Citat:
Ursprungligen postat av
Shine_
Rätt deppig rapport, (tyvärr) rimlig nedgång. Känns som ren betting att försöka förutspå huruvida Rubio får ordning på skeppet eller ej. Ej orolig för utdelningen dock med tamkenpå kassan. Ligger kvar med mitt innehav med alldeles för högt gav, avvaktar påfyllningar till större generella dippar alt tecken på att saker går åt rätt håll. Hur gör ni andra?
Ptja det är ju riktigt hål i huvudet att man håller på att dela ut så mycket pengar samtidigt som bolaget går uselt och man är högt skuldsatt och får betala väldigt höga räntor nu vid refinansiering. Såg att Nordeas FRB för Intrum handlas med en beräknad yield på >11,3 % nu (kupongräntan är 10,8 %) vilket ger en hint om vad Intrum får betala för ränta nu och då kan det nog bli värre.
Det var förvånande att de behöll utdelningen i år och till nästa år kan jag inte tänka mig att de kommer fortsätta hålla kvar den på nuvarande nivå. Så äger man Intrum pga utdelningen så har man nog lurat sig själv i en utdelningsfälla. Jag hade inte rört Intrum med tång.