Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Hur visar hon dessa känsloyttringar? Vad jag själv minns så säger hon enbart med ord att hon tycker något är obehagligt eller jobbigt. Men kroppsligt är det ingenting som visar sig i transkriberingen. Ett tillfälle har jag hittat. Det är när hon skattar åt frågan om hon och J är ett par.
Jag har själv lagt stor vikt vid just detta, och därför frågat er här i tråden om hennes diagnoser kan orsaka dessa avtrubbningar. Personer i liknande situationer som är betydligt äldre ser man ofta bryta ihop och gråta. Du minns väl Cezary som satt och bölade?
Som jag tänker är det AD(H)D som är grunden till de sparsamt ytliga reaktionerna, med den generella tidsfördröjningen i allt som behöver tänkas på. Det som är riktigt starkt, kräver ingen eftertanke. Men givetvis har personligheten också stor betydelse.
Dessutom finns inbyggt ett lite märkligt sätt att acceptera att allt är som det är och går inte att göra något åt, vad jag tror. Något som ofta uppfattas som ett lojt förhållningssätt.
Edit: M visar även vissa autistiska drag, vilka vet vi dock inte. Men det skulle kunna förklara ett lite "udda" sätt att visa känslor.