2023-04-29, 12:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
I tilfelle MGM står bak flere overgrep og andre grove forbrytelser og i tilfelle overgrep og/eller andre grove forbrytelser utført av MGM ble filmet og/eller fotografert og spredt på nett:
Burde politiet be publikum om å melde fra dersom noen blant publikum har sett filmer og/eller fotografi som kan inneholde overgrep og/eller andre grove forbrytelser utført av MGM (blant annet fordi dette ville være viktige bevis mot MGM dersom slike bevis finnes)?

Og burde det av samme grunn opprettes en tråd her på Flashback der man ber publikum om å hjelpe politiet med slike opplysninger i tilfelle det finnes slike filmer og/eller fotografi?

Hvis slike filmer og/eller fotografi ble spredt på nett: Kanskje politiet i ett eller flere land eventuelt allerede har slike bevis (som kan ha blitt funnet gjennom annen etterforskning som bl.a. etterforskning av overgrep mot barn, tenåringer og unge voksne), men at politiet i de landene ikke vet hvem BO og GM er på alle filmene og fotografiene? Har dansk politi tenkt på dette og har de bedt om å få se slikt aktuelt materiale som politiet i andre land har og har de bedt om å få se slikt aktuelt materiale som andre politidistrikt i Danmark eventuelt har?
Det høres ut som en god fremgangsmåte, men jeg tror ikke det er behov for flere tråder på Flashback.
Citera
2023-04-29, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg refererer til bildene på Facebook.

I september 2016 har MGM postet flere bilder av en leilighet (bildene er geo.merk. Slagelse), altså den leiligheten hvor noen her mener å se en kniv liggende på en hylle.

På bildet (selfien med solbriller) han postet på Facebook desember 2016, kan man se et kjøkken reflekterer seg i brilleglassene hans. Den kjøkkeninnredningen er ikke den samme, som på bildene postet på Facebook september 2016.

Dersom det er samme leilighet, må rommet ha blitt ombygget (flyttet vegg), for å få plass til kjøleskapet (høyskap ved siden av kjøkkenvasken), som synes på bildene postet september 2016. Benkeplaten er heller ikke den samme.

Jeg synes ikke at det ser ut som samme kjøkkeninnredning som i den leiligheten med malingsøl heller.

Det vet jeg ikke. Jeg har bare opplysninger som har stått i media, Facebook og her i tråden.

Det är inte samma lägenhet syns tydligt! Vart han har tagit bilden med glasögonen vet jag inte. Det kan vara en gammal bild från förra lägenheten. Det kan vara hemma hos någon annan.
Citera
2023-04-29, 13:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hatabaka
Det är inte samma lägenhet syns tydligt! Vart han har tagit bilden med glasögonen vet jag inte. Det kan vara en gammal bild från förra lägenheten. Det kan vara hemma hos någon annan.
Leiligheten kan være i samme bygning, som den leiligheten postet på MGMs Facebook september 2016.
Gulvet og romløsning (f.eks. vindu i bakgrunnen) har likheter.

Eller som jeg nevnte - at en vegg har blitt flyttet for å få plass til kjøleskapet (høyskap).
Citat:
Takk for informasjon
Jeg blandet og skrev feil da jeg skrev Korsør.
Kanskje han eventuelt flyttet til et nytt bosted i Slagelse to ganger i 2016 (dersom det bildet som ble postet i desember 2016 også er fra Slagelse). (Men selv om bilder er postet på en dato så kan jo bildene være fotografert mnd eller år tidligere).

