2022-03-30, 23:13
Medlem
Sladdarens avatar
Tjena

För att sova på, sola på eller flyta runt på i sjön eller annat

Spanade efter nån sån omdömestråd efter eget tycke eller allmänt, med rekommendationer av material mått, form och funktionalitet med hållfastighet osv av de entusiatiska som testat flera stycken modeller genom årtionden, men det gav inget resultat i sökfunktionen

Så tänkte att för första gången på flashback starta en tråd om just luftmadrasser för inomhus,- utomhusbruk eller airbean.

Tänkte på att svenskarna vill väl sova gott i stugan, hos kompisen, vid campingen, i tältet, på festivalen på semestern eller annat osv utan att behöva släpa med sig en säng

Så kom med alla era åsikter, kunnande och erfarenheter om dessa luftfyllda madrasser och börja en diskussion om vilka madrasser man ska rata och pysa samt utfrysa och vilka man ska mysa, snusa och lysa upp som en sol på morronen

Indelas gärna i budget klass : 0-300kr kr och nämn priset

I medelklass : 300-700 kr

I premiumklass : 700 - 1000kr

I guldklass : 1000 kr och uppåt
Citera
2022-03-30, 23:19
Bannlyst
jag har sovit en gång på något slags luftmadrass liknande inomhus och det gör jag inte om.
Citera
2022-03-31, 05:12
Medlem
Har en med inbyggd pump för att blåsa upp och ner, kanske 50 cm hög. Köpt på Jysk.
Den sover man gott på. Funkar naturligtvis inte i poolen men för övrigt kan det vara ett alternativ.
Citera
2022-04-03, 17:25
Medlem
Sladdarens avatar
Folk köper lite vad som helst för oväntade gäster eller att man ska hyra nån stuga där det saknas bäddar och man vill tjäna in på antalet bäddar liksom , eller att man av nån orsak är på resande fot med bara bil och vill bo i ett tält

Personligen är jag ingen som ens äger en luftmadrass just nu eller reser omkring med en, men avser att spara plats i en stuga där bara madrasserna eller en stor sådan ska uppblåsas vid behov, ihopfällbara bord stolar. Där man kan fiska runt knuten liksom

Lite förvånad att så få svarat i tråden. Trodde dagens ungdom var på hugget att resa omkring så billigt som möjligt men så komfortabelt som möjligt
Senast redigerad av Sladdaren 2022-04-03 kl. 17:28.
Citera
2023-04-28, 11:29
Jag tänkte köpa en luftmadrass att ha till besökare, samt även att ta med själv ibland.

När jag har läst recensioner så verkar det som att det är hyfsat många som tappar luft, vilket självfallet är en rejäl nackdel.

Har sett varierade priser, men de dyraste har legat på ca 2000kr. Den summan är inga problem så länge jag får en bekväm madrass som inte läcker. Kan gå högre också om det behövs.

Ser gärna att den är ca 150 bred, men det är ett plus i kanten om man kan sova två och inget krav.

Komforten är viktig, så jag tar gärna en sådan som är över 40cm hög.

Den måste inte ha inbyggd pump, men då måste det finnas extern pump att köpa
Citera
2023-04-28, 11:33
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jag tänkte köpa en luftmadrass att ha till besökare, samt även att ta med själv ibland.

När jag har läst recensioner så verkar det som att det är hyfsat många som tappar luft, vilket självfallet är en rejäl nackdel.

Har sett varierade priser, men de dyraste har legat på ca 2000kr. Den summan är inga problem så länge jag får en bekväm madrass som inte läcker. Kan gå högre också om det behövs.

Ser gärna att den är ca 150 bred, men det är ett plus i kanten om man kan sova två och inget krav.

Komforten är viktig, så jag tar gärna en sådan som är över 40cm hög.

Den måste inte ha inbyggd pump, men då måste det finnas extern pump att köpa
Köpte denna på Biltema för några år sedan. Funkar väldigt bra och tappar ingen luft.

https://www.biltema.se/fritid/friluf...ump-2000046912
Citera
2023-04-29, 03:44
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Köpte denna på Biltema för några år sedan. Funkar väldigt bra och tappar ingen luft.

https://www.biltema.se/fritid/friluf...ump-2000046912
Tackar
Citera
2023-04-29, 03:48
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeo
jag har sovit en gång på något slags luftmadrass liknande inomhus och det gör jag inte om.
Eller hur. Jag sover hellre direkt på golvet på ett liggunderlag än på en luftmadrass
Citera
2023-04-29, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Eller hur. Jag sover hellre direkt på golvet på ett liggunderlag än på en luftmadrass

Vad är problemet?

Den madrass jag har är från Jysk, har inbyggd pump och är väldigt fast. Har haft den i över tio år, den används kanske fem-tio nätter per år och har inga akuta problem med läckage, men man vinner på att fylla upp den någon minut inför varje natt. Tror den kostade runt 600 kr och är knähög.

Ställer man den på en matta eller har ett lakan under gnisslar den inte heller.

Det hade varit bra om man kunde fylla den med batteripump på ställen som inte har 230. Det är nog enda featuren jag saknat.
Senast redigerad av GalenGam 2023-04-29 kl. 04:40.
Citera
2023-04-29, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meze
Har en med inbyggd pump för att blåsa upp och ner, kanske 50 cm hög. Köpt på Jysk.
Den sover man gott på. Funkar naturligtvis inte i poolen men för övrigt kan det vara ett alternativ.

Exakt som jag har, typish 1000 kr på jysk 160 cm bred.

Man sover som en prins... i två dagar, sen blir det värre. Men perfekt att ha med som par till någon bekant man ska spendera helgen med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in