2023-04-28, 18:25
  #13405
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, och speciellt om psykopaten själv får berätta om hur mysig han är.
Hur inlyssnande och förstående han vill visa sig.
Hur han avskyr kvinnomisshandel och bara har puttat nån kvinna..

Det existerar även såna som kollar på
kollar på "våldsporr (...) bakom lyckta dörrar" som får vissa att gå igång, trots styckad torso som flyter iland, så det är väl i sig ganska korkat att rabbla upp i syfte att diskutera den tysta kunskapen?

Ja, och det finns människor som utger sig för att vara moraliskt överlägsna, samtidigt som de ägnar en stor del av sitt liv åt att karaktärsmörda en redan mördad person. Den dubbelmoralen är inte att leka med.

Det är dessutom förvånansvärt många i den här tråden som inte verkar ha en aning om hur manipulation fungerar. De allra flesta av oss har ju faktiskt blivit manipulerade på en eller annan nivå, om man interagerat med människor. När det gäller typer av Martins kaliber, så sker det automatiskt på en hög och intensiv nivå. Några verkar tro att man måste vara ett geni för att kunna göra så, jag skulle snarare säga att det var en del i Martins personlighet och kom naturligt för honom. Inget han planerade, det ingick i hans vardag.
Citera
2023-04-28, 19:07
  #13406
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Den enda slutsats som egentligen behövs i den här tråden, är att de kvinnor som frivilligt gav sig in med en sådan uppenbar buse - som inte ens proffs i form av psykläkare och kriminalvårdare kunde/ville hantera - inte kan ha saknat bara intelligens i egentlig mening, utan även vanligt sunt bondförnuft.
Säg inte det, det kan mycket väl handla om att man är omogen för sin ålder och inte har så stor erfarenhet av män.

Jag har ett mycket våldsamt förflutet, som jag dock har brutit upp med för länge sedan. Jag gick också på mycket droger och steroider på den tiden. Mitt liv kretsade kring våld och risktagande och det faller sig nog ganska naturligt då att man dras till likasinnade för att hela tiden utmana sig själv. Jag hade absolut inga gränser på den tiden och såg det tyvärr som en bedrift i att skada och hota andra människor. Allt som vanligt folk ser som negativt låg på plussidan i min värld.

Det är väldigt vanligt att man i den världen också intalar sig att man inte kommer leva speciellt länge och därför hela tiden flyttar fram sina gränser. Jag har oavsett ni inte tror mig dock aldrig varit våldsam mot kvinnor, men däremot var mitt eget våldskapital gentemot andra män tillräckligt för att de kvinnor jag hade förhållande med vek ner sig. Det var ju inget jag var medveten om då, men i efterhand och med nyktra ögon kan jag förstå att det kan ha funnits tankar hos de kvinnorna att de inte vågat lämna mig med risk för vad som skulle komma att hända dom.

Det fanns dock gott om kvinnor som vågade ta steget att lämna mig och det var absolut inget jag störde mig på. Jag gick vidare till nästa och så rullade det på. Även om jag var den personen jag var på den tiden så hade jag vett nog att inse varför de lämnade mig, så varför skulle jag straffa dom för det?

Jag var stundtals tillsammans med kvinnor som kom från riktigt fina familjer och visst kände jag även då att det var en galen kombination som aldrig skulle föra något gott med sig. Men någonstans där kan jag förstå tanken hos kvinnor som känner att de vill "rädda" eller förändra någon som har hamnat väldigt snett, för jag hade ju en trevlig sida också som jag endast visade för de som stod mig närmast.

Visst är det galet att en kvinna väljer att stanna hos en man som misshandlar henne, men alla är vi ju olika och alla fungerar då givetvis olika rent psykiskt. Mycket handlar nog om rädsla och att de helt enkelt inte tänker rationellt i den misär de befinner sig.
Citera
2023-04-28, 21:41
  #13407
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Ja, och det finns människor som utger sig för att vara moraliskt överlägsna, samtidigt som de ägnar en stor del av sitt liv åt att karaktärsmörda en redan mördad person. Den dubbelmoralen är inte att leka med.