Hvis han er GM i EM-saken, så kan det kanskje hende at han eventuelt observerte EM i Slagelse (dersom hun brukte å reise dit med venninner) og kanskje han eventuelt fulgte etter henne på et eller flere tidspunkt før forsvinningsdagen for å kartlegge hennes bevegelser.
Bildene kan såklart ha blitt tatt på andre tidspunkt, enn de tidspunkt bildene er postet på Facebook.
Senast redigerad av Havhest 2023-04-29 kl. 13:14.
Citera
2023-04-29, 15:04
Medlem
"Kan ikke dømmes ud fra DNA alene.
Bent Isager-Nielsen siger, at DNA i tiltagende grad spiller en større rolle i retssager. Men et DNA-spor kan ikke stå alene.
- DNA er næsten altid et meget vigtigt indicium, men der skal andre ting til. Det skal også være underbygget af andre ting. Der kan altid være en teoretisk mulighed for, at DNA er havnet der på anden vis, siger den tidligere drabschef."
https://www.dr.dk/nyheder/indland/sigtelse-af-32-aarig-giver-politiet-nye-muligheder-foelge-dna-spor

26.04.2023. "I Danmark er det sjældent, at samme gerningsmand står bag flere seksuelle overfald eller drab.
I politisprog kaldes en sådan gerningsmand for en serieforbryder.
Lige nu arbejder politier ud fra en hypotese om, at den 32-årige mand, som er sigtet for at bortføre og voldtage en 13-årig pige fra Kirkerup i midten af april, muligvis også står bag andre forbrydelser."

"Men det, at den 32-årige mand nu bliver sigtet i andre forbrydelser, lukker op for, at politiet kan undersøge, hvorvidt der er flere tilfælde end de tre kendte. - Har han lavet noget mellem 2016, efter Emilie Meng, og 2022 hvor efterskoleeleven blev forsøgt voldtaget, fortæller Bent Isager-Nielsen om de spørgsmål politiet skal stille sig selv nu."

"- En serieforbryder er en person, som begår mere end to forbrydelser over længere tid, forklarer Bent Isager-Nielsen, der er tidligere drabschef og chef for Rejseholdet.
De kan optræde i mange former - som brandstiftere, voldtægtsforbrydere eller i sidste ende som seriemordere.
- Kendetegnet ved serieforbrydelser er, at der en nedkølingsperiode mellem de forskellige kriminelle handlinger, siger han."

"... de enkelte serieforbrydere ofte har en særlig fremgangsmåde, når de begår en forbrydelse."

"...så er der dog én ting, som kæder serieforbryderne sammen. Det er sjældent, at de er psykotiske.
- Der er ikke tale om en person, der er sindssyg i gerningsøjeblikket, når vi ser på serieforbrydere eller seriemordere, siger han og tilføjer: - De er svært personlighedsforstyrrede, men ikke sindssyge."
https://www.dr.dk/nyheder/indland/serieforbrydere-er-sjaeldne-i-danmark-og-nu-undersoeger-politiet-om-der-er-en
Senast redigerad av z-z-z 2023-04-29 kl. 15:10.
Citera
2023-04-29, 15:14
Medlem
1912gammals avatar
Unga som har fyllt 16 år får köpa alkohol med en alkoholhalt på upp till 16,5 % i detaljhandeln i Danmark, men får inte serveras alkohol på restauranger, caféer och barer.
Det är därför det finns så många berusade ungdomar under 18 år ute i Köpenhamn på helgerna. Det är inte förbjudet i Danmark att dricka på offentliga platser, inte ens på tågen. Sånt kan gm’s använde sig av.
Jag tror att GM i Emilie-fallet har väntat på att en ensam tjej ska gå hem från tåget för att rensa tankarna. Mitt poäng er inte att Emilie har varit berusat, men att GM VÄNTADE på ett lätt offer. Det är verkligen väldigt öde längs många tågstationer nattetid även i huvudstadsområdet. Hur som helst, det är något planerat och beräknad över det hela.
Om det er samma GM i 13-åring saken, är jag övertygad om at det är jätteplanerad. Inget impuls här, tror jag, alls.
Citera
2023-04-29, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1912gammal
Unga som har fyllt 16 år får köpa alkohol med en alkoholhalt på upp till 16,5 % i detaljhandeln i Danmark, men får inte serveras alkohol på restauranger, caféer och barer.
Det är därför det finns så många berusade ungdomar under 18 år ute i Köpenhamn på helgerna. Det är inte förbjudet i Danmark att dricka på offentliga platser, inte ens på tågen. Sånt kan gm’s använde sig av.
Jag tror att GM i Emilie-fallet har väntat på att en ensam tjej ska gå hem från tåget för att rensa tankarna. Mitt poäng er inte att Emilie har varit berusat, men att GM VÄNTADE på ett lätt offer. Det är verkligen väldigt öde längs många tågstationer nattetid även i huvudstadsområdet. Hur som helst, det är något planerat och beräknad över det hela.
Om det er samma GM i 13-åring saken, är jag övertygad om at det är jätteplanerad. Inget impuls här, tror jag, alls.
Enig i at det mest sannsynlig var veldig planlagt. Jeg tenker at MGM kanskje i forkant (en eller flere ganger) kan ha vært på overfalls-åstedene og observert jentene som bevegde seg alene ute i alle de tre sakene.

"I november 2022 blev en 15-årig ung kvinde overfaldet ved Sorø Gymnastikefterskole på Sjælland, da hun var ude at gå en tur. "
https://jyllands-posten.dk/indland/ECE15690049/voldtaegt-bortfoerelse-og-drab-den-32aarige-mand-fra-korsoer-er-sigtet-i-disse-tre-sager/

Jeg tenker på at hun kanskje kan ha hatt rutine med å gå tur i det området, og at MGM eventuelt kan ha observert henne på tur i området en eller flere andre dager i forkant av forbrytelsen.
Senast redigerad av z-z-z 2023-04-29 kl. 15:32.
Citera
2023-04-29, 15:33
Medlem
1912gammals avatar
Citat:
Enig i at det mest sannsynlig var veldig planlagt. Jeg tenker at MGM kanskje i forkant (en eller flere ganger) kan ha vært på overfalls-åstedene og observert jentene som bevegde seg alene ute i alle de tre sakene.
Håller med. Jag tror att 13-åringen har varit ”övervakad” länge av gm.
I fallet Emilie tror jag att GM kan ha suttit i bilen på natten under längre perioder, för att hitta ett lätt offer. Men inte nödvändigtvis för att övervaka bara Emilie.
Citera
2023-04-29, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1912gammal
Håller med. Jag tror att 13-åringen har varit ”övervakad” länge av gm.
I fallet Emilie tror jag att GM kan ha suttit i bilen på natten under längre perioder, för att hitta ett lätt offer. Men inte nödvändigtvis för att övervaka bara Emilie.
Ja, det kan ha vært slik. Det kan hende at også andre jenter av og til gikk alene den strekningen der EM gikk, og at eventuelt MGM visste det.

Eventuelt kan MGM kanskje ha parkert bilen ved Korsør stasjon og oppholdt seg i Slagelse (han hadde vel leilighet i Slagelse på det tidspunktet) og tatt toget samtidig som EM og venninnene hennes reiste med toget fra Slagelse til Korsør?
(Han kan kanskje eventuelt ha lagt merke til at jenter reiste med toget fra Slagelse mot Korsør tidlig på morgenen på enkelte søndager).
Senast redigerad av z-z-z 2023-04-29 kl. 15:50.
Citera
2023-04-29, 15:40
Avslutad
Citat:
Kan det være den leiligheten i Roskilde som han eventuelt flyttet fra sommeren 2016 (og som han malte i forbindelse med bytte av bolig (i følge noe som en bruker her skrev))?
Hvordan vet du hvordan kjøkkenet i en bestemt leilighet i Slagelse så ut i september i 2016?
Stemmer det at han flyttet fra Roskilde til Korsør sommeren 2016, som noen skrev?
Citat:
Jeg refererer til bildene på Facebook.

I september 2016 har MGM postet flere bilder av en leilighet (bildene er geo.merk. Slagelse), altså den leiligheten hvor noen her mener å se en kniv liggende på en hylle.

På bildet (selfien med solbriller) han postet på Facebook desember 2016, kan man se et kjøkken reflekterer seg i brilleglassene hans. Den kjøkkeninnredningen er ikke den samme, som på bildene postet på Facebook september 2016.

Dersom det er samme leilighet, må rommet ha blitt ombygget (flyttet vegg), for å få plass til kjøleskapet (høyskap ved siden av kjøkkenvasken), som synes på bildene postet september 2016. Benkeplaten er heller ikke den samme.

