2023-04-28, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Borde inte alla få välja vem dom ska älska, oavsett hudfärg, kön eller ålder?

Ja
Ja
Nej - Lova på dagis gör sig bäst utan din 50-åriga gubbsnopp
Citera
2023-04-28, 14:35
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
Hur kan det vara lagligt att hänga ut folk och leka polis. Får man leka alla jobb då, brandman läkare etc

Tycker på ett sätt det är märkligt att man får hänga ut folk som skickat naket i privata chatter. Finns det inte bestämmelser om vilka bilder som får spridas? Nu har jag inget emot att gubbkuken hängs ut i och för sig, men det är en intressant fråga ändå.
Citera
2023-04-28, 14:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
Hur kan det vara lagligt att hänga ut folk och leka polis. Får man leka alla jobb då, brandman läkare etc

"Leekare kan man bli, om man bor på Sööder" – om ett gammalt realskoleskämt ursäktas.
Citera
2023-04-28, 15:02
Medlem
Kollade denna gubbe som skulle knulla en "14 årig pojke":
https://dumpen.se/2023/04/15/na-jag-heter-peter-napp-216-helsingborg/

14 åringen skriver tydligt att than har sugit av 3 killar innan och dom ska träffas för att ha sex.
Vad är felet i detta?

Ja, jag förstår det är en 14 åring, men det är ju uppenbart att 14 åringen också vet vad han sysslar med.

Sen är ju saras jämförelse med att ge barn godis jävligt skev.
Att barnet inte vet konsekvenserna av sitt handlande är en sak, men att skylla på någon annan när det är ungen själv som valt det, det är fel.
Är man 14 ska man väl för fan kunna tänka lite själv?

Det är som om jag skulle bjuda en vuxen på turkisk peppar och säga redan innan att dom är starka.
Sen tar personen godiset ändå.
Mår hon dåligt av dom då och bränner sig på tungan får hon ju skylla sig själv, eller hur?

Jag förstår skillnaden på att utnyttja barn sexuellt mot för att dom frivilligt har sex med en vuxen, men många här verkar inte kunna skilja på det.
Citera
2023-04-28, 15:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen

14 åringen skriver tydligt att than har sugit av 3 killar innan och dom ska träffas för att ha sex.
Vad är felet i detta?

Ja, jag förstår det är en 14 åring, men det är ju uppenbart att 14 åringen också vet vad han sysslar med.

Sen är ju saras jämförelse med att ge barn godis jävligt skev.
Att barnet inte vet konsekvenserna av sitt handlande är en sak, men att skylla på någon annan när det är ungen själv som valt det, det är fel.
Är man 14 ska man väl för fan kunna tänka lite själv?

Det är som om jag skulle bjuda en vuxen på turkisk peppar och säga redan innan att dom är starka.
Sen tar personen godiset ändå.
Mår hon dåligt av dom då och bränner sig på tungan får hon ju skylla sig själv, eller hur?

Jag förstår skillnaden på att utnyttja barn sexuellt mot för att dom frivilligt har sex med en vuxen, men många här verkar inte kunna skilja på det.
Jo dålig jämförelse av sara med godis
Men fan vad han är bortgjord, sprid i HSB medier.

XXL bild, haha
Citera
2023-04-28, 15:20
Medlem
ersattningsids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Någon från dumpen ringde mig och ville att jag skulle skriva på ett papper om att bli upplagd på dumpen.
Har nu skrivit på det och skickat tillbaka det i enlighet med instruktioner, men Sara vägrar lägga upp.

Kan någon vänligt "övertala" Sara (helst med pengar eller något) att lägga upp mig?

https://mega.nz/file/rVg11ARa#PdvN-w0cs-rWLc5qOF-LUQuzYBy7KoXbCzRkfEZCRtA

vad har du gjort ?
Citera
2023-04-28, 15:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det är något fel på en 25+ som är tillsammans med en fjortis.
Vad det är för fel är nog olika från fall till fall.
Att man inte förstår att det är fel är en varningssignal och en riskfaktor.

Om det nu är så uppenbart fel, kan väl du berätta varför? Om det är ett förhållande där 14 åringen valt den äldre, och där den äldre inte utnyttjar, manipulerar eller tvingar den yngre vad är då problemet?
Citera
2023-04-28, 15:55
Avslutad
Citat:

Vad är felet i detta?

Ja, jag förstår det är en 14 åring, men det är ju uppenbart att 14 åringen också vet vad han sysslar med. [...]

Hur vet du det? Problemet är, att "gubben" bryter mot gällande lagstiftning. Du måste ha åtskillig erfarenhet av ungdomspsykologi och dessutom av individen i fråga, för att kunna göra en sådan bedömning. (Uppfyller inte de kraven själv, men uppmanas av en person med de kvalifikationerna att skriva så).
Citera
2023-04-28, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Hur vet du det? Problemet är, att "gubben" bryter mot gällande lagstiftning. Du måste ha åtskillig erfarenhet av ungdomspsykologi och dessutom av individen i fråga, för att kunna göra en sådan bedömning. (Uppfyller inte de kraven själv, men uppmanas av en person med de kvalifikationerna att skriva så).

Om en 14 åring säger han vill åka till grekland och bada, tror du inte han vill det då?
Det är samma sak med sex.
Är hur normalt som helst att vilja ha sex i den åldern.
Citera
2023-04-28, 16:06
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
I de länder där det är tillåtet att fiska för polisen, måste polisen hålla sig passiva, de får inte antyda att ungen är erfaren och gjort det förut. Frågan är om gäddan hade gått vidare om Dumpenungen sagt denne är helt oerfaren, det kan man inte veta, vilket gör det hela kontroversiellt.
Citera
2023-04-28, 16:08
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Om det nu är så uppenbart fel, kan väl du berätta varför? Om det är ett förhållande där 14 åringen valt den äldre, och där den äldre inte utnyttjar, manipulerar eller tvingar den yngre vad är då problemet?
Du har fått det förklarat för dej här i tråden i 2 års tid.
Citera
2023-04-28, 16:14
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Om en 14 åring säger han vill åka till grekland och bada, tror du inte han vill det då?
Det är samma sak med sex.
Är hur normalt som helst att vilja ha sex i den åldern.
Lutar åt världshistoriens sämsta jämförelse alla kategorier. Visst att den badande 14 åringen vill ha sex men kanske inte med någon 3-4 gånger så gammal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in