Det är dessutom förvånansvärt många i den här tråden som inte verkar ha en aning om hur manipulation fungerar. De allra flesta av oss har ju faktiskt blivit manipulerade på en eller annan nivå, om man interagerat med människor. När det gäller typer av Martins kaliber, så sker det automatiskt på en hög och intensiv nivå. Några verkar tro att man måste vara ett geni för att kunna göra så, jag skulle snarare säga att det var en del i Martins personlighet och kom naturligt för honom. Inget han planerade, det ingick i hans vardag.

In kommer någon ridande på den högsta hästen av alla och sätter sig över de som tror att de är moraliskt överlägsna och moraliserar över deras dubbelmoral.
Blir det trippelmoral då?
Tack, i alla fall, för att du bjöd på upplägget.
Har du hypeat korkade anabolamiffot nog nu? Med hans allomvittnade manipulationsförmåga som är så vässad att folk inte ens märker det. Vi korkade tror att han går omkring och beter sig som en hotfull buffel när det egentligen är något slags metamanipulation.
Citera
2023-04-29, 04:26
  #13408
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvadratiskcirkel
Säger det en gång till: De läkare vars journalanteckningar som finns i FUP vet inte att han har en personlighetsstörning. Det är bara att läsa innantill. Så varför fortsätter du blanda in det när du blir tillrättavisad?

Varför värper du påståenden när du uppenbarligen inte vet något? Det finns fler slutna avdelningar i närområdet såklart. Det handlar om beläggning men det bemödar de sig inte att kolla upp eller erbjuda.

Riktigt förvridet att påstå att jag daltar med Martin. Som patient har han rätt till adekvat vård. Hade han fått det kanske inte tråden funnits.
Jag förstår inte hans karaktär eller handlingar, men ur patientperspektiv spelar det ingen roll. Vården är trasig. Jag ser resultatet dagligen.
Var det inte snarare Bulten-i-Bo som ville poängtera detta?

Jag diskuterar öht inte vad läkare vet eller inte.
Anledningen till att jag nämnde att bulten ska ha framträdande psykopatiska drag i åtanke är att MJ är just exakt en manipulativ psykopat.
Att han med hot försöker få sin vilja igenom.
Att han kräver avgiftning med benso.
Att han drar för att han inte får ha besök eller mobil.

Han är inte lämnad vind för våg. Den vård han erbjuds duger inte.

Och jo, du daltar och är ignorant på hans komplexa problematik.

Vad läkarna vet är att han har en gedigen kriminell bakgrundshistoria med massivt utövande av våld. Att han suttit inne i 12 år.

De vet att hans personlighetsstörning, adhd och drogproblematik gör honom till en farlig cocktail.
Därför medverkar väktare vid samtal.

Därför ska inte MJ välja nån vårdform som du svamlar om som om han har rätt att glida in som han än önskar.
Den rättigheten med val och önskemål ang inläggning och hur behandling ska ske har inte ens en normal patient även om du sitter och biter i pärmarna angående HSL och diskuterar nåt tvålfagert och totalt utopiskt.
Du är ju helt lost angående hur vården fungerar utifrån vikten av att skydda både personal och andra patienter.

Det handlar om riskbedömning pga gedigen våldsanamnes.
Citera
2023-04-29, 05:23
  #13409
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Ja, och det finns människor som utger sig för att vara moraliskt överlägsna, samtidigt som de ägnar en stor del av sitt liv åt att karaktärsmörda en redan mördad person. Den dubbelmoralen är inte att leka med.

