2023-04-28, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urban.j
Inga partier ska sälja lotter för att finansiera sitt parti.

Lotteri är bluff och båg,alla spel dom använder lagen om stora nummer för att blåsa folk på pengar .
Lotteri är mattematik, men vanligt folk förstår inte det.

Citat:
De stora talens lag är en sats inom sannolikhetsteorin, som innebär att det aritmetiska medelvärdet av ett stort antal oberoende observationer av en slumpvariabel med stor sannolikhet ligger nära variabelns väntevärde.

Vanligt folk fattar inte texten, men utbildat folk fattar den.

Partier borde vara ekonomiskt oberoende och helt finansierat sv staten där alla Partier borde få samma summa för att argumentera för sitt partis sak, allt annat är korruption.

Sossarna bajsar ner sig nu när deras övertag kommer försvinna, fuck you maggan.

Jag skulle köpa ditt argument om ALL form av spelverksamhet, om pengar, förbjöds i Sverige
Annars faller ditt argument ganska platt. Om nu spel är så farligt.
Det är också väldigt rörande att M och SD vurmar så mycket om spelmissbrukande sossar?
Men orsaken är allt fiasko kring M-lotteriet. Först försöker M att ha ett eget lotteri.
Men efter sitt eget fiasko vill man förbjuda all verksamhet kring detta, för alla partier.
Det M och SD talar tyst om är näringslivet som skänker hemliga stora belopp till högerpartier.
Då bör man sätta stopp för mutor den vägen också. Annars är det korruption enligt dig.
Citera
2023-04-28, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Han svamlar alltid. Han är alltid manisk.

Jag såg dock ingen panik, han tror så benhårt på sin egen idioti att den är verklig för honom.

Men visst, maken till bisarr teater har man inte sett sen Hitler skrek till massorna.

Det kan vara min överdrivna champagnekonsumtion som spelar spratt med mig, men jag tyckte mig se en gigantisk spricka i Lindbergs fasad denna kväll.

Han är en ideologisk driven idiot, men han är inte så korkad som många vill göra gällande. Han vet mycket väl vad hans roll är. Han tror inte själv på hälften av den skit han skriver. Han vet att detta inte går att försvara, men han måste ändå göra det.

Jag tror inte att han sover gott om nätterna.

Hälsningar,
S.P.
Citera
2023-04-28, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Förslaget syftar till att ta bort privilegier som partierna har jämfört med andra organisationer.

Ehh, Einstein, då kan du lika gärna förbjuda donationer till partier.

Nej, för det är fel att förbjuda någon att skänka sina pengar till något den tror på.

I sossarnas fall har de säkerligen mer externa inkomster än vad de har partistöd. Dvs, om dina externa inkomster är höga så kommer du ändå gå plus när partistödet räknats ner till 0. Men det skulle bli mer rättvist.

Och det är ju sjukt att ge bidrag till någon som jobbar. På samma sätt är det sjukt att ge en massa bidrag till ett parti som finansierar sig på annat sätt.
Citera
2023-04-28, 22:59
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyrelseProffset
Fast det är precis det du förespråkar.
Nej.

Citat:
Blev du förnedringsrånad och kissad i munnen? Ditt ansvar, du borde hållit dig hemma efter skymningen.

Blev du våldtagen och hade kort kjol? Ditt ansvar, du borde haft på burka.

Är du senildement och blev lurad att prenumerera på sosselotter och hamnade hos Kronofogden? Ditt ansvar, du satte dig själv i knipan.
Ansvaret vilar i samtliga dessa fall på gärningsmännen, inte offren.

Citat:
Är du på riktigt?
Ja.
Citera
2023-04-28, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Om det stämmer antagligen en skillnad mot socialdemokraterna (och moderaterna) för dessa betalar väl ingen skatt. Har försökt googla detta men hittar inget.
socialdemokraterna är förmånstagare, kombispel ab sköter lotteriet. intäkter som kommer in via lottförsäljning och doneras till förmånstagaren är skattefria. Tror jag. inte säker på det
Citera
2023-04-28, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore

Ansvaret vilar i samtliga dessa fall på gärningsmännen, inte offren.

