2023-04-26, 06:17
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukpasta
Det låter inte som du lever en stabil vardag, vet hur jobbigt det är att vara en fånge av sin egen hjärna. Du kan ha kvar ditt röka för det gör ingen större skada men måste bli kvitt pillerna. Finns inget sunkigare än ett pillermissbruk. Det vet du själv.

Ja man kan blackouta enkelt på ikto med alkohol då ikto är den tyngsta benson av dem alla, även om den kanske känns svagast. Men att enbart ta ikto känner man ju knappt av förutom att ångsten i det undermedvetna mals sönder och panikattacker motverkas om man lider av det. På tex höga doser diazepam går det att känna en slags "knarkkänsla" om man inte har tolerans, även om en öl alltid är skönare - dock inget sådant på ikto. Tar man för stora doser ikto blir man bara trött och känner sig smått efterbliven. Knapptast skönt, man mår bara skumt och kan snarare få ökad ångest, ironiskt nog. Ikto får man ofta inte heller tolerans på som alla andra bensos, det är därför folk går på den länge med liknande effekt på samma dos - men när de inser att de vill leva pillerfria liv så inser de vilken helvets-situation de satt sig i. Att tända av från ikto eller annat långvarit bruk av benso, det behöver inte ens vara missbruk - att försöka bli ren och återställa sitt GABA-system är så hemskt att självmord ibland känns som ett bättre alternativ. Därför alltid räkna hur mycket ni tar i diazepam, fixa diazepam sen trappa ner 5mg i veckan. Kom ihåg att 2mg ikto är 40mg diazepam.
Varför klonazepam ter sig så annorlunda är för att den i grunden togs fram som en anti-kramp-medicin för dagligt bruk. Sitter inte på forskningsdokumenten nu dock.

Hursomhelst, du fixar detta!

Så här var det. Jag fick tinnitus av ritalin. Och massa skeva skador. Jag festade till det en dag. Och märke att tinnitus var borta. Sen fick jag psykos för jag åt hur mycket som helst. Sen skulle jag vara ren. Så åt neuroleptika och var "ren" i ett år. Så började jag få skador av det. Och allt blev värre. Till slut sprang jag till systemet och köpte vin. Hällde i mig. Alla symtom försvann som jag plågats av i 1,5 år. Självklart festar jag till det som fan. 4 månader med sjuka mängder alkohol och benso av alla sorter.

Jag har dock inte haft tinnitus. Och andra skador och ptsd lugnade ner sig.

Nu. Nu fattar jag ju vad jag skulle ha gjort. Jag skulle ta diazepam minsta verksamma dos. Och inte dricka. Jag gjorde tvärt om, det kändes som jag levde igen. Så det spårade. Och om 2 mg ikto är 40 mg diazepam så har jag ju ätit typ 20 stes 10 om dagen i snitt. Jag hade alla. Blå ikto diazepam massor av imovane.

Så jag har legat på soffan 2 veckor. Började med spyor. Klippte alkoholen. Låg och vred på mig. Satte dosen 8 mg blå att utgå ifrån. Det var nog för lite. Första dagarna rövpannade jag dom.

Jag äter typ ett paket a fil om dagen och dricker vatten.

Sen gör jag haschsmör på ungefär 2 gram hasch minst om dagen. Tar propvan. Ska se om jag klarar mig 3 blå detta dygnet. Jag tror det.

Jag tror att mitt sympatiska nervsystem har skador. Och jag tror att jag tagit så mycket droger och sjuka mängder benso och imovane i mitt liv, att det nog är säkrare att jag tar 2 mg ikto eller 10 mg diazepam om dagen för resten av mitt liv.

Jag tror det har passerat den biten där gaba systemet kan reparera sig. Och jag har märkt att när det sympatiska nervsystemet är påkopplat så är tinnitus värre.

Denna stress tror jag beror på rubbningar i hormoner och nervsystemet, för mycket kortisol adrenalin noradrenalin tex. Glutamat också. Jag tror det inte kan återställa sig. Jag tror i längden det är farligare för mig än 10 mg diazepam eller 2 mg ikto resten av livet. Plus röka då.

Sen hålla mig undan allt annat.

Men, jag har en plan. Jag ska testa mikrodosering i tre månader. Även andra svampar som reparerar nervceller.

Funkar inte detta. Då blir det en benso om dagen och immo resten av livet.

Alltså halva min skalle kändes förlamad. Locl för öronen. Helt åt helvete.

Neuroleptika skador.

Bensot tog bort allt detta. Därför rasade allt.

Jag får lycka till med 3 blå idag helt enkelt.