Det är dessutom förvånansvärt många i den här tråden som inte verkar ha en aning om hur manipulation fungerar. De allra flesta av oss har ju faktiskt blivit manipulerade på en eller annan nivå, om man interagerat med människor. När det gäller typer av Martins kaliber, så sker det automatiskt på en hög och intensiv nivå. Några verkar tro att man måste vara ett geni för att kunna göra så, jag skulle snarare säga att det var en del i Martins personlighet och kom naturligt för honom. Inget han planerade, det ingick i hans vardag.
Det ligger nog även på ett annat plan även om stupiditet kring psykopati står som en aura kring respektive inlägg och det är överfixering på yta och utseende.

Exakt som du skriver. Det kommer naturligt från MJ att manipulera.

MJ är en psykopat och med det följer att han är manipulativ. Han kvalar in på vissa väl avgränsade kriterier angående karaktärsdrag emotionellt och interpersonellt.
Ju högre poäng, desto värre.
MJs psykopatiska drag har även tillägget "framträdande" , vilket kan indikera att han har relativt höga poäng via PCL-R.

Oavsett så saknar han skuldkänsla, ånger och har grava störningar angående empati.
Det ger av given anledning en allvarligt självcentrererad person vars drivkraft är egenvinning.

Det vill säga en person som lekande lätt och utan några som helst samvetskval bedrar andra. Han är med andra ord utan skrupler.

Varför jag skriver om just dessa kriterier som inte är värst okända, är att det är anledningen till att psykopater är manipulativa.

Det är inte avhängigt nåt högt IQ och inte heller utseende på den nivå det anspelas på.

IQ och utseende är dock faktorer som underlättar, dvs att ett tvålfagert utseende attraherar och ett högt IQ underlättar givetvis vid mer avancerad brottslighet.

Alla psykopater är narcissistiska men av olika grad.
Vissa är mer overt lagda, dvs utåtriktade och suktar efter uppmärksamhet.
Narcissism är heller inte grundkärnan i manipulation, snarare extra valla under skidorna.

Manipulation beror på att personen saknar skrupler. Därför är de framgångsrika.
De belastas inte av samvetskval.

MJs förmåga till dubbelt beteende framkommer med all tydlighet via FUP och likaväl media.

Om han upplever att det finns ett behov och han tjänar på det så kan han framställa sig som både omtänksam, förstående, generös, varm och vänlig.
Han är dock lika kall som en död fisk.

Skrattretande nog beskrivs han i tråden som öppen och ärlig. Han är snarare rättfram, vilket i sig kan tjäna ett syfte:
Om det finns en kärna av nåt som verkar ärligt och öppenhjärtigt så köper folk ofta resten av skiten.
Billig psykologi snarare än värst sofistikerat.

Han är definitivt inte ärlig om sin bakgrund som kvinnomisshandlare.
Sen kompletterar han med egenskaper som han inte ens besitter (ångerfull, empatisk, heroisk, tankfull över forna våld med dödlig utgång).

Detta är likaväl manipulation.

Att hans manipulativa förmåga ska tonas ner och yta överbetonas har rätt givna skäl om man tittar på framfarten och tema i tråden.
Ändamålet helgar medlen.

Lotta ska framställas som att hon har sig själv att skylla. Idiot som hon upprepat kallas och sen kommer de patetiska - och empatilösa - försöken att rota i obduktionsutlåtande för att minsann framställa henne som WT.

Filosofin tycks vara att om tillräckligt med smörja kastas ut så kommer väl något att fastna.

Det är victim blaming rakt av, om än klätt i fagra ord om ädelt syfte om att rädda sina medsystrar, att i all vänlighet vilja förhindra att alla dessa "Lottor" inte är lika idiotiska som Lotta.

Kunskapsnivån om psykopati är miserabel, och alla som är nåt sånär uppdaterade ang forskning vet att skuldbeläggande är totalt kontraproduktivt.

Det enda som sker är en bumerangeffekt som påvisar deras egna dumhet.
__________________
Senast redigerad av develi 2023-04-29 kl. 06:20.
Citera
2023-04-29, 11:06
  #13410
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det ligger nog även på ett annat plan även om stupiditet kring psykopati står som en aura kring respektive inlägg och det är överfixering på yta och utseende.