Så du medger att Socialdemokraterna är gärningsmän och att deras senildementa klientel som de skickar till Kronofogden är offer? Då är håller vi med varandra.

Det jag inte förstår är varför du försvarar gärningsmännen. För visst ville du att S skulle tillåtas att fortsätta sälja sina skattebefriade bedrägerilotter?

Hälsningar,
S.P.
Citera
2023-04-28, 23:14
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Sötebrödsdagarna är över S, 🙂.
Ett nästa steg skulle kunna vara att förbjuda extremistpartierna MP, V och C.

Det kommer ska du se. SD är det ny S. Med samma ambition gällande kontroll av samhälle via lagstiftning som S brukade ha på 70/80-talet. Tro inte något annat.

Man tror att man kan lagstifta sig till ett bättre samhälle där alla lagar ska gälla lika för alla.

Detta med lotteribegränsning för partier är bara en liten fingervisning.
Citera
2023-04-28, 23:19
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyrelseProffset
Så du medger att Socialdemokraterna är gärningsmän och att deras senildementa klientel som de skickar till Kronofogden är offer? Då är håller vi med varandra.

Det jag inte förstår är varför du försvarar gärningsmännen. För visst ville du att S skulle tillåtas att fortsätta sälja sina skattebefriade bedrägerilotter?

Hälsningar,
S.P.
Den som vill sälja lotter ska få göra det. Den som sedan är dum nog att köpa lotter gör sig själv en otjänst. Men att sälja lotter på kredit, när det redan är olagligt och sossarna och andra partier/föreningar/motsv har undantag från lagen är fel. Där behöver lagen omfatta även deras verksamheter.

Då dina karaktäriseringar av mina argument är halmdockor är det meningslöst att fortsätta diskussionen.
Citera
2023-04-28, 23:24
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Det var en intressant princip. Partier skall alltså inte omfattas av de lagar som gäller resten av samhället, utan bara väljarnas dom på valdagen räcker som incitament att bete sig.

Det öppnar upp en del möjligheter, t.ex. för moderaterna att sälja sprit, kött, tobak etc. skattefritt. Gissa om väljarkåren vill rösta bort det partiet...

Självklart ska de följa svensk lag. Men för min del får de gärna ha tex en laglig sosse-bar där pengarna går till partiet.
Citera
2023-04-28, 23:26
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Och du fortsätter skriva din jävla skit. Fri marknad? När kommersiella bolag inte kan göra som sossarna och sälja lotter på kredit! Du är helt jävla störd i huvudet!

Typiskt idioter som pratar om marknaden som inte har en jävla aning om vad ordet betyder.

Jag har inte hävdat att vi HAR en fri marknad bara att vi ska STRÄVA efter att nå dit. Men det verkar inte M hålla med om.
Citera
2023-04-28, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Den som vill sälja lotter ska få göra det. Den som sedan är dum nog att köpa lotter gör sig själv en otjänst. Men att sälja lotter på kredit, när det redan är olagligt och sossarna och andra partier/föreningar/motsv har undantag från lagen är fel. Där behöver lagen omfatta även deras verksamheter.

Då dina karaktäriseringar av mina argument är halmdockor är det meningslöst att fortsätta diskussionen.

Du citerade min text där S och de senildementa lottköparna var inkluderade och medgav att skulden i samtliga fall låg på gärningsmännen.

Om du inte hade gjort detta så hade det kanske varit en halmgubbe. Men nu var det inte så.

Trevlig kväll,
S.P.
Citera
2023-04-28, 23:30
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Yeah, right att du tyckt detta, normalt sett! Konstigt att du du ger SD ett "frikort" i detta ärende då du aldrig annars gör det... Hmm! Kan det vara för att S är den "felande" länken här? Dvs. de som gynnas mest, i nuläget...?

Vet inte vad du menar med ”frikort”?

Det viktigaste för mig när det kommer till politik är strävan efter total transparens och ärlighet så att väljarna kan göra ”rätt” val utifrån sina egna preferenser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in