2023-04-29, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg har sett så lenge på de bildene nå, at jeg ser alt mulig.

Edit:
Synes ikke at det ser ut som samme leilighet, som den i Slagelse september 2016. Kjøkkenet ser annerledes ut.
Kan det være den leiligheten i Roskilde som han eventuelt flyttet fra sommeren 2016 (og som han malte i forbindelse med bytte av bolig (i følge noe som en bruker her skrev))?
Hvordan vet du hvordan kjøkkenet i en bestemt leilighet i Slagelse så ut i september i 2016?
Stemmer det at han flyttet fra Roskilde til Korsør sommeren 2016, som noen skrev?
Citera
2023-04-29, 05:16
Medlem
I tilfelle MGM står bak flere overgrep og andre grove forbrytelser og i tilfelle overgrep og/eller andre grove forbrytelser utført av MGM ble filmet og/eller fotografert og spredt på nett:
Burde politiet be publikum om å melde fra dersom noen blant publikum har sett filmer og/eller fotografi som kan inneholde overgrep og/eller andre grove forbrytelser utført av MGM (blant annet fordi dette ville være viktige bevis mot MGM dersom slike bevis finnes)?

Og burde det av samme grunn opprettes en tråd her på Flashback der man ber publikum om å hjelpe politiet med slike opplysninger i tilfelle det finnes slike filmer og/eller fotografi?

Hvis slike filmer og/eller fotografi ble spredt på nett: Kanskje politiet i ett eller flere land eventuelt allerede har slike bevis (som kan ha blitt funnet gjennom annen etterforskning som bl.a. etterforskning av overgrep mot barn, tenåringer og unge voksne), men at politiet i de landene ikke vet hvem BO og GM er på alle filmene og fotografiene? Har dansk politi tenkt på dette og har de bedt om å få se slikt aktuelt materiale som politiet i andre land har og har de bedt om å få se slikt aktuelt materiale som andre politidistrikt i Danmark eventuelt har?
Senast redigerad av z-z-z 2023-04-29 kl. 05:38.
Citera
2023-04-29, 05:52
Medlem
"Var 32-årig mand også på spil på Roskilde Festival?"
"Her blev en 20-årig kvinde voldtaget, da hun var på vej mellem to områder af campingpladsen. Hun blev væltet omkuld og trukket ind i noget højt græs, hvor en mand forgreb sig på hende.

Gerningsmanden blev beskrevet som cirka 20-25 år, dansk, omkring 185-190 centimeter høj med mørkt, kort hår og skægstubbe."

"Der blev dengang undersøgt for dna-spor, og jo bedre dna-profil der blev sikret dengang, jo større er sandsynligheden for, at politiet nu kan klarlægge, om den nu 32-årige mand også var på spil på Roskilde Festival i 2014."
https://www.sn.dk/roskilde-kommune/var-32-aarig-mand-ogsaa-paa-spil-paa-roskilde-festival/
Vet noen av dere detaljer om etterforskningen?
Ble publikum som var til stede på festivalen og festivalområdene bedt om å levere sine fotografier og/eller filmer fra det området den dagen og dagene før og etter til politiet i tilfelle GM var avbildet i en annen sammenheng på deres filmer og/eller fotografier? Hvis det finnes slike filmer og/eller fotografi av GM, så ville BO kanskje kunne kjenne han igjen hvis hun fikk se filmene og fotografiene, og hvis BO kjenner han igjen så kan politiet forhåpentligvis greie å finne ut hvem han er.
Senast redigerad av z-z-z 2023-04-29 kl. 06:16.
Citera
2023-04-29, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
I tilfelle MGM står bak flere overgrep og andre grove forbrytelser og i tilfelle overgrep og/eller andre grove forbrytelser utført av MGM ble filmet og/eller fotografert og spredt på nett:
Burde politiet be publikum om å melde fra dersom noen blant publikum har sett filmer og/eller fotografi som kan inneholde overgrep og/eller andre grove forbrytelser utført av MGM (blant annet fordi dette ville være viktige bevis mot MGM dersom slike bevis finnes)?

Og burde det av samme grunn opprettes en tråd her på Flashback der man ber publikum om å hjelpe politiet med slike opplysninger i tilfelle det finnes slike filmer og/eller fotografi?