Exakt som du skriver. Det kommer naturligt från MJ att manipulera.

MJ är en psykopat och med det följer att han är manipulativ. Han kvalar in på vissa väl avgränsade kriterier angående karaktärsdrag emotionellt och interpersonellt.
Ju högre poäng, desto värre.
MJs psykopatiska drag har även tillägget "framträdande" , vilket kan indikera att han har relativt höga poäng via PCL-R.

Oavsett så saknar han skuldkänsla, ånger och har grava störningar angående empati.
Det ger av given anledning en allvarligt självcentrererad person vars drivkraft är egenvinning.

Det vill säga en person som lekande lätt och utan några som helst samvetskval bedrar andra. Han är med andra ord utan skrupler.

Varför jag skriver om just dessa kriterier som inte är värst okända, är att det är anledningen till att psykopater är manipulativa.

Det är inte avhängigt nåt högt IQ och inte heller utseende på den nivå det anspelas på.

IQ och utseende är dock faktorer som underlättar, dvs att ett tvålfagert utseende attraherar och ett högt IQ underlättar givetvis vid mer avancerad brottslighet.

Alla psykopater är narcissistiska men av olika grad.
Vissa är mer overt lagda, dvs utåtriktade och suktar efter uppmärksamhet.
Narcissism är heller inte grundkärnan i manipulation, snarare extra valla under skidorna.

Manipulation beror på att personen saknar skrupler. Därför är de framgångsrika.
De belastas inte av samvetskval.

MJs förmåga till dubbelt beteende framkommer med all tydlighet via FUP och likaväl media.

Om han upplever att det finns ett behov och han tjänar på det så kan han framställa sig som både omtänksam, förstående, generös, varm och vänlig.
Han är dock lika kall som en död fisk.

Skrattretande nog beskrivs han i tråden som öppen och ärlig. Han är snarare rättfram, vilket i sig kan tjäna ett syfte:
Om det finns en kärna av nåt som verkar ärligt och öppenhjärtigt så köper folk ofta resten av skiten.
Billig psykologi snarare än värst sofistikerat.

Han är definitivt inte ärlig om sin bakgrund som kvinnomisshandlare.
Sen kompletterar han med egenskaper som han inte ens besitter (ångerfull, empatisk, heroisk, tankfull över forna våld med dödlig utgång).

Detta är likaväl manipulation.

Att hans manipulativa förmåga ska tonas ner och yta överbetonas har rätt givna skäl om man tittar på framfarten och tema i tråden.
Ändamålet helgar medlen.

Lotta ska framställas som att hon har sig själv att skylla. Idiot som hon upprepat kallas och sen kommer de patetiska - och empatilösa - försöken att rota i obduktionsutlåtande för att minsann framställa henne som WT.

Filosofin tycks vara att om tillräckligt med smörja kastas ut så kommer väl något att fastna.

Det är victim blaming rakt av, om än klätt i fagra ord om ädelt syfte om att rädda sina medsystrar, att i all vänlighet vilja förhindra att alla dessa "Lottor" inte är lika idiotiska som Lotta.

Kunskapsnivån om psykopati är miserabel, och alla som är nåt sånär uppdaterade ang forskning vet att skuldbeläggande är totalt kontraproduktivt.

Det enda som sker är en bumerangeffekt som påvisar deras egna dumhet.

Dina walls of text ändrar ingenting. Jag förstår inte vad du får ut av det? Du tramsade ner Kim Wall-tråden också (du och någon kvinna till, jag minns inte hennes nick längre), och jag råkar veta från andra kanaler, att vissa intresssanta medlemmar med kunskaper om ubåtar och fysik och teknik slutade skriva i tråden, för att de inte orkade med er. Bland annat en tysk man som kom hit till Flashback och skrev på engelska (nej inte "Tysken" som byggt en egen ubåt, han var aldrig här). Ni tog upp för mycket plats med ert psykopattrams, natt efter natt.