Jag kanske ska välja 2 mg ikto då om jag ska gå på det resten av livet? I tinnitus forumet säger många att xanax eller ikto ska va bäst.

Du vet gaba är kopplad till hörselnerven också. Så därför är det folk som slutar som också får tinnitus.

Jag har försökt reda ut vad som är felet. Det jag vet är att en form av tinnitus är kopplat till överaktiv sympatiskt nervsystem. Det är därför många med ptsd och GAD har tinnitus. Stresshormoner ligger bakom.
Senast redigerad av ZugMaskin 2023-04-26 kl. 06:21.
Citera
2023-04-27, 09:47
Medlem
ZugMaskins avatar
Tjena.

Jag är i nedtrappningsfas. Just nu klarar jag mig på 4 blå per dygn.

Jag hittade några ikto. 2 mg.

Är dessa starkare och har längre halveringstid?

Någon sa att 2 mg ikto är som 40 mg diazepam. Den kanske har den effekten på systemet på nått vis. Men jag känner mer av 10 mg stesolid än 2 mg ikto.

Upplever inte att ikto är starkare än 1 mg blå heller.

Men men. Nu till frågan. Tror ni jag kan köra 2 mg ikto istället för 4 mg blå?

Blir det ungefär likvärdig dos?
Citera
2023-04-28, 11:09
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
Tjena.

Jag är i nedtrappningsfas. Just nu klarar jag mig på 4 blå per dygn.

Jag hittade några ikto. 2 mg.

Är dessa starkare och har längre halveringstid?

Någon sa att 2 mg ikto är som 40 mg diazepam. Den kanske har den effekten på systemet på nått vis. Men jag känner mer av 10 mg stesolid än 2 mg ikto.

Upplever inte att ikto är starkare än 1 mg blå heller.

Men men. Nu till frågan. Tror ni jag kan köra 2 mg ikto istället för 4 mg blå?

Blir det ungefär likvärdig dos?

Klonazepam och Alprazolam är ungefär lika starka. Varför många upplever Alprazolam som lite starkare är för att Klonazepam är mycket mer muskelavslappnande och inte alls lika ångestdämpande.
Men svaret på frågan är Ja du kan ta 2 mg Klonazepam, men du kommer kanske inte att uppleva något rus utan bara att kroppen är som en geleklump 😆
Citera
2023-04-28, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Klonazepam och Alprazolam är ungefär lika starka. Varför många upplever Alprazolam som lite starkare är för att Klonazepam är mycket mer muskelavslappnande och inte alls lika ångestdämpande.
Men svaret på frågan är Ja du kan ta 2 mg Klonazepam, men du kommer kanske inte att uppleva något rus utan bara att kroppen är som en geleklump 😆
Mg för mg så ska väl Klonazepam och Alprazolam vara jämnbördiga men effekten på personen som imundigar preparatet ifråga kan vara jävligt olika.

Jag upplever ingen muskelrelax alls varken på Oxascand, Stesolid, Iktorivil, Xanor, Nitrazepam eller Temesta öht och har inte provat på övriga typ Midazolam då det inte är så lätt att få recept direkt och både Flunitrazepam och Halcion är avregistrerade.

För mig personligen så är Iktorivil den ultimata ångestdödaren om vi pratar om tex GAD och den ger ett gott ångestskydd dygnet runt om man tar en dos morgon och en kväll.

Ingen torrfylleffekt, flummeri eller what so ever utan jag blir bara "normal".

Xanor är däremot den ultimata panikångestdödaren med snabbt påslag och snabbt ut ur kroppen efter att den har gjort jobbet.

Det är dock den enda Bensodiazepinen som jag har upplevt någon form av eufori på även om typ 2 st 4,5 % starkcider är roligare.

I praktiken så kan iallafall jag skippa båda två då Stesolid både verkar snabbt och sitter i länge om det inte vore det lilla kruxet att man bygger tolerans ohyggligt snabbt på Stesolid kontra Iktorivil.
Citera
2023-05-01, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lothare
Fyfan bara att stå utan tabletterna ett par dar efter en månads bruk gjorde än knepig. Vankade runt i lyan med ångest utan att kunna äta någon mat och grejer. Kändes jobbigt att lämna lägenheten. Kände torgskräck när jag besökte apoteket.

Läkarn ringde upp mig och hörde att jag var så skrämd av att gå utan så han skrev ut en ny burk direkt.

