2023-04-23, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är sekretess på ALLT kring Steffes död.
Hela förundersökningen mot den äldre mannen lades ner, efter flera månader, i samband med när B*jörn Li*nden "fick lämna sin tjänst"
Jag antar att han har en lång utbildning, eftersom han blev domare, men man kan inte lita på någonting längre, så vem vet?
Att dödsorsaken är så hemlig, har nog med det faktum att ingen ville säga att kejsaren är naken..

Kejsaren i detta fall är den äldre mannen...

Man ska välja sina vänner väl🙄

Det finns både en välkänd advokat och en domare som heter Bj*rn Li*den, ser jag nu. Den senare, som du måste ha menat bedrev skräckvälde i Örebro Tingsrätt och fick så småningom foten :-) Här:

https://www.expressen.se/nyheter/krim/uppgifter-om-skrackvalde-pa-tingsratt-manga-matt-daligt/

Kan tänka mig att debaclet på Örebro Tingsrätt kan ha något med SD-fallet att göra. Det borde komma fram. Kanske en på sluttampen i juristutbildningen kan rota i detta och skriva en uppsats? Det vore ju helt fantastiskt.
Senast redigerad av zilvereko 2023-04-23 kl. 14:54.
Citera
2023-04-23, 15:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det finns både en välkänd advokat och en domare som heter Bj*rn Li*den, ser jag nu. Den senare, som du måste ha menat bedrev skräckvälde i Örebro Tingsrätt och fick så småningom foten :-) Här:

https://www.expressen.se/nyheter/krim/uppgifter-om-skrackvalde-pa-tingsratt-manga-matt-daligt/

Kan tänka mig att debaclet på Örebro Tingsrätt kan ha något med SD-fallet att göra. Det borde komma fram. Kanske en på sluttampen i juristutbildningen kan rota i detta och skriva en uppsats? Det vore ju helt fantastiskt.
Jag håller med dig, hoppas att någon kunnig eldsjäl med rätt gräv, tar tag i detta.

Det är han som fick foten, härskaren, som även friade Steffe i tingsrätten, var jävig samt la ner förundersökningen mot den som misstänktes delaktig i Steffes död..
Citera
2023-04-23, 17:40
Medlem
Citat:
Det är sekretess på ALLT kring Steffes död.
Hela förundersökningen mot den äldre mannen lades ner, efter flera månader, i samband med när B*jörn Li*nden "fick lämna sin tjänst"
Jag antar att han har en lång utbildning, eftersom han blev domare, men man kan inte lita på någonting längre, så vem vet?
Att dödsorsaken är så hemlig, har nog med det faktum att ingen ville säga att kejsaren är naken..

Kejsaren i detta fall är den äldre mannen...

Man ska välja sina vänner väl🙄

Det är alltid sekretess vid självmord och det ska det vara också. Eftersom rättsläkaren kom fram till att det handlade om ett självmord så är det väl självklart att utredningen mot SOA läggs ner.

Eller menar du att SOA ska bli dömd för mord när det handlar om ett självmord??

Och varför ingen journalist har grävt i det här beror nog på att det finns ingenting att gräva i.

Jag vet att du gärna vill ha HD, SOA, JG i fängelse, men ser du den gubben gick inte, Sluta gör en höna av en fjäder.

Lägg ner dina konspirationsteorier, Fattar du vilken apparat inom polisen som startar vid ett mordfall
det är inte bara en polis som du måste muta utan en hel avdelning plus åklagaren.

Att SOA känner poliser är ingen hemlighet och han har säkert klarat sej undan böter för att inte använda bilbälte eller för att han har kört lite för fort men att mörka ett mord finns inte på kartan.
Citera
2023-04-23, 18:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Det är alltid sekretess vid självmord och det ska det vara också. Eftersom rättsläkaren kom fram till att det handlade om ett självmord så är det väl självklart att utredningen mot SOA läggs ner.

Eller menar du att SOA ska bli dömd för mord när det handlar om ett självmord??

Och varför ingen journalist har grävt i det här beror nog på att det finns ingenting att gräva i.

Jag vet att du gärna vill ha HD, SOA, JG i fängelse, men ser du den gubben gick inte, Sluta gör en höna av en fjäder.

Lägg ner dina konspirationsteorier, Fattar du vilken apparat inom polisen som startar vid ett mordfall
det är inte bara en polis som du måste muta utan en hel avdelning plus åklagaren.