Det du skriver om manipulation passade dock bättre på Madsen, eftersom han lyckades manipulera och lura ett helt land, plus även raketforskare och ubåtsbyggare och finansiärer utomlands. Ingen kunde ana att han hade en sådan sida som han hade, och många kunde inte ens förstå det efter att han blivit dömd. De undrade om det ändå inte kunde ha varit en komplott mot honom.

Men när det gäller sådana som Martin, så är det UPPENBART från bara en stillbild, att dom är farliga. En normalbegåvad kvinna skulle inte ens BÖRJA prata med en sådan typ. Han skulle aldrig ens få en CHANS att försöka manipulera med fagra ord. Ingen normalbegåvad människa skulle gå på det, för att hela hans uppebarelse visade vad han var för något. Nämligen en stor buse. Och dessutom visste ALLA vad han hade gjort, man behövde bara googla på hans namn så hittade man artiklar om honom (och hans bror) redan då. (Medan Madsen inte fanns i brottsregistret före ubåtsdomen, om någon skulle ha anat något ändå och börjat kontrollera registren.) Så jag fattar inte varför du fortsätter att tjata om detta?

Martin kanske ÄR "manipulativ", men det är i så fall på en så låg och obegåvad nivå, att inte ens en normal sexåring skulle gå på det. Sexåringen skulle också se en stor, tatuerad buse och springa därifrån. Även om busen sa snälla saker och ville bjuda på godis.

För övrigt är det DU som håller den här tråden levande år efter år. Om du skulle sluta skriva skulle alla andra också sluta skriva (förutom när det kommer ny information om Martin från fängelset).
Citera
2023-04-29, 12:20
  #13411
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvadratiskcirkel
Andra trådar har inte med denna att göra. Ni två flyttar in er personliga vendetta mellan trådar.
Lös vardera i tråden det berör. Efter tusentals inlägg till varandra borde ett mönster uppdagas för er?

Jo. Fast jag måste säga att det FINNS en poäng med att jämföra Madsen och Martin. Just för att Madsen var allt det PÅ RIKTIGT som develi påstår att Martin är. Madsen VAR verkligen en mästermanipulatör och psykopat. Han lurade en hel värld med sitt oskyldiga penntrolls-utseende, sitt smorda munläder, sina kunskaper och sitt stora engagemang för naturvetenskap, teknik och historia (ämnen som barn och unga behöver lära sig) - samtidigt som han dolde en ond och sjuk sida så väl att inte ens hans närmaste vänner eller bröder kunde ana den. Han tog emot skolklasser och praktikanter från universitetet på sitt rymdlaboratorium, var betrodd att göra detta, och lärde även många mycket.

Martin är motsatsen: han döljer ingenting; alla med fler än två hjärnceller ser vid första anblicken vad han är för något. Och han smusslar inte med sin våldsamma sida, heller. Snarare är han nöjd med att alla vet om den, så att de visar vederbörlig "respekt" (i den gängkriminella världen tänker männen så). Så jag förstår inte varför develi inte bara kan ge sig, och erkänna att hon är vilse i pannkakan i den här tråden? På galen planet? Det blir bara fånigt att försöka analysera en arketypisk stor och dum, tatuerad och huvudrakad, gängkriminell buse i samma termer som en Madsen eller en Ted Bundy eller en Doktor Mengele. Eller ens en Josef Fritzl.
Citera
2023-04-29, 13:33
  #13412
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Han hade alla röda flaggor man överhuvudtaget kan ha, och det var hon inte okunnig om. Han var inte bara en känd bråkstake, missbrukare och allmänt våldsam och lättretad, utan även dömd för en dödsmisshandel innan han träffade Lotta (han sparkade ihjäl en helt oskyldig man som ung.) Det var knappast så att han var snäll som en ängel under deras förhållande. Han var stökig eftersom han alltid varit stökig och hon visste uppenbarligen om det, och hon gillade förmodligen hans "huliganpersona" annars hade hon aldrig fastnat för honom.