Det är nu det vet att du är beroende, grattis till ett helvete framöver. Försöka trappa ner och sluta!
Citera
2023-05-08, 01:07
Medlem
FatFreddysCats avatar
Stått på 3 mg Iktorivil sedan 2015 och den har gjort ett bra jobb i det tysta mot en massa av mina problem (kronisk smärta som neuropati, svår RLS, ångest m.m) men känner att jag nog vill testa att vara utan denna medicin, om möjligt. Dels var inte tanken på att jag skulle stå på den så länge men både mina smärtläkare och neurologer och jag själv har tyckt den fungerat bra under alla år och aldrig tagit mer än jag behövt heller. Varför jag känner att jag vill sluta eller testa att vara utan denna medicin är för att se om den gjort sitt så att säga, känner inte av den som förr i tiden men det är en medicin som gör mycket i det tysta som sagt samt så har det varit stora problem att få ut denna medicin med då den senaste 1-2 åren hela tiden varit restnoterad vilket jag enbart haft tur som kunnat få ut en burk men trött på att det kanske en dag så står man där och den inte går att få tag i. Sluta CT är ju livsfarligt och vet att mina läkare skulle ge mig droppar men ändå. Så går i tankar kring att sluta.

Alla är olika och vissa kan sluta relativt snabbt medans andra går enligt Ashtons manual där det kan ta minst 12 mån att sluta. Själv funtar jag på att ta bort en 0,5 mg varannan vecka och hoppas kunna trappa ut dessa på 3-6 mån max. Hört att sista tabletten är som värst att sluta med. Minns att jag en gång kom ner till 1 mg och redan där fick jag ännu svårare RLS än den jag redan lider av bland annat.

Om någon har lyckats att trappa ut från Ikto efter långvarigt bruk så kom gärna med tips. Har hyfsad koll då jag tidigare trappat ut smärtstillande som morfin, Targiniq, Tramadol, Lyrica (ett rävgift deluxe!) etc etc. Dock aldrig trappat ut benzo. Även om Lyrica visst ska vara som en mix av opiater och benzo. Hade "bara" tagit Lyrica 600 mg i drygt 6 mån eller nåt men ändå var den jäkligt tuff att sluta med. Trappade nog ut den lite väl fort då jag fick den när den ej var narkotikaklassad med. Då läkarna hade nästintill noll koll på hur tuff den kan vara att trappa ut.

Väl mött allihopa! Har ej satt ett datum på när jag skall börja trappa ut Ikto men sitter och spånar på det.
Citera
2023-05-08, 13:03
Medlem
Methoxetamines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dontoumaso1891
Du har nog rätt att man är dum i huvudet som självmedicinerar, har dock grym respekt för dosen.
Beklagar din jobbiga resa, låter inget vidare. Har själv haft grova problem sen jag testade braj och fick jordens panikångest när jag var 16 bast, är idag 42. Utan medicinen hade jag troligtvis supit ihjäl mig. Pest eller kolera jag väljer pesten.
Hur länge har du självmedicinerat? Jag klandrar dig inte. Vi har alla olika vägar att resa.
Citera
2023-05-09, 12:02
Medlem
Vad krävs för att få en medicin som gör att jag kan njuta av mitt liv? Jag har inte kunnat ta studenten pga ångest, jag har aldrig varit utomlands, pga ångest, jag kan inte ens åka på semester med familjen pga ångest. Jag skall idag be läkaren remittera mig till öppenvården. Jag står på 20mg ecitalopram 30mg mirtazapin och 5mg buspiron morron o kväll. Jag vill kunna leva utan begränsningar
Citera
2023-05-09, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gtxx81
Vad krävs för att få en medicin som gör att jag kan njuta av mitt liv? Jag har inte kunnat ta studenten pga ångest, jag har aldrig varit utomlands, pga ångest, jag kan inte ens åka på semester med familjen pga ångest. Jag skall idag be läkaren remittera mig till öppenvården. Jag står på 20mg ecitalopram 30mg mirtazapin och 5mg buspiron morron o kväll. Jag vill kunna leva utan begränsningar
Jadu först och främst en väldigt schysst och förstående läkare som kan sätta sig in i din situation och som litar på dig och inte tror att du är någon random pundare på jakt efter narkotikaklassade tabletter samt att du inte har något dokumenterat missbruk i din journal.

Sedan så skadar det inte att ha x antal diagnoser i journalen, haft väldigt lång och god kontakt med psykiatrin i många år och kanske ett par inläggningar i bagaget.

Men allt kokar ner till läkaren och dennes personliga inställning till Bensodiazepiner. Ett hett tips är väletablerade läkare ifrån någon av de forna östaterna i medelålder eller en lite äldre manlig svensk läkare typ nära pensionsåldern.

