Citat:
Ursprungligen postat av
EvolModsiw
Jag tror vi kom fram där till att 02.30 plus minus några minuter är den troliga tidpunkten för dunsen i golvet. Vilket ju ger J tidsutrymme att förflytta kroppen från badrummet innan hon och M möts.
Ja, jag är inne på samma linje.
Det är inte heller Maja som ska bevisa/motbevisa var hon var vid en viss tidpunkt, om inte åklagaren har något indicium på det som hon kan ha förklaringsbörda för.
Det är åklagaren som ska visa med tillräcklig uppgifter (här tidslinjen) att Maja verkligen var uppe och gick mitt i mordet eller strax efter. Han ska också bevisa att kroppen måste ha legat i badrummet/hallaen.
Såvitt jag vet har inte vindsutrymmet kollats. Hur var det med garderoben och ev mattor?
Poliserna på plats vid första husrannskan berättar om mint en, men kanske tå ihoprullade mattor.
Jag tycker inte at ma ka se några sådana på bilderna från FUP. Inte heller vet jag om att de har testats.
Maja har ju i förhör kastat fram dessa två utrymmen som möjliga ställen till att gömma Toves kropp. Varför har man inte kollat upp detta?
Oavsett, tidslinjen behöver tydliggöras, och grannarnas vittnesmål bör tydliggöras på detaljer och genom rekonstruktion. Det är bra att de hördes väldigt tidigt, men man borde ha kollat upp berätttelsen genom sonens mobilaktiviteter och genom att be dom tydliggöra ljuden mycket bättre genom följdfrågor.
T ex säger ju grannsonen (vid förhör eller intervju???) något om att de senare ljuden lät som sparkar eller slag mot väggen. Dett framkommer ju inte i TR, utan man har nu bestämt att ljuden beror på en medveten Tove som inte har händerna fria.
Usch, jag blir så upprörd!