Det har ju rent av kommit fram att hon själv varit drivande i att bevara förhållandet.

Kan vi sluta skönmåla och bortförklara dessa medvetna val som kvinnor gör och istället försöka få kvinnor att inse att de ska ge fan i den här sortens män? Att sitta och omyndigförklara kvinnor hjälper ingen. Om man verkligen vill komma underfund med våldsamma förhållanden är det en bra idé att börja i rätt ände - att få kvinnor att vakna upp någon gång. Det finns givetvis män som döljer sin rätta sida och kvinnor som ovetande går in i farliga relationer, men M är inte en av dem och L visste det.

Hon är knappast den första kvinnan som självmant går in i en relation med en "farlig" och spännande man. Vi ser det hela tiden i samhället, kvinnor som självmant dejtar dömda brottslingar och bråkstakar, kriminella gängmedlemmar som lyckas dejta kvinnliga fångvaktare, eller som nu senast en polis som ingår förhållande med någon från insidan.

Det handlar inte om att skuldbelägga offret, men snarare att understryka vilka förödande konsekvenser det kan få när man avsiktligen och medvetet väljer fel partner.

Även om du har rätt i sak, så är det knappast medvetet och avsiktligen, tror jag. För det första attraktionen är knappast alltid ett medvetet val, utan snarare driftstyrt. Eftersom Lotta inte har ett CV av kriminella , missbrukande, kåkfarare som partners sedan tidigare kan det snarare handla om att hon befunnit sig i en sårbar situation, en kris eller känslomässigt sårigt underläge där man öppnar upp för den här typen av män, som då får en ingång.

Att vara låg och känna sig trasig någon gång har nog de flesta människor erfarit. De flesta människor har gjort felbedömingar och gått på en nit någon gång under ett liv. Tyvärr blir vissa då dödade.
Citera
2023-04-29, 14:08
  #13413
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Dina walls of text ändrar ingenting. Jag förstår inte vad du får ut av det?
Visar på lögnerna.

Likt det här igår och hur du sen fegar ur och och tycks tro du kan dyka upp i annat som om inget hänt.

Pajas.
Citat:
Varför ljuger du om Lotta?
Ville inte arbeta mer än halvtid? Ville helst vara sjukskriven...
Den enda som tappar mark är du själv. Du framstår IQ befriad i din framfart.
Är det värt det?
(FB) Lotta Rudholm misshandlad till döds i Ulvsunda, 2016-06-04

Citat:
Är det dyrt med lösnaglar?
Tror du några extensions, dvs de som Lottas väninna (som är hårfrisörska) beställde, betingar ett skyhögt pris?
Tror du den hårfärg som Lotta skrev om i sin anteckningsbok, som kom ihåg att köpa och ta med till JK, var jättedyr?
(FB) Lotta Rudholm misshandlad till döds i Ulvsunda, 2016-06-04

Eftersom du nu drog upp Kim och Madsen spontant i nån stackars-dig-variant:
Citat:
Du tramsade ner Kim Wall-tråden också (du och någon kvinna till, jag minns inte hennes nick längre), och jag råkar veta från andra kanaler, att vissa intresssanta medlemmar med kunskaper om ubåtar och fysik och teknik slutade skriva i tråden, för att de inte orkade med er.
.... Så undrar jag väl vem som tramsade mest där, med tanke på rakat könshår på repeat och lögn om Lottas tatuering i svanken?
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Kim blir plötsligt en ny kvinnlig Jesus, för att hon skrivit några artiklar om dekadenta människor som sysslar med alternativa livsstilar.
Lotta (hon som föll offer för Martin) blev en helylletjej, fast hon saknade fast jobb och bostad vid 42 års ålder, använde sin dumbphone som en 14-åring, hade tatueringar över hela kroppen, silikonbröst, ring i naveln, flera ringar i varje öra, platinablonderat hår och rakat könshår enligt obduktionsrapporten.
Citat:
Ni tog upp för mycket plats med ert psykopattrams, natt efter natt.
Du ser det inte som mer relevant att den sadistiska mördaren är i huvudfokus och än "kunskaper om ubåtar och fysik och teknik"?

