2023-04-28, 13:50
Medlem
Har för mig att Stockholms Universitet införde någon typ av könsfri, alt. ickebinär toalett eller liknande.
I vilket fall är det mesta av det där trams.

Men jag såg någon läkarserie nyligen där en transvestit vägrade behandling för sitt rätta kön. Det här var fiction, men (mannen som blivit kvinna) var envis och ville ha läkarvård som en kvinna för att hon så gärna ville bli accepterad som kvinna av sin mamma. Varav mamman störtade ut i tårar, för att sonen skulle dö om hen stod fast vid sitt beslut.

Jag kan tänka mig att sådana situationer kan uppkomma i vården, och då behövs elaka fritänkande människor som House som sätter stopp för dylikt vansinne på en gång. 🤗
Citera
2023-04-28, 13:53
Medlem
Hade jag varit kvinna på tex badhus hade jag inte viljat en man som låtsas va kvinna kommer in o tittar på alla nakna direkt, fett creepy
Citera
2023-04-28, 14:12
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkarsmurfen
Hade jag varit kvinna på tex badhus hade jag inte viljat en man som låtsas va kvinna kommer in o tittar på alla nakna direkt, fett creepy
Men en kvinna som tittar på andra nakna kvinnor/flickor eller en man som tittar på andra nakna män/pojkar är inte alls creepy?

Jag som man kan alltid gå in i tjejernas omklädningsrum då med denna lag och påstå att jag är en transman.
Citera
2023-04-28, 14:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkarsmurfen
Va? Är du emot "utveckling" & progressiva "framsteg". Du kanske inte heller vill att skolan indoktrinerar barnen till att skära av sig könsorganen? Det blir rapport på detta "nazistiska" beteende.
Citera
2023-04-28, 14:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Men en kvinna som tittar på andra nakna kvinnor/flickor eller en man som tittar på andra nakna män/pojkar är inte alls creepy?
Det verkar inte ha ansetts så tidigare nej. Därav de könsuppdelade omklädningsrummen.
Citera
2023-04-28, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
En annan kvinna som tittar på mig uppfattar inte jag som ett hot, vi är lika starka. Inte alls samma sak.
Citera
2023-04-28, 14:17
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosingen
En annan kvinna som tittar på mig uppfattar inte jag som ett hot, vi är lika starka. Inte alls samma sak.
Lika starka? Hur vet du det? Tycker du även att exempelvis stränder borde vara könsuppdelade på detta vis?

Hur gör du om en man går in ett damomklädningsrum och påstår sig vara transman? Då kan du inte göra något.
Citera
2023-04-28, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men grundfrågan har ännu inte besvarats.

Har badhuspersonalen rätt/skyldighet att avkräva legitimation och tvinga badande att följa sitt biologiska kön?

Beror på hudfärg på den som kräver saker.

I Sverige blir en vit som klagar direkt åklagad för rasism/sexism.

En mörkhyad eller Feminist blir alltid försvarad oavsett vad de gör.

Så dessa allmänna frågor måste numera ta upp detta i beaktande.

Men kom ihåg att det bara är rasism när vita säger något, enligt Vänsterextrema Feminister.
Citera
2023-04-28, 14:28
Medlem
Fast jag som man skulle vilja bli lite transvestitisk och gå in på kvinnornas avdelning för att lära mig hur man skyler sig och så vidare. I duscharna är ni förstås nakna, men om jag skulle råka kasta en extra blick, är det bara för att försäkra mig om att ni tvålar in er ordentligt. För hygienens skull.
Sedan förutsätter jag att vi bastar nakna ihop. Så kan vi prata om smink och kläder och sånt vi tjejer pratar om.🙂
Citera
2023-04-28, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Fast jag som man skulle vilja bli lite transvestitisk och gå in på kvinnornas avdelning för att lära mig hur man skyler sig och så vidare. I duscharna är ni förstås nakna, men om jag skulle råka kasta en extra blick, är det bara för att försäkra mig om att ni tvålar in er ordentligt. För hygienens skull.
Sedan förutsätter jag att vi bastar nakna ihop. Så kan vi prata om smink och kläder och sånt vi tjejer pratar om.🙂

Skrid till verket. Återkom med resultat.
Citera
2023-04-28, 14:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Va? Är du emot "utveckling" & progressiva "framsteg". Du kanske inte heller vill att skolan indoktrinerar barnen till att skära av sig könsorganen? Det blir rapport på detta "nazistiska" beteende.

Hahaha, spot on.
Citera
2023-04-28, 14:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84

Ja, precis. I forskningssyfte såklart!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in