2023-04-28, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det stora hindret är nog att Dumpen verkar se sig som journalister, medan de i själva verket är influencers.
Enl kommentar från Sara på facebook så vill hon inte kallas journalist pga hur de bemöttes i debatten.
Dumpen utnyttjar rättigheterna riktiga journalister och media har, utan att bry sig ett skit om ansvaret det innebär.
Citera
2023-04-28, 11:31
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Enligt ett inlägg tidigare i tråden (inte så värst långt tillbaka, om jag minns rätt) har Patrik beklagat sig över att "ingen vill anställa honom". Om man som enda positiva "merit" i sitt CV har, att man någon gång i forntiden officiellt har hoppat högre än någon annan vid en tävling, är väl inte det så konstigt.

Exakt, Patrik är bara en outbildad luffare. Andra som håller på med friidrott brukar ha en utbildning, åtminstone som idrottslärare (den utbildningen kommer man in på även med låga betyg)

Så han lär fortsätta länge med dumpen för det ger bra med lön inkl mutor.
Citera
2023-04-28, 11:32
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Enl kommentar från Sara på facebook så vill hon inte kallas journalist pga hur de bemöttes i debatten.
Dumpen utnyttjar rättigheterna riktiga journalister och media har, utan att bry sig ett skit om ansvaret det innebär.
Hela systemet med utgivningsbevis kommer att behöva göras om i grunden p.g.a. dem.
I hope they're happy about that. Dumpen är det i särklass största hotet emot den fria granskande journalistikens integritet just nu.
Citera
2023-04-28, 11:36
Medlem
Att Patrik och Sara inte är några journalister visas väl genom att de:

1. Bara skriker inövade repliker till gäddan, utan att vänta på svar
2. Inte skriver en artikel om respektive gädda, utan bara publicerar "råmaterialet" i form av film och chattloggar. Det är inte journalistik, så att de har utgivningsbevis är lite underligt.
Citera
2023-04-28, 11:41
Medlem
Citat:
Hela systemet med utgivningsbevis kommer att behöva göras om i grunden p.g.a. dem.
I hope they're happy about that. Dumpen är det i särklass största hotet emot den fria granskande journalistikens integritet just nu.
Där satte du väldigt bra ord på mina tankar!! 100% enig.
Citera
2023-04-28, 11:42
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Att Patrik och Sara inte är några journalister visas väl genom att de:

1. Bara skriker inövade repliker till gäddan, utan att vänta på svar
2. Inte skriver en artikel om respektive gädda, utan bara publicerar "råmaterialet" i form av film och chattloggar. Det är inte journalistik, så att de har utgivningsbevis är lite underligt.

Nä, en intervju där den som blir intervjuvad inte får komma till tals är ovanligt, och förmodligen inte vad de lär ut på journalisthögskolan.

Utgivningsbevis används ju allt mer som frikort för att få göra annars olagliga saker, och runda regelverk. Måste komma en reform på detta innan det spårar ur helt.
Citera
2023-04-28, 11:44
Medlem
OM jag hade varit pedofil så hade jag nog fasen hellre åkt fast av polisen och dömts i tysthet istället för att hängas ut på Dumpen. Man kan tycka vad man vill om deras sätt men nog straffar det människorna hårt och man kan tycka att det borde avskräcka andra. Tyvärr verkar antalet svin vara oändligt stort och de tycker att det är värt risken.
Citera
2023-04-28, 12:23
Medlem
https://www.facebook.com/groups/776883263665426/permalink/970226080997809/?sfnsn=mo&ref=share

Skrattar ihjäl mig!!!
Citera
2023-04-28, 13:04
Avslutad
Citat:
Det stora hindret är nog att Dumpen verkar se sig som journalister, medan de i själva verket är influencers.

Patrik titulerar sig numera "författare", såg jag på någon av de sajter som håller reda på diverse "bolag" och deras företrädare.
Citera
2023-04-28, 13:33
Medlem
Citat:
Patrik titulerar sig numera "författare", såg jag på någon av de sajter som håller reda på diverse "bolag" och deras företrädare.
Kärt barn har många namn... uppviglare hade passat bättre.
Citera
2023-04-28, 13:55
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Problemet med att "bemöta" Patrik är, att man inte kan göra det med rationella argument. Patrik förstår inte eller bortser från sådant. Därvidlag har nog de flesta seriösa journalister problem.
På det viset har Patrik ett inbyggt skydd. Han är immun mot negativ kritik. Inklusive Dumpens fans.
Citera
2023-04-28, 14:11
Medlem
Hur kan det vara lagligt att hänga ut folk och leka polis. Får man leka alla jobb då, brandman läkare etc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in