Är det så att du vill undvika förövarens psykopati även i det här rättsfallet?

Dina citationstecken runt ordet psykopat indikerar att du vill tona ner Martins psykopati.

At det snarare är mina påfund...
Är det så att du vill undvika hur manipulativ han är?
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Finns det någon RPU på Martin Jonsson, som styrker dina diagnoser? För jag tror nämligen inte, att han är intelligent nog, att medvetet manipulera och styra människor på det sättet. Min människokännedom säger snarare, att han är en sådan typ som gör det han känner för precis för ögonblicket, utan varken hämningar eller baktankar.
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Den "psykopati" som du och Develi vill tillskriva honom, kräver både intelligens, förmågan att hålla på information, vänta på rätt tillfälle, inte reagera på känslan omedelbart... och en viss finess.
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
MJ behöver ju inte ens vara "psykopat" (om detta ens finns som sagt). Det räcker att han är lättkränkt, har starka åsikter kring den "respekt" som han anser ska visas honom, och varken kan eller vill kontrollera sin aggressivitet.
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Antisocial personlighetsstörning kan jag tänka mig, man skulle kunna ta en bild på MJ och sätta som illustration till en artikel om det i ett uppslagsverk... Men detta har ju inget med "psykopati" att göra. Psykopater brukar vara intelligenta och behärskade.
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det stämmer att det finns människor ("psykopater" eller inte, jag tror att det ordet används för lättvindigt) som kan sälja sand i Sahara. Men varken Martin eller Valjakkala är något exempel på det

Citat:
För övrigt är det DU som håller den här tråden levande år efter år. Om du skulle sluta skriva skulle alla andra också sluta skriva (förutom när det kommer ny information om Martin från fängelset).
Nej. Jag har inte varit med från start, jag har sen gått in mer sporadiskt när SG och nån annan kickat igång tråden och kontrat.

Nu är jag däremot fullt aktiv och fördjupat mig mer riktat i FUP.
Till ditt stora förtret tydligen...
__________________
Senast redigerad av develi 2023-04-29 kl. 14:24.
Citera
2023-04-29, 14:23
  #13414
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Även om du har rätt i sak, så är det knappast medvetet och avsiktligen, tror jag. För det första attraktionen är knappast alltid ett medvetet val, utan snarare driftstyrt. Eftersom Lotta inte har ett CV av kriminella , missbrukande, kåkfarare som partners sedan tidigare kan det snarare handla om att hon befunnit sig i en sårbar situation, en kris eller känslomässigt sårigt underläge där man öppnar upp för den här typen av män, som då får en ingång.

Att vara låg och känna sig trasig någon gång har nog de flesta människor erfarit. De flesta människor har gjort felbedömingar och gått på en nit någon gång under ett liv. Tyvärr blir vissa då dödade.
Klokt skrivet!
Jag tror också att detta kan hända ganska många vid en viss tid i livet. Kvinnor blir lurade på pengar!(även män ibland) Kvinnor blir misshandlade och tyvärr även dödade.
En kris i livet och ett dåligt mående kan tyvärr göra att man inte riktigt gör dom klokaste val.
Det kanske räcker att det kliver fram nån som verkar intresserad och lyssnar i det läget.
Tyvärr gjorde Lotta ett ödesdigert val när hon släppte in och valde in Martin i sitt liv
Citera
2023-04-29, 14:24
  #13415
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Dina walls of text ändrar ingenting. Jag förstår inte vad du får ut av det? Du tramsade ner Kim Wall-tråden också (du och någon kvinna till, jag minns inte hennes nick längre), och jag råkar veta från andra kanaler, att vissa intresssanta medlemmar med kunskaper om ubåtar och fysik och teknik slutade skriva i tråden, för att de inte orkade med er. Bland annat en tysk man som kom hit till Flashback och skrev på engelska (nej inte "Tysken" som byggt en egen ubåt, han var aldrig här). Ni tog upp för mycket plats med ert psykopattrams, natt efter natt.