Undvik för allt i världen nyutexaminerade unga kvinnliga svenska läkare eller kvinnliga läkare öht om de inte är runt 55 och kommer ifrån det forna östblocket.
Citera
2023-05-09, 15:45
Medlem
Är det någon här som har långtidsbehandlat HPPD med Iktorivil? Jag fick det fullskaligt för lite över två år sedan av cannabis när jag försökte att självmedicinera kronisk smärta och insomnia, och med fullskaligt så menar jag varje icke-visuellt och visuellt symtom som man kan få, som en krafigt nedsatt kognition (svårt att hitta ord, hänga med i konversationer, minnet osv), en "bommulskänsla" i huvudet/tryck, derealsiation, depersonalisation, tinnitus, sjuka drömmar, en okontrollerbar ångest (vaknar med 10/10 ångest innan jag ens hunnit tänka), regelbundna visuella pseudohallucinationer och på detta en jäkla massa synstörningar, som visual snow, halos, efterbilder osv.

Hur som helst, jag fick Lamotrigin utskrivet och efter bara några dagar så kände jag hur den hjälpte och väl uppe på 75 mg så var allt utom tinnitusen och synstörningarna borta, så jag blev funktionell igen. Men för ca 1½ månad sedan så började dessa symtomen att komma till ytan igen, så det verkar inte bättre än att jag håller på att bygga upp en tolerans mot medicinen. Jag ökade från 200 mg till 300 mg för lite över en vecka sedan, men det verkar inte göra allt för mycket, så jag antar att min kropp är i processen att helt sluta att svara på den.

Men jag har läst en del om att en relativt hög dos av Klonazepam (2 mg) har hållit 80-90% av symtomen borta för en del, men även här kommer ev. tolerans med i bilden. Så som sagt, är det någon av er som har gjort detta? Mitt liv hänger nämligen på detta, då jag inte kommer att kunna leva med fullskalig HPPD, det går inte att beskriva i ord vilken daglig tortyr det var, jag hade med glädje hellre tagit mina chanser med cancer eller offrat båda mina ben, kulor och snabel än detta. Så om jag hamnar där igen och det inte går att medicinera så blir det en karta ikto och en överdos heroin efter att jag har tagit avsked till mina nära och kära.
Senast redigerad av Uninamed 2023-05-09 kl. 15:52.
Citera
2023-05-23, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Jadu först och främst en väldigt schysst och förstående läkare som kan sätta sig in i din situation och som litar på dig och inte tror att du är någon random pundare på jakt efter narkotikaklassade tabletter samt att du inte har något dokumenterat missbruk i din journal.

Sedan så skadar det inte att ha x antal diagnoser i journalen, haft väldigt lång och god kontakt med psykiatrin i många år och kanske ett par inläggningar i bagaget.

Men allt kokar ner till läkaren och dennes personliga inställning till dokumenterat. Ett hett tips är väletablerade läkare ifrån någon av de forna östaterna i medelålder eller en lite äldre manlig svensk läkare typ nära pensionsåldern.

Undvik för allt i världen nyutexaminerade unga kvinnliga svenska läkare eller kvinnliga läkare öht om de inte är runt 55 och kommer ifrån det forna östblocket.
Jag har dokumenterat missbruk i min journal och får det utskrivet ändå och det ska fortgå tills vidare.

Det handlar om läkaren precis som du säger och det skadar inte att ha ett smort munläder när man kliver in. Kunna diskutera förhandla.

Men om ens läkare är helt anti-benzo oavsett situation så kräv byte av läkare till en som inte har blivit indoktrinerad i benzopropaganda att det bara är dödsknarkare som vill ha det här för att kunna dödsknarka knarkbenzoknark eller att det per automatik leder till beroende eller negativa beteendemönster.

Äldre herrar med arbetslivserfarenhet brukar vara resonabla kring detta. Kvinnliga läkare är ett big no no kring narkotikaklassade saker oavsett om du har fog eller inte.
Senast redigerad av lothare 2023-05-23 kl. 09:26.
Citera
2023-05-23, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lothare
Jag har dokumenterat missbruk i min journal och får det utskrivet ändå och det ska fortgå tills vidare.

Det handlar om läkaren precis som du säger och det skadar inte att ha ett smort munläder när man kliver in. Kunna diskutera förhandla.

Men om ens läkare är helt anti-benzo oavsett situation så kräv byte av läkare till en som inte har blivit indoktrinerad i benzopropaganda att det bara är dödsknarkare som vill ha det här för att kunna dödsknarka knarkbenzoknark eller att det per automatik leder till beroende eller negativa beteendemönster.

Äldre herrar med arbetslivserfarenhet brukar vara resonabla kring detta. Kvinnliga läkare är ett big no no kring narkotikaklassade saker oavsett om du har fog eller inte.
Mmm känner också typ en person som har dokumenterat missbruk i journalen och har knarkat allt både möjligt och omöjligt.