Hvis slike filmer og/eller fotografi ble spredt på nett: Kanskje politiet i ett eller flere land eventuelt allerede har slike bevis (som kan ha blitt funnet gjennom annen etterforskning som bl.a. etterforskning av overgrep mot barn, tenåringer og unge voksne), men at politiet i de landene ikke vet hvem BO og GM er på alle filmene og fotografiene? Har dansk politi tenkt på dette og har de bedt om å få se slikt aktuelt materiale som politiet i andre land har og har de bedt om å få se slikt aktuelt materiale som andre politidistrikt i Danmark eventuelt har?
Hvis noen lager en slik tråd, kan det kanskje være lurt å legge inn en link til bl.a. denne artikkelen som inneholder to portrett-fotografier av EM?
https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/siktede-kobles-til-ulost-drapssak-mener-to-ting-avgjor-alt-na/15674704/
Citera
2023-04-29, 07:16
Medlem
"Keld Norman nævner specifikt tre ting, som formentlig kan give værdifulde oplysninger om den 32-årige mands færden:
Computer
Mobil
Bil

Billeder kan afsløre gps-position.
Sikkerhedskonsulenten råder politiets efterforskere til at begynde søgningen efter mulige digitale spor i den 32-åriges computer.
Men eftersom det efterhånden er syv år siden, at drabet fandt sted, vil politiet muligvis løbe ind i problemer med hensyn til GDPR-reglerne.
Siden maj 2018 har EU-landende beskyttet personfølsomme oplysninger, og derfor kan en del data være blevet slettet."

"Google vil i stedet være et oplagt sted at fokusere efterforskningen. For virksomhedens søgemaskine har en funktion, som typisk gemmer data i ti år og viser, hvor man har været i verden, hvis man har surfet på nettet.
Filer i form af gamle billeder på den 32-åriges computer kan være medvirkende til at fortælle, hvor manden har befundet sig – ikke mindst på drabstidspunktet.
Billederne kan nemlig afsløre den nøjagtige gps-position, hvor de er taget."

"Mandens mobiltelefon kan også angive, hvor han tidligere har været. Også selv om den 32-årige har skiftet telefon i mellemtiden.
Ifølge sikkerhedskonsulenten kan serienummeret på mobilens SIM-kort muligvis matches med oplysninger om data fra telemaster for syv år siden. - Dermed kan politiet få et indicie af, om manden har befundet sig inden for en radius af 35 kilometer af et givent område..."
https://nyheder.tv2.dk/krimi/2023-04-27-tre-digitale-spor-kan-give-vigtig-viden-om-sigtedes-faerden
Senast redigerad av z-z-z 2023-04-29 kl. 07:22.
Citera
2023-04-29, 07:35
Medlem
"Den 32-årige mand er udover sagen om bortførelsen af en 13-årig pige også sigtet for overfaldet på en 15-årig pige i Sorø i november sidste år. Kvinden undslap gerningsmanden efter at have kæmpet sig fri, hvorefter han tog flugten.
Konkret lyder sigtelsen på "trusler med kniv, forsøg på frihedsberøvelse og forsøg på voldtægt på en ung kvinde i november 2022 i Sorø"."
https://nyheder.tv2.dk/krimi/2023-04-26-tidligere-drabschef-peger-paa-politiets-mulige-gennembrud-i-emilie-meng-sagen

Podcast Forbindelsen til Emilie Meng er også i artikkelen.
Senast redigerad av z-z-z 2023-04-29 kl. 08:26.
Citera
2023-04-29, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det som ligger i hyllen som mange tror er en kniv tror jeg er deler til en kjøkkenventilator.
Man ser det er et hurtigfeste på en siden og en vingemutter på andre siden.

Enig. Jeg kan ikke fatte og begripe at noen får dette til å bli en kniv.
Det der er like mye kniv som hunden min er en katt liksom.

Det er vel heller slik at man ser det man vil se.
Citera
2023-04-29, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Enig. Jeg kan ikke fatte og begripe at noen får dette til å bli en kniv.
Det der er like mye kniv som hunden min er en katt liksom.

Det er vel heller slik at man ser det man vil se.

Dette er nok ingen kniv, skjønner ikke at noen mener det 🤔
Citera
2023-04-29, 12:07
Avslutad
Citat:
Kan det være den leiligheten i Roskilde som han eventuelt flyttet fra sommeren 2016 (og som han malte i forbindelse med bytte av bolig (i følge noe som en bruker her skrev))?
Hvordan vet du hvordan kjøkkenet i en bestemt leilighet i Slagelse så ut i september i 2016?
Stemmer det at han flyttet fra Roskilde til Korsør sommeren 2016, som noen skrev?
Citat:
Jeg refererer til bildene på Facebook.

