Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-04-22, 18:59
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laddkingen
hur upplever ni abstinensen ? har varit fri sen onsdag men idag går det inte mer så blir återfall snart med 50 cl vodka

tog ett halvår för mig . Nu tjack benso o alkohol.
Citera
2023-04-22, 19:07
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
tog ett halvår för mig . Nu tjack benso o alkohol.

låter som en härlig lördags kväll vad tror du om att trappa ner med ladd (nästan 3-5 g per vecka senaste 2-3 åren typ) med tjack ? kan man gå ner lite i vikt och ha mer energi på jobbet samtidigt märkte idag att det kommer bli en kamp

edit återfall nu
Senast redigerad av laddkingen 2023-04-22 kl. 19:13.
Citera
2023-04-22, 22:01
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
låter som en härlig lördags kväll vad tror du om att trappa ner med ladd (nästan 3-5 g per vecka senaste 2-3 åren typ) med tjack ? kan man gå ner lite i vikt och ha mer energi på jobbet samtidigt märkte idag att det kommer bli en kamp

edit återfall nu

Det var mest en önskan om att få ta en drog. Inte hur withdrawls var på kokain.
Citera
2023-04-22, 22:08
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Det var mest en önskan om att få ta en drog. Inte hur withdrawls var på kokain.

förstår men glöm alla andra smutsiga rusmedel och försök beskriva vad du kände första tiden efter du gav upp guds pulver gärna både fysiskt och psykiskt ? ta gärna med om ditt bruk var pga egen vilja eller för att passa in bland mesar

ni som är eller varit i samma sits pga egen vilja får gärna svara också behöver tips och råd från folk man kan relatera med så man kanske kan ta tag i livet till slut vågar ni inte här så kan vi slänga käft på pm
Senast redigerad av laddkingen 2023-04-22 kl. 22:10.
Citera
2023-04-22, 23:01
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
förstår men glöm alla andra smutsiga rusmedel och försök beskriva vad du kände första tiden efter du gav upp guds pulver gärna både fysiskt och psykiskt ? ta gärna med om ditt bruk var pga egen vilja eller för att passa in bland mesar

ni som är eller varit i samma sits pga egen vilja får gärna svara också behöver tips och råd från folk man kan relatera med så man kanske kan ta tag i livet till slut vågar ni inte här så kan vi slänga käft på pm

Förr var det lätt i stan att fixa kontakter. Psykiskt är kokain en bra drog om man kombinerar det med alkohol. Just nu vet man en kontakt för att lösa koks. Tjack är hälsosammare då man även gör små sysslor lättare. Kan tänka mig att priset där man bor (nämner ingen exakt summa) är bra mycket mindre än i Stockholm och Göteborg. Utelivet är helt dött här sådär kom tjack in i bilden, då man kan sitta hemma och dricka alkohol samtidigt. Och vara hög.

Mest orten killar som säljer cannabis.
Koks är svårare att få tag på.

Anser inta att kokain är guds pulver och det finns en stor mängd andra droger som gör vardag och helg roligare. Mvh.
Citera
2023-04-22, 23:48
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:

Finns tillgång finns efterfrågan speciellt med "kända droger".

Alla är vi olika om man är en mes eller inte.
Citera
2023-04-28, 04:08
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Det där låter riktigt deppigt. Motfråga - gör det verkligen någon skillnad för dig hur mycket du får per tusenlapp, om du ändå känner att du slänger pengarna i sjön?

Om alkohol känns värdelöst utan kokain så kan du ju överväga att lägga ner båda två

Du har helt rätt, egentligen. Jag tänker också så de flesta dagar (typ 5/7 dagar i vekan). Problemet är att jag är destruktiv och fylld av självhat. Oavsett vad så är ju pengarna kastade i sjön... Köper jag öl är pengarna kastade i sjön, med koks går det ju däremot otroligt snabbt sen har man spenderat flera tusen.

Jag började året med att bara dricka. Tog koks första gången i slutet i sommar, bara en lina och DET VAR JU SÅ KUL (?).

Sen blev jag vän med en person som alltid bjöd på koks, och som gärna delade med sig av nummer till langare. Jag som aldrig tackat nej till något som är destruktivt och som får en att må bättre tog såklart när hen bjöd. Sen efter några sena kvällar var jag fast: Jag kontaktade alltid personen efter några öl för att "det kanske blir efterfest". Sen fick jag numret till en langare, jag som aldrig någonsin handlat knark innan köpte plötsligen koks så fort jag blev full. Sen behövdes ingen efterfest, jag hade ju koks själv. Att bara lyssna på musik och vara hög är ju liksom inte fy skam. Nu sen flera veckor tillbaka har jag det nästan alltid hemma, det finns liksom där när man kommer hem med ångest som en liten snäll vän.

Klipp till några månader sen, jag tar koks minst en gång i veckan. Jag har redan lagt 6000kr av mina pengar på kokain (jag är student) men det är svårt att stå emot med en langare som alltid dyker upp (bor i en av de större städerna i Sverige). När man är full och sugen känns 1000kr inte som en stor grej. Men dagen efter är man ju miserabel

Så nu är man laddtorsk, varje gång blir det lite lättare att gå hem om man vet vad som väntar hemma.

