Tänkte föreslå Per Myrberg men han fyller inte 90 förrän till sommaren Såg honom nyligen i Älskarinnan där han spelade mot Bibbi Andersson och Max von Sydow. Ett triangeldrama där de trånade efter samma tjej. Hon hade svårt att bestämma sig. Tog ett tag innan jag kände igen Baronen i Hedebyborna.
Vid 90 års ålder fortsätter Jan Mårtenson att skriva sina oblodiga deckare om antikvitetshandlaren Homan. Skrivandet är spännande, särskilt som han själv aldrig vet i förväg vem som är mördaren.
Varje gång Jan Mårtenson har skrivit en ny deckare, det vill säga en gång om året, får han den i julklapp av sin fru Ingrid, exklusivt inbunden av en bokbindare.
– Jag har ju redan läst den, brukar jag framhålla. Men jag får den ändå, säger han med ett leende.
Nu upptar hans utgivning tre hyllmeter hemma i våningen vid Karlaplan. Sedan 1973 har han skrivit 74 böcker, varav 50 är de lika populära som oblodiga deckarna om antikvitetshandlaren Johan Kristian Homan. Den senaste, ”Mord i lönndom”, ligger på soffbordet framför oss tillsammans med Ingrids nya bok om manligt mode i historien.
Senast redigerad av Ördög 2023-04-24 kl. 20:26.
Förövrigt reagerar jag på att så få idrottsprofiler blir över 90. Känns ändå som att de lever häslosamt osv. Tex är det bara Reino Börjesson i vm58-laget som klarade 90-strecket. Förvisso har Kurre Hamrin fortfarande chansen om han hänger i två år till, men har väl rätt dålig hälsa.
Anmärkningsvärt låg medelålder på det laget.
Senast redigerad av Amor 2023-04-24 kl. 21:39.
Förövrigt reagerar jag på att så få idrottsprofiler blir över 90. Känns ändå som att de lever häslosamt osv. Tex är det bara Reino Börjesson i vm58-laget som klarade 90-strecket. Förvisso har Kurre Hamrin fortfarande chansen om han hänger i två år till, men har väl rätt dålig hälsa.
Jag läste Ekerwalds bok om Nietzche för ett par år sedan. Lite ojämn men läsvärd. Han släppte enligt din länk en diktsamling förra året så han verkar vara vital alltjämt. Många av titlarna lockar till läsning måste jag säga...
Får väl kompletera med illustratören Ilon Wikland som är 93 år fyllda. Visserligen är hon inte född i Sverige men har bott och varit aktiv här i hela sitt vuxna liv." Alla" har sett hennes teckningar i Astrid Lindgrens böcker. Mer behöver inte sägas.
Är det så att avdankade elitidrottsmän super mer än andra? Det känns som att dom spottar inte i glaset direkt. Jag har en kompis som spelade hockey när han var ung. Han sa det att det var genom sporten han började dricka alkohol.
Är det så att avdankade elitidrottsmän super mer än andra? Det känns som att dom spottar inte i glaset direkt. Jag har en kompis som spelade hockey när han var ung. Han sa det att det var genom sporten han började dricka alkohol.
På rak arm kan jag säga att både Nacka Skoglund och Gunnar Gren var alkoholister åtminstone. Möjligt att det kan vara fler från 58-laget
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!