Det du skriver om manipulation passade dock bättre på Madsen, eftersom han lyckades manipulera och lura ett helt land, plus även raketforskare och ubåtsbyggare och finansiärer utomlands. Ingen kunde ana att han hade en sådan sida som han hade, och många kunde inte ens förstå det efter att han blivit dömd. De undrade om det ändå inte kunde ha varit en komplott mot honom.

Men när det gäller sådana som Martin, så är det UPPENBART från bara en stillbild, att dom är farliga. En normalbegåvad kvinna skulle inte ens BÖRJA prata med en sådan typ. Han skulle aldrig ens få en CHANS att försöka manipulera med fagra ord. Ingen normalbegåvad människa skulle gå på det, för att hela hans uppebarelse visade vad han var för något. Nämligen en stor buse. Och dessutom visste ALLA vad han hade gjort, man behövde bara googla på hans namn så hittade man artiklar om honom (och hans bror) redan då. (Medan Madsen inte fanns i brottsregistret före ubåtsdomen, om någon skulle ha anat något ändå och börjat kontrollera registren.) Så jag fattar inte varför du fortsätter att tjata om detta?

Martin kanske ÄR "manipulativ", men det är i så fall på en så låg och obegåvad nivå, att inte ens en normal sexåring skulle gå på det. Sexåringen skulle också se en stor, tatuerad buse och springa därifrån. Även om busen sa snälla saker och ville bjuda på godis.

För övrigt är det DU som håller den här tråden levande år efter år. Om du skulle sluta skriva skulle alla andra också sluta skriva (förutom när det kommer ny information om Martin från fängelset).

Förklara för mig hur man känner igen en psykopat, narcissist och mördare.

Tror inte att Lotta någonsin har träffat en så sjuk människa som Martin.
Men när hon blev rädd och försökte bryta med avarten så började han hota Lottas familj.

Vem tror ens att man ska stöta på en så sjuk människa som Martin?

Det kan hända vem som helst och när som helst.
__________________
Senast redigerad av Gold94 2023-04-29 kl. 14:35.
Citera
2023-04-29, 14:25
  #13416
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Visar på lögnerna.

Likt det här igår och hur du sen fegar ur och och tycks tro du kan dyka upp i annat som om inget hänt.

Pajas.

(FB) Lotta Rudholm misshandlad till döds i Ulvsunda, 2016-06-04


(FB) Lotta Rudholm misshandlad till döds i Ulvsunda, 2016-06-04

Eftersom du nu drog upp Kim och Madsen spontant i nån stackars-dig-variant:

.... Så undrar jag väl vem som tramsade mest där, med tanke på rakat könshår på repeat:


Du ser det inte som mer relevant att den sadistiska mördaren är i huvudfokus och än "kunskaper om ubåtar och fysik och teknik"?

Är det så att du vill undvika förövarens psykopati även i det här rättsfallet?

Dina citationstecken runt ordet psykopat indikerar att du vill tona ner Martins psykopati.

At det snarare är mina påfund...
Är det så att du vill undvika hur manipulativ han är?







Nej. Jag har inte varit med från start, jag har sen gått in mer sporadiskt när SG och nån annan kickat igång tråden och kontrat.

Nu är jag däremot fullt aktiv och fördjupat mig mer riktat i FUP.
Till ditt stora förtret tydligen...

Fast allt jag skriver i de där gamla citaten (att du ORKAR leta fram dem..?!) är ju sant.

Madsen-tråden blev även en möjlighet att lära sig om raketer och ubåtar och fysik och teknik, för att det blev intressant inom de ramarna, även för folk som inte hade haft de intressena tidigare. Då är det synd att förstöra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in