(Och ja jag vet om att detta är ett problem och jag borde jobba på att sluta, i mina sinnes fulla bruk hatar jag allt som har med kokain att göra)

Har ni kanske några tips på hur man ska sluta med detta fruktansvärda pulver? Än så länge har jag klarat allt i skolan men jag tänker ju varje dag på koks...

Vill inte vara denna personen! En av mina närmsta vänners föräldrar dog i en överdos och hon vill så gärna att jag ska sluta, även om hon inte vågar säga det rätt ut.

Sorry för långt inlägg, på koks älskar jag att skriva tydligen.
Citera
2023-04-28, 04:32
Medlem
NyGammmmals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pite0
Nu sen flera veckor tillbaka har jag det nästan alltid hemma, det finns liksom där när man kommer hem med ångest som en liten snäll vän.

Klipp till några månader sen, jag tar koks minst en gång i veckan. Jag har redan lagt 6000kr av mina pengar på kokain (jag är student)

Så nu är man laddtorsk

Så 1g á 1000kr (dålig jävla kran du har btw) per vecka och du har spenderat hela 6000kr hittills..
Du har det dessutom alltid hemma..du suger i dig hela 0,14 g koks per dag i snitt alltså..
Laddtorsk knappast
Senast redigerad av NyGammmmal 2023-04-28 kl. 04:35. Anledning: Stavfel
Citera
2023-04-28, 05:42
Citat:
Ursprungligen postat av NyGammmmal
Så 1g á 1000kr (dålig jävla kran du har btw) per vecka och du har spenderat hela 6000kr hittills..
Du har det dessutom alltid hemma..du suger i dig hela 0,14 g koks per dag i snitt alltså..
Laddtorsk knappast

Visste inte att det var en tävling hur mycket laddtorsk man var.

Men absolut, finns antagligen tusen personer som är värre än mig. Jag ville mest berätta om hur jag ser på koks och hur snabbt det gick för mig från att aldrig att ha testat till att ta minst en gång i veckan. Har aldrig påstått att jag är "mer" laddtorsk än någon annan. Tar inte varje dag, kanske en eller två ggr i veckan men för mig är det nog av ett problem. Och ja, min kran är onödigt dyr. Ha det gött.
Citera
2023-04-29, 01:01
Medlem
Strobeliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pite0
Visste inte att det var en tävling hur mycket laddtorsk man var.

Men absolut, finns antagligen tusen personer som är värre än mig. Jag ville mest berätta om hur jag ser på koks och hur snabbt det gick för mig från att aldrig att ha testat till att ta minst en gång i veckan. Har aldrig påstått att jag är "mer" laddtorsk än någon annan. Tar inte varje dag, kanske en eller två ggr i veckan men för mig är det nog av ett problem. Och ja, min kran är onödigt dyr. Ha det gött.

Känner igen mig i det du skriver från när jag testade första gången till första åren. Så fort man drack 2-3 öl kom suget. Tillslut kom jag till den gränsen när jag bestämde mig för att jag vill kunna dricka några öl utan att behöva laddet så jag tog ingenting på ett halvår. Då försvann suget och jag kunde dricka ett par bärs utan att känna behovet.

Jag tog enbart vid fest tillfällen men det blev ju snabbt varje fredag/lördag. Hade det som regel för mig själv att inte ta nykter (gillar inte ens ladd nykter så det är ju en fördel) Och den regeln höll jag. Nu för tiden kan jag ta om det bjuds men har i princip slutat med laddet, känns skönt att ha tagit sig ur det där beroendet. Så jag antar att det bara är att bestämma sig och ge fan i det, är nog lättare för vissa än andra dock.
Citera
2023-04-29, 12:53
Citat:
Ursprungligen postat av Strobelicious
Känner igen mig i det du skriver från när jag testade första gången till första åren. Så fort man drack 2-3 öl kom suget. Tillslut kom jag till den gränsen när jag bestämde mig för att jag vill kunna dricka några öl utan att behöva laddet så jag tog ingenting på ett halvår. Då försvann suget och jag kunde dricka ett par bärs utan att känna behovet.

Jag tog enbart vid fest tillfällen men det blev ju snabbt varje fredag/lördag. Hade det som regel för mig själv att inte ta nykter (gillar inte ens ladd nykter så det är ju en fördel) Och den regeln höll jag. Nu för tiden kan jag ta om det bjuds men har i princip slutat med laddet, känns skönt att ha tagit sig ur det där beroendet. Så jag antar att det bara är att bestämma sig och ge fan i det, är nog lättare för vissa än andra dock.

Spolade ner ladd för mer än 1000kr igår, ska vara nykter från allt i minst en månad nu är planen. Hoppas det håller.
Citera
2023-04-30, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyGammmmal
Laddtorsk knappast

Köper man 1g 80% för 1000kr så är det ju normalpris, men köper man gatu snö som ligger på 15-30% för 1000kr/g så är det dyrt.

Det är det man köper på gatan som man får ångest av, köper man bra kokain så kan man landa utan att må dåligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in