2023-04-28, 22:27
Medlem
johnthedickholmess avatar
Och vem är denne Niclas Salomonsson? Någon som lite kortfattat kan måla upp bilden av mannen och vad som kan tänkas ha hänt? Vem kan tänkas villa hämnas mot honom och för vad? Något kärlekstrubbel? Har han hamnat i krig med någon psykopat med journalistkänningar?
Senast redigerad av johnthedickholmes 2023-04-28 kl. 22:30.
Citera
2023-04-28, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manurihn.32
Hur stor är kuken?

Jag tippar på en sådan där liten grispick, trång förhud och hela köret på den gubben.

Men seriöst , är folk fortsatt chockade att folk med makt och pengar är svin? Kommer inte det med på köpet ?

Stadstelevisionen blev väl rädd när judarns började skramla med davidsstjärnorna (dom i stål som man kan använda som kaststjärnor)

Står det inte nån stans att SVT skall granska makten ?
Citera
2023-04-28, 23:25
Medlem
Lite kul. Såg nu att han både är litterär agent till Jonas Bonnier och GW. Lapidius och de andra. Undrar vilken som håller han om ryggen? Allihopa? Omöjligt för SvT att granska den där klubben med gubbar. Helt omöjligt. Undrar hur de tänkt?
Senast redigerad av johnthedickholmes 2023-04-28 kl. 23:31.
Citera
2023-04-28, 23:26
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Vad handlar det om? Meetoo?
Det är nog lite större än så. Kanske ord står mot ord just nu.
UG har bara sagt att de pausar just nu med publicering. Kanske de måste ha samtal med sina egna advokater.
Citera
2023-04-28, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Camilla Läckberg säger du, skulle kunna vara en granskning av litteraturprofilens framfart inom vården då? Hennes "Hedda Care" har väl varit i blåsväder ett tag?

Fast att Läckberg har ett vårdbolag som är i blåsväder lär ju inte vara något som faller under benämningen "makthavare i det litterära Sverige". Har hon någon makt i det litterära Sverige? Om man ska ha någon typ av verkshöjd i det litterära Sverige kan man ju inte vara en person som åker låtsaståg i TV och tror att Gävle ligger i inlandet.

Måhända att det blir fel ibland, rätt i vissa fall och säljer/sålde för miljoner. Men om hon nu är så framstående i det litterära Sverige förstår jag inte varför hon flamsar runt i andra sammanhang än att skriva sina böcker.

Jag tror inte det är Läckberg helt enkelt. Tror mer på hockeyspelarsurfaren Niclas Salomonsson. Har gått på Lundsberg som Guillio. Snabbspåret till att bli ett rövhål med accent.
Citera
2023-04-28, 23:36
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofh
"Med bara veckor kvar till publicering stoppar SVT:s Uppdrag granskning programmet om en känd litteraturprofil – detta efter att profilen kopplat in stjärnadvokaten Johan Eriksson."

Vem kan detta vara då?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...profil-stoppas

Läser man kvartals text om hur man uppe på Svt UG redaktion skapar prisbelönt journalistik, så kan jag förstå att man drar ur pluggen på andra projekt som skapas på med liknande metoder.

För det handlar mer om skapande än grävande journalistik.

Har Svt inte råd med ytterligare en skandal, så avstår man från att riskera att göra bort sig. Då UG är flaggskeppet så skulle det bli extra genant. I potten ligger miljarder av skattebetalarnas pengar o tusentals jobb.

Bättre ligga lågt än illa fäkta.

Kvartal om UG: https://kvartal.se/artiklar/ugs-nedt...visselblasare/
Senast redigerad av Sam.Boyd 2023-04-28 kl. 23:39.
Citera
2023-04-28, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfFittler
Fast att Läckberg har ett vårdbolag som är i blåsväder lär ju inte vara något som faller under benämningen "makthavare i det litterära Sverige". Har hon någon makt i det litterära Sverige? Om man ska ha någon typ av verkshöjd i det litterära Sverige kan man ju inte vara en person som åker låtsaståg i TV och tror att Gävle ligger i inlandet.

Måhända att det blir fel ibland, rätt i vissa fall och säljer/sålde för miljoner. Men om hon nu är så framstående i det litterära Sverige förstår jag inte varför hon flamsar runt i andra sammanhang än att skriva sina böcker.

Jag tror inte det är Läckberg helt enkelt. Tror mer på hockeyspelarsurfaren Niclas Salomonsson. Har gått på Lundsberg som Guillio. Snabbspåret till att bli ett rövhål med accent.

Fast just Guillou är väl den enda som rykt ihop med honom rejält? Tror han lämnade agenturen 2016 efter en massa bråk. Kan Guillou vara en bricka i den här soppan? Han är ju känd för att vara långsint + att han inte gillar GW. Det enda som skaver är att han är för feg för att ge sig på Jonas Bonnier. Det är helt uteslutet.
Senast redigerad av johnthedickholmes 2023-04-28 kl. 23:48.
Citera
2023-04-28, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttjesus
Jag tippar på en sådan där liten grispick, trång förhud och hela köret på den gubben.

Men seriöst , är folk fortsatt chockade att folk med makt och pengar är svin? Kommer inte det med på köpet ?

Stadstelevisionen blev väl rädd när judarns började skramla med davidsstjärnorna (dom i stål som man kan använda som kaststjärnor)

Står det inte nån stans att SVT skall granska makten ?

Folk med pengar får ofta makt och är ofta svin. Jag har än inte googlat "grispick". Får i min fantasi upp en druling med samma knorr som på svansen fast åt motsatt håll.
Citera
2023-04-29, 01:49
Medlem
Det som har sagts om Salomonsson är att han flyttar alla författare han representerar till Bonniers imprints. Det är möjligt att han har bra kontakter där, men lite konstigt att de skulle ge bästa bud till alla författare på agenturen.
Citera
2023-04-29, 02:47
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Håller helt med, är extremt oroväckande att public service och särskilt UG viker ned sig på detta viset.
SVT/UG har väl kokat soppa på en spik och ljugit ihop minst hälften, det har ju hänt förr. Vanligtvis passerar det, nu när någon för en gångs skull har resurser att sätta hårt mot hårt fegar SVT ur.

De granskade ska ju helst stå passiva, ångerfulla och bara ta emot stryk, rykten, förvanskningar, insinuationer och ovett — inte drämma tillbaka med en hel kärnvapenarsenal.
Citera
2023-04-29, 02:49
Medlem
Gör de upp affärer i smyg i Salomos tempel?
Det var det värsta!
Citera
2023-04-29, 06:37
Medlem
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfFittler

Jag tror som du att det är Niclas vi talar om, "han med fjången" som Unni Drougge så poetiskt uttryckte sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in