2023-04-28, 18:24
Medlem
Lillarapunzels avatar
Deras författarlista är ju enorm, och sträcker sig över så många genrer och generationer författare
Undrar vad det skulle kunna vara för fuffens där, och framförallt, hur så många välkända författare isf skulle vilja vara representerade av de?

Nu tror jag knappast att det påverkar men, såg att David Sundin, som ju varit en rätt tung profil på SVT, var en av författarna som representerades av agenturen.
Citera
2023-04-28, 18:31
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Salomonsson är ett judiskt namn, va?
Inte för att jag tror dom utgör nån' "elit", men man burkar ju ta bibliska namn och försvenska dom, om man är svenska judar, har jag för mig.
Om nån är judisk och framstående så har man i min mening gjort sig förtjänt att vara det.

Salomonsson är ett vanligt namn i mellannorrland där jag kommer ifrån. Är släkt med några på långt håll, och vi är definitivt inte judar.
Citera
2023-04-28, 18:32
Medlem
johnthedickholmess avatar
Hur kan någon vara en "känd litteraturprofil" men inte offentlig person? Vem är det? Alla nyhetsmurvlar vet ju? Ut med språket för bövelen.
Citera
2023-04-28, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Deras författarlista är ju enorm, och sträcker sig över så många genrer och generationer författare
Undrar vad det skulle kunna vara för fuffens där, och framförallt, hur så många välkända författare isf skulle vilja vara representerade av de?

Nu tror jag knappast att det påverkar men, såg att David Sundin, som ju varit en rätt tung profil på SVT, var en av författarna som representerades av agenturen.
Ja, man hoppas att man nu ser till sin moraliska kompass istället för att bara gå för pengar.
Citera
2023-04-28, 19:11
Medlem
Vänskapskorruptionen har aldrig skådat såna dagar som den gör just nu i svensk "Public Service".
Citera
2023-04-28, 20:13
Medlem
Det är Schulman, Karl ljög ihop det ena och det andra
Citera
2023-04-28, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlRabe
https://www.expressen.se/nyheter/det...ra-avslojande/

Case closed.

Finns massa gott i gott filmat med dold kamera, intervjuer och anonyma vittnesmål till den här granskningen. Pratade med en advokat på en AW ikväll som företräder en av författarna. Som företräds av kvinnomisshandlaren Niclas Salomonsson som vill bryta sig loss. Men har fått utstå tveksamma hot om stämning, kontraktsbrott fysiska utifall. Allt väldokumenterat. Att Liza och GW låter sig företrädas av denna kvinnomisshandlare är ett mysterium. Frågan är om han och agenturen överlever när drevet börjat dra igång och när författare efter författare träder fram.
Citera
2023-04-28, 21:08
Medlem
Ken Drydens avatar
Det är Niclas Salomonsson. Men vad scoopet handlar om (och som skulle presenteras i TRE avsnitt i UG) är hittills en väl förborgad hemlighet.

Salomonsson är Sveriges främste litterära agent och är slipad som få i vårt land. Om det är någon som kan försvara sig - oavsett om han har rätten på sin sida eller ej - så är det han.

Undrar fan vad det kan handla om?
Citera
2023-04-28, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icemachine
Case closed.

Finns massa gott i gott filmat med dold kamera, intervjuer och anonyma vittnesmål till den här granskningen. Pratade med en advokat på en AW ikväll som företräder en av författarna. Som företräds av kvinnomisshandlaren Niclas Salomonsson som vill bryta sig loss. Men har fått utstå tveksamma hot om stämning, kontraktsbrott fysiska utifall. Allt väldokumenterat. Att Liza och GW låter sig företrädas av denna kvinnomisshandlare är ett mysterium. Frågan är om han och agenturen överlever när drevet börjat dra igång och när författare efter författare träder fram.

Blir intressant om hans författare nu träder fram, som du skriver. Om det handlar om det du skriver får man hoppas de i så fall berättar om hur det kom sig att de själva lät sig företrädas. Var det värt det så länge de själva inte drabbades?

Citat:
Ursprungligen postat av Korinne
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...ur-kan-du-liza
Senast redigerad av Lamento 2023-04-28 kl. 21:29.
Citera
2023-04-28, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofh
"Med bara veckor kvar till publicering stoppar SVT:s Uppdrag granskning programmet om en känd litteraturprofil – detta efter att profilen kopplat in stjärnadvokaten Johan Eriksson."

Vem kan detta vara då?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...profil-stoppas

Tycker det är synd att de självcensurerar sig.
Citera
2023-04-28, 21:52
Medlem
flashmaners avatar
Ja, det här var fegt av SVT och UG.

De ska ju tåla en sådan här granskning säger de. Och vad menar de med att de inte kan skydda sina medverkande, mot vem och vad då?

Att Salomonsson agerar så här visar bara att det UG har är sprängstoff!
Citera
2023-04-28, 22:21
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Ja, det här var fegt av SVT och UG.

De ska ju tåla en sådan här granskning säger de. Och vad menar de med att de inte kan skydda sina medverkande, mot vem och vad då?

Att Salomonsson agerar så här visar bara att det UG har är sprängstoff!

Håller helt med, är extremt oroväckande att public service och särskilt UG viker ned sig på detta viset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in