I september 2016 har MGM postet flere bilder av en leilighet (bildene er geo.merk. Slagelse), altså den leiligheten hvor noen her mener å se en kniv liggende på en hylle.

På bildet (selfien med solbriller) han postet på Facebook desember 2016, kan man se et kjøkken reflekterer seg i brilleglassene hans. Den kjøkkeninnredningen er ikke den samme, som på bildene postet på Facebook september 2016.

Dersom det er samme leilighet, må rommet ha blitt ombygget (flyttet vegg), for å få plass til kjøleskapet (høyskap ved siden av kjøkkenvasken), som synes på bildene postet september 2016. Benkeplaten er heller ikke den samme.

Jeg synes ikke at det ser ut som samme kjøkkeninnredning som i den leiligheten med malingsøl heller.
Citat:
Det vet jeg ikke. Jeg har bare opplysninger som har stått i media, Facebook og her i tråden.
Citera
2023-04-29, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taulen
Ja, det er en blodpøl, og et tidligere uidentifisert jente ligger oppe til venstre i høyre brilleglass, det er helt åpenbart, hvorfor har dere ikke sett det før ?

Ser du också att att han har blod runt munnen? 😂
Citera
2023-04-29, 12:46
Avslutad
Jeg synes ikke at vi skal forvirre oss selv, ved å tro at seriemordere/serieovergripere, psykopat eller ei, er så intelligente.
Slike mennesker har kansellert samvittighet. Og samvittighet er ellers det mest kompliserte ved livet, etter min mening, i forhold til avgjørelser i livet.
Det andre i livet er ganske enkelt, for den som gidder.

Forskning har faktisk vist at psykopater er mindre intelligent enn andre. De ødelegger jo også seg selv, og mulighetene de ellers kunne hatt i livet.
Citera
2023-04-29, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg refererer til bildene på Facebook.

I september 2016 har MGM postet flere bilder av en leilighet (bildene er geo.merk. Slagelse), altså den leiligheten hvor noen her mener å se en kniv liggende på en hylle.

På bildet (selfien med solbriller) han postet på Facebook desember 2016, kan man se et kjøkken reflekterer seg i brilleglassene hans. Den kjøkkeninnredningen er ikke den samme, som på bildene postet på Facebook september 2016.

Dersom det er samme leilighet, må rommet ha blitt ombygget (flyttet vegg), for å få plass til kjøleskapet (høyskap ved siden av kjøkkenvasken), som synes på bildene postet september 2016. Benkeplaten er heller ikke den samme.

Jeg synes ikke at det ser ut som samme kjøkkeninnredning som i den leiligheten med malingsøl heller.

Det vet jeg ikke. Jeg har bare opplysninger som har stått i media, Facebook og her i tråden.

Takk for informasjon
Jeg blandet og skrev feil da jeg skrev Korsør.
Kanskje han eventuelt flyttet til et nytt bosted i Slagelse to ganger i 2016 (dersom det bildet som ble postet i desember 2016 også er fra Slagelse). (Men selv om bilder er postet på en dato så kan jo bildene være fotografert mnd eller år tidligere).

Hvis han er GM i EM-saken, så kan det kanskje hende at han eventuelt observerte EM i Slagelse (dersom hun brukte å reise dit med venninner) og kanskje han eventuelt fulgte etter henne på et eller flere tidspunkt før forsvinningsdagen for å kartlegge hennes bevegelser.
Citat:
"Den 17-årige Emilie Meng fra Korsør tager sammen med to veninder og en ven i byen i Slagelse, hvor de besøger en vandpibecafé og runder turen af på McDonald's, inden de stiger på intercitytoget fra Slagelse Station med retning mod Korsør.

I toget sætter Emilie Meng sin mobiltelefon til opladning. Turen tager omkring ni minutter fra Slagelse Station til Korsør Station. Toget ruller ind på perronen cirka klokken 03.53.

Ved Korsør Station holder en taxa klar til at fragte dem det sidste stykke vej hjem til deres forældre. Den ene veninde spørger flere gange Emilie Meng, om hun vil med i taxaen. Først siger hun: Det ved jeg ikke. Men til sidst siger hun nej. Til den anden veninde siger hun, at hun har brug for at gå alene. "
https://www.tv2east.dk/drabet-paa-emilie-meng/mysteriet-om-emilie-meng-dag-for-dag

Noen skrev at GM i Filippa-saken bodde i Slagelse på den tiden.
Hvis det er samme GM, kan han eventuelt ha fulgt etter Emilie ved en tidligere anledning og tatt samme tog og ha observert hvor hun gikk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in