Att SOA känner poliser är ingen hemlighet och han har säkert klarat sej undan böter för att inte använda bilbälte eller för att han har kört lite för fort men att mörka ett mord finns inte på kartan.
Där har du fel.
Det handlar om en rättsskandal rakt igenom, från den friande tingsrättsdomen till den senare fällande hovrättsdomen som blev Stefans död.
Citera
2023-04-23, 18:30
Bannlyst
Han lever ett liv likt en mördare, tyst och undandragen. Han kan ju inte psykiskt må bra efter detta
Citera
2023-04-23, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anoxanox
Han lever ett liv likt en mördare, tyst och undandragen. Han kan ju inte psykiskt må bra efter detta
Vem menar du? SOA? Det vore väl inte konstigt om han drog sig undan efter allt som varit. Mer konstigt om han bara spelade på som om ingenting hänt.
Citera
2023-04-23, 19:17
Medlem
Citat:
Där har du fel.
Det handlar om en rättsskandal rakt igenom, från den friande tingsrättsdomen till den senare fällande hovrättsdomen som blev Stefans död.

Vad svamlar du i?? Inte ens media skriver om hur människan tog sitt liv, därför att det är bara polis, obducenten och familjen som vet hur självmordet gick till, sen att det florerar rykten i sociala medier är ganska självklart och det har hänt att familjen har valt att berätta i media hur själva självmordet gått till men förundersökningen gällande självmord är alltid sekretessbelagd.
Citera
2023-04-27, 20:35
Medlem
Citat:
Hon bor i Stefans hus med alla saker och döttrarna samt en hund.
Livet leker, geocacheing är kul, inga konstigheter...
Bilen och moppen finns kvar, inget konstigt alls, Steffe ligger utspridd i sjön.

Hon är ju läskig alltså .
En normalstörd person hade inte velat bo i det huset efter alla dessa år med minnena kvar i väggarna av depression, otrohet , gaslighting , krossad vänskap kärlek och förtroende .
Hon känns mer och mer som en skyldig mördare ju mer jag tänker på det .
Senast redigerad av Tezz-l 2023-04-27 kl. 21:32.
Citera
2023-04-27, 21:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Hon är ju läskig alltså .
En normalstörd person hade velat bo i det huset efter alla dessa år med minnena kvar i väggarna av depression, otrohet , gaslighting , krossad vänskap kärlek och förtroende .
Hon känns mer och mer som en skyldig mördare ju mer jag tänker på det .
Mmm, det var hon som hade störst motiv och hat mot Lena.
Hennes handlingsförmåga efter Stefans död, är otroligt, det är så mycket som hamnat i skymundan, saker som stötts och blötts i tråden, den som är insatt vet.
Det är något som är rejält skevt.
Citera
2023-04-29, 14:32
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Mmm, det var hon som hade störst motiv och hat mot Lena.
Hennes handlingsförmåga efter Stefans död, är otroligt, det är så mycket som hamnat i skymundan, saker som stötts och blötts i tråden, den som är insatt vet.
Det är något som är rejält skevt.
Lena mördades gissningsvis pga en schism mellan Lena-Werket och LAX-Hanna.. Stefan öppnade "dörren" för flera självförsörjande individer.. stämmer det ?
Han var riktigt frisk när han flyttade från Västerås ? till Örebro ?
Sägs att han inte var det. Lena kommer inte tillbaka och lyckligtvis kommer inte Stefan Davidsson tillbaka som "conky the clown" som de flesta känner honom.

Sad but true.
Citera
2023-04-29, 16:00
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoCashAsh
Min bestämda övertygelse är att Stefan och Hanna gjorde detta tillsammans och i samförstånd!

Och det baserar jag på bl.a detta:

Det var olika form på de tillhyggen som användes.
Den långa utdragna dödskampen där Hanna inte slog tillräckligt hårt för att få tyst på Lena.
De 17 slagen kopplas framför allt till Hanna.
Skoavtrycket med klack, Stefan hade gympadojjor.
Den röda fibern/tråden kom inte från Stefan.
Hanna visste vad som skett tidigt följande morgon, men kunde inte hålla käft.
Hanna hade dom starkaste motiven, Lena måste bort av flera anledningar.

Finns säkert mer, men detta är vad jag kommer ihåg just nu.

Undersöktes det någon gång om klack-avtrycket och den röda fibertråden kunde komma från Hanna?
Citera
2023-04-29, 16:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Undersöktes det någon gång om klack-avtrycket och den röda fibertråden kunde komma från Hanna?
Tror inte det.
Husrannsakan och den hemliga undersökningen/översikten var katastrofalt usel.
Det fanns inte i utredarnas tanke att Hon skulle vara inblandad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in