2023-04-25, 10:56
Medlem
Ja vad ska man säga... Han är en idiot, hoppas allt faller för honom nu. Kanske kan bästis och bundis agenten komma till räddning
Citera
2023-04-25, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Jo om det gäller våld i nära relation blir man väl häktad rätt så ofta...? På grund av recidivrisken gissar jag.

Jo, så är det. Finns exempel på de som har dömts för ex olaga hot och misshandel mot närstående som häktats till rättegång och dom. Även om straffet blivit bara ~3 månaders fängelse har de också meddelats ”ska kvarstanna i häkte tills fängelsestraffet kan verkställas”. En sådan rättsprocess tar dock ofta bara 1,5 mån från grip till dom så många blir villkorligt frigivna innan de ens hinner anstaltplaceras.
Citera
2023-04-25, 17:54
Bannlyst
Vem var offret ?
Citera
2023-04-25, 19:36
Avstängd
StojanVlatkovichs avatar
Ännu en fotbollskille som ser rött.
Citera
2023-04-25, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babyborn1999
Jo, så är det. Finns exempel på de som har dömts för ex olaga hot och misshandel mot närstående som häktats till rättegång och dom. Även om straffet blivit bara ~3 månaders fängelse har de också meddelats ”ska kvarstanna i häkte tills fängelsestraffet kan verkställas”. En sådan rättsprocess tar dock ofta bara 1,5 mån från grip till dom så många blir villkorligt frigivna innan de ens hinner anstaltplaceras.
Tack för information! Ja magkänslan sade mig något liknande även om jag själv inte är verksam inom brottmål. Låter ju helt rimligt att det är så dessutom.
Citera
2023-04-25, 20:20
Medlem
Är han så mycket stjärna egentligen ? F d ungdomsstjärna kanske men inte så värst
mycket mera än så.

Ett sätt att bli stjärna är förstås att begå brott eftersom man då alltid hypas på alla
löpsedlar.
Citera
2023-04-27, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagskagorakaos
Han kan ju försöka få spela i Saudi, där tillåter dom ju sånt!
Haha nej det gör dom inte
Citera
2023-04-27, 14:10
Medlem
SupaStrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
Är han så mycket stjärna egentligen ? F d ungdomsstjärna kanske men inte så värst
mycket mera än så.

Ett sätt att bli stjärna är förstås att begå brott eftersom man då alltid hypas på alla
löpsedlar.

I det här fallet skulle jag nog påstå att begreppet "stjärna" är helt ok att använda. Innan han försökte bråka sig bort från vraken var han under en period bäst i allsvenskan på sin position.
Citera
2023-04-28, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarraid
Har träffat Jehaze en gång, riktigt dryg och otrevlig, förvånar mig inte om det är han.
Samma här. Ingen bra kvinnosyn heller för den delen
Citera
2023-04-29, 03:34
Medlem
Azizoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ATTENTI0NWH0RE
Samma här. Ingen bra kvinnosyn heller för den delen

Jag har spelat fotboll med personen ifråga tidigare och upplevt honom som mycket ödmjuk och vänlig mot alla i sin omgivning. Ni Hammarbyfans borde upphöra med sådana barnsliga uttalanden bara för att han ville lämna er skitklubb och låtit detta färga ert oskäliga och sinnesrubbade hat
Senast redigerad av Azizok 2023-04-29 kl. 03:40.
Citera
2023-04-29, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azizok
Jag har spelat fotboll med personen ifråga tidigare och upplevt honom som mycket ödmjuk och vänlig mot alla i sin omgivning. Ni Hammarbyfans borde upphöra med sådana barnsliga uttalanden bara för att han ville lämna er skitklubb och låtit detta färga ert oskäliga och sinnesrubbade hat
Mysigt att du kommer in och försvarar idioten. Vilka andra brott tycker du är okej att begå för personer som du har spelat fotboll med tidigare? Våldtäkt, pedofili?
Citera
2023-04-29, 12:15
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azizok
1) Jag har spelat fotboll med personen ifråga tidigare och upplevt honom som mycket ödmjuk och vänlig mot alla i sin omgivning.
2) Ni Hammarbyfans borde upphöra med sådana BARNSLIGA UTTALANDEN bara för att han ville lämna ER SKITKLUBB och låtit detta färga ert oskäliga och sinnesrubbade hat
1) Om en fotbollsspelare uppträder ödmjukt och vänligt emot sin omgivning och sitt team, så betyder det inte att han absolut måste sakna mörka sidor.
Det du har upplevt är ju enbart DIN BILD utav honom. Du är inte en kvinna i relation med äcklet, och som utsatts för misshandel vid minst två olika tillfällen under ett brett tidsperspektiv.
2) Vem som är barnslig kan diskuteras, och i mina ögon ser jag öht bara en viss "Azizok" som dels är Bajenhatare, och som dessutom försvarar den dryga kvinnomisshandlaren Mohanad Jeahze.
Otroligt klumpigt utav MJ att på detta sätt få DC United att nu riva hans kontrakt p.g.a. de inträffade misshandelsfallen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in