Jeg synes ikke at det ser ut som samme kjøkkeninnredning som i den leiligheten med malingsøl heller.

Det vet jeg ikke. Jeg har bare opplysninger som har stått i media, Facebook og her i tråden.
Citat:
Takk for informasjon
Jeg blandet og skrev feil da jeg skrev Korsør.
Kanskje han eventuelt flyttet til et nytt bosted i Slagelse to ganger i 2016 (dersom det bildet som ble postet i desember 2016 også er fra Slagelse). (Men selv om bilder er postet på en dato så kan jo bildene være fotografert mnd eller år tidligere).

Hvis han er GM i EM-saken, så kan det kanskje hende at han eventuelt observerte EM i Slagelse (dersom hun brukte å reise dit med venninner) og kanskje han eventuelt fulgte etter henne på et eller flere tidspunkt før forsvinningsdagen for å kartlegge hennes bevegelser.
Citat:
Ursprungligen postat av Hatabaka
Citat:
Leiligheten kan være i samme bygning, som den leiligheten postet på MGMs Facebook september 2016.
Gulvet og romløsning (f.eks. vindu i bakgrunnen) har likheter.

Eller som jeg nevnte - at en vegg har blitt flyttet for å få plass til kjøleskapet (høyskap).

Bildene kan såklart ha blitt tatt på andre tidspunkt, enn de tidspunkt bildene er postet på Facebook.
Citat:
Leiligheten kan være i samme bygning
MGM har kanskje vært på visning i flere leiligheter i samme bygning, ifm at han kjøpte "den" leiligheten (som er avbildet på Facebook september 2016).

Sånn sett kan han ha visst om hvilke leiligheter som sto ubebodd, brutt seg inn i disse (X antall), og disse leilighetene kan være åsted for drap og/eller voldtekter (X antall).
Senast redigerad av Havhest 2023-04-29 kl. 15:42.
Citera
2023-04-29, 15:49
Medlem
Citat:
MGM har kanskje vært på visning i flere leiligheter i samme bygning, ifm at han kjøpte "den" leiligheten (som er avbildet på Facebook september 2016).

Sånn sett kan han ha visst om hvilke leiligheter som sto ubebodd, brutt seg inn i disse (X antall), og disse leilighetene kan være åsted for drap og/eller voldtekter (X antall).
Det kan selvfølgelig ha vært slik som du skrev, at han kan ha vært på visninger osv.
Det eneste jeg har lest om kjøp av bolig, er det huset i Korsør som han kjøpte i 2021. Men det kan ha vært andre boligkjøp som jeg ikke har lest om.
Citera
2023-04-29, 15:53
Medlem
1912gammals avatar
Citat:
Ja, det kan ha vært slik. Det kan hende at også andre jenter av og til gikk alene den strekningen der EM gikk, og at eventuelt MGM visste det.

Eventuelt kan MGM kanskje ha parkert bilen ved Korsør stasjon og oppholdt seg i Slagelse (han hadde vel leilighet i Slagelse på det tidspunktet) og tatt toget samtidig som EM og venninnene hennes reiste med toget fra Slagelse til Korsør?
(Han kan kanskje eventuelt ha lagt merke til at jenter reiste med toget fra Slagelse mot Korsør tidlig på morgenen på enkelte søndager).
Det första du skriver: Jag tror att det är mest troligt. Om så är fallet kan det möjligen ses i den "svarta lådan" i bilens system. Men det skulle bara vara en indikation.
Citera
2023-04-29, 15:57
Medlem
1912gammals avatar
Citat:
Det kan selvfølgelig ha vært slik som du skrev, at han kan ha vært på visninger osv.
Det eneste jeg har lest om kjøp av bolig, er det huset i Korsør som han kjøpte i 2021. Men det kan ha vært andre boligkjøp som jeg ikke har lest om.
När hans sida var öppen, och jag kunde se den, var bilderna relaterade till den stora glädjen över hans nya lägenhet, som inte hade haft inflyttning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in