Citat:
Ursprungligen postat av
Peace2023
Denna information hade inte jag. Det ger ju en annan bild av Maja, ofta har det ju framställts som att hon inte har någon egen vilja.
Ja det är inte så hon framställs av vakterna. En vakt beskriver denna incident under kvällen:
Citat:
Hur upplevde du Maja under kvällen?
-Jag vet att jag såg henne under kvällen vid ungefär 23.30-tiden. Det var i mitten av kvällen, lite senare. Jag såg inte när hon kom och gick. Jag stod vid henne en gång och då uppfattade jag henne som passiv. Det kom förbi en kille och sa spydigt till henne, " du ser inte så svensk ut". Då svarade jag killen att det inte var så trevligt sagt.
Hur reagerade Maja på detta?
-Hon gav honom en skarp, bitchig blick. Hon sa inget och sprang sedan iväg. Maja och jag pratade aldrig med varandra.
Hur uppfattade Majas berusningsnivå?
-Jag märkte inget speciellt. Hon gick normalt och gav inga tecken på att hon var berusad. Hon drack inget då och jag såg inget glas i hennes hand.
Inget negativt att Maja reagerade på rasism, men hon verkar inte vara utan egna åsikter.
Intressant också detta från en annan vakt:
Citat:
Övrigt du vill tillägga?
Håkan vill tillägga att han fick hjälpa en av tvillingarna antingen Tove eller My för några helger sedan då hon var väldigt berusad i samband med att han jobbade. Jag fick hjälpa henne in i en bil utanför Nöjet. Hon kändes inte psykiskt stabil just då. Båda tjejerna har varit berusade senaste tiden så jag kommer faktiskt inte ihåg vem det var av dom.