2023-04-26, 23:41
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Men listan kommer ju ut komplett. Hur ska denne fb användare lyckats få den informationen av random publikmänniskor? I ordning dessutom.

Brukar stå på varje kanals hemsida hur man kan bli publik, men allt är ju färdiginspelat för denna säsong.

Visserligen, men det kan vara en och samma person som varit på alla inspelningar själv, eller några bekanta som varit på de inspelningar som han/hon själv inte varit på. Nu tror jag också att någon i produktionen har läckt, menar bara att det teoretiskt är ett möjligt scenario.

Ett sexretesspapper hindrar ju ingenting. Det kommer aldrig gå att få dit den som läckt ändå.

Jo, jag vet att det är inspelat, bara undrade hur man kom med. Inte sett något sådant för detta program och det är ju sekretess och skit inblandat tydligen. Är väl inga minderåriga som får ingå avtal. Är det föräldrarna då som ska gå i god för deras tystnad?
Citera
2023-04-26, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Visserligen, men det kan vara en och samma person som varit på alla inspelningar själv, eller några bekanta som varit på de inspelningar som han/hon själv inte varit på. Nu tror jag också att någon i produktionen har läckt, menar bara att det teoretiskt är ett möjligt scenario.

Ett sexretesspapper hindrar ju ingenting. Det kommer aldrig gå att få dit den som läckt ändå.

Jo, jag vet att det är inspelat, bara undrade hur man kom med. Inte sett något sådant för detta program och det är ju sekretess och skit inblandat tydligen. Är väl inga minderåriga som får ingå avtal. Är det föräldrarna då som ska gå i god för deras tystnad?

Det är ju barn i publiken men de får väl förmodligen inte vara kvar som den lilla publiken när masken tas av. (Så barn lär inte behöva sekretess) Hade jag vart producent hade jag fyllt första raden av de som redan jobbade med programmet och trickfilmat så det ser ut som större publik.
Citera
2023-04-27, 07:20
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:

Tror det är den här sidan man anmäler sig via, om man vill sitta i publik;
https://simplesignup.se/event/200632-masked-singer-2023#:~:text=Vi%20sl%C3%A4pper%20nu%20ett%20f%C3%A 5tal,de%20mest%20h%C3%A4pnads v%C3%A4ckande%20s%C3%A5ngt%C3%A4vlingarna%20n%C3%A 5gonsin.

Finns även lite info här om den amerikanska varianten kring hur de gör med publiken. Skulle tippa på att man gör på samma sätt här i Sverige:
https://sv.mehvaccasestudies.com/matt-brown-had-very-good-reason
Citera
2023-04-27, 08:23
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Tror det är den här sidan man anmäler sig via, om man vill sitta i publik;
https://simplesignup.se/event/200632-masked-singer-2023#:~:text=Vi%20sl%C3%A4pper%20nu%20ett%20f%C3%A 5tal,de%20mest%20h%C3%A4pnads v%C3%A4ckande%20s%C3%A5ngt%C3%A4vlingarna%20n%C3%A 5gonsin.

Finns även lite info här om den amerikanska varianten kring hur de gör med publiken. Skulle tippa på att man gör på samma sätt här i Sverige:
https://sv.mehvaccasestudies.com/matt-brown-had-very-good-reason

Läste på första länken:

"INFORMATION OM HEMLIGHETSMAKERIET

Ni kommer självklart vara med och rösta och spekulera kring vem just ER favorit kan vara, men för att spänningen ska räcka hela vägen hem till TV-soffan så kommer ni få smyga iväg innan masken ska av under de tre sista minuterna av programmet.

Det betyder alltså att ni kommer behöva lämna studion innan masken ska tas av."

Det är ju flera här som skriver att vissa får sitta kvar när masken tas av, är det produktionen då?

Den andra länken däremot, verkar vara någon konstig reklamlänk.
Citera
2023-04-27, 08:42
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Läste på första länken:

"INFORMATION OM HEMLIGHETSMAKERIET

Ni kommer självklart vara med och rösta och spekulera kring vem just ER favorit kan vara, men för att spänningen ska räcka hela vägen hem till TV-soffan så kommer ni få smyga iväg innan masken ska av under de tre sista minuterna av programmet.

Det betyder alltså att ni kommer behöva lämna studion innan masken ska tas av."

Det är ju flera här som skriver att vissa får sitta kvar när masken tas av, är det produktionen då?

Den andra länken däremot, verkar vara någon konstig reklamlänk.

Roligast skulle vara att få en inblick från någon som faktiskt varit på plats i publiken. Tycker det är konstigt att ingen skriver här. Brukar alltid vara studiopublik i FB-trådarna; På Spåret, Alla mot alla och Mello m fl.

Verkar iaf som att de flesta från publiken får lämna under avmaskningen, och att det är en liten pålitlig skara som är kvar på slutet. Mobiler tas ifrån dem. Långa kontrakt skrivs på osv.
Citera
2023-04-27, 10:20
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Roligast skulle vara att få en inblick från någon som faktiskt varit på plats i publiken. Tycker det är konstigt att ingen skriver här. Brukar alltid vara studiopublik i FB-trådarna; På Spåret, Alla mot alla och Mello m fl.

Verkar iaf som att de flesta från publiken får lämna under avmaskningen, och att det är en liten pålitlig skara som är kvar på slutet. Mobiler tas ifrån dem. Långa kontrakt skrivs på osv.

Det är en person, SodaFointain, som skrivit här att han varit på en inspelning och fått popcorn och en godispåse, men jag blev inte mycket klokare.
Citera
2023-04-27, 11:06
Medlem
Abelssuns avatar
Vad är det för appar publiken röstar på? Ser ut att vara fake. Läste att publiken måste ha mörka kläder, varför kan man undra.
Citera
2023-04-27, 11:19
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Ja jag undrar detsamma. Var ej kvar tills det var slut när man var där gick kl 22.00. Hade varit där 6 timmar då och det ända vi fick var lite popcorn och 2 godis påsar

Kan du inte ta oss genom hela inspelningen från start till mål? Ge oss lite smaskigt behind-the-scenes material!

Du klev in på inspelningsplatsen (förmodligen) på förmiddagen och sen…?
Citera
2023-04-27, 19:07
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Kan du inte ta oss genom hela inspelningen från start till mål? Ge oss lite smaskigt behind-the-scenes material!

Du klev in på inspelningsplatsen (förmodligen) på förmiddagen och sen…?
nej på eftermiddagen kl 15 sen gick jag kl 22.00 orkade ej va kvar då var ej slut
Citera
2023-04-27, 20:30
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
nej på eftermiddagen kl 15 sen gick jag kl 22.00 orkade ej va kvar då var ej slut

Inte riktigt det svar som efterfrågades, men visst, tack för visat intresse…
Citera
2023-04-28, 12:52
Medlem
nottoptext69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Vad är det för appar publiken röstar på? Ser ut att vara fake. Läste att publiken måste ha mörka kläder, varför kan man undra.
jag tror de röstar via sms
Citera
2023-04-28, 20:03
Medlem
nottoptext69s avatar
vi är tillbaka våra fans!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem