Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Hade du själv velat återfödas som barn till en "Lotta"? Sova på en madrass i en osäker lägenhet, som mamma kunde mista vilken dag som helst? Mamma vill inte arbeta mer än halvtid, och helst vara sjukskriven så mycket som möjligt, och hennes inkomst blir därefter? De pengar hon ändå tjänar, får du inte mycket del av, för de måste i första hand gå till hennes väteperoxid, lösnaglar, tatueringar, hårförlängningar och skönhetsoperationer. Och värst av allt: hon har ingen urskiljning avseende karlar, utan drar hem missbrukande, okontrollerbara muskelberg, som mycket väl kan krossa dig med en hand. Låter det idylliskt..?
Fast OK: vi VET inte det. Det finns sådana kvinnor, som ändå vaknar upp när de får barn. Som uppfylls av moderskänslor, och ordnar upp sitt liv för barnets skull. Men de är inte många, i min erfarenhet.
Jag undrar mer hur det vore att behöva växa upp med dig?
Rigid och fyrkantig som en skokartong, fördomar, förakt och empatiatört resonemang.
Förslag ang utseende och sysselsättning på en kvinna i 40-års åldern - versus Lotta - som skulle få vilken vilken pensionär som helst att förvånas och skaka på huvudet.
Vikten av hårig mus för luftspalt i trosor tog nog priset av dumheter. Risk för skav mot trosa. 😂
Första spontana tanken är: föddes du behårad?
Det mest korkade är att Lotta faktiskt inte ser ut som det du försöker göra gällande.
Hon ser bra ut och är inte överdrivet stylad.
Varför ljuger du om Lotta?
Ville inte arbeta mer än halvtid? Ville helst vara sjukskriven...
Den enda som tappar mark är du själv. Du framstår IQ befriad i din framfart.
Är det värt det?
Du skrev följande melodrama förut som jag glömde kommentera:
Citat:
en bröstförstoring t.ex. går på ca 70 000 kr i dagens penningvärde, en sådan stor tatuering som Lotta hade på minst 10 000.
En äldre tribal, 10 cm hög och 30 lång, lär inte ha genererat ens i närheten av 10k.
Av ren nyfikenhet, mest pga av din person, kollade jag runt i Sthm.
Där startar pris, dagens penningvärde, på drygt 37k inkl uppgifter om delbetalning ang implantat.
Tror du att att du tjänar nåt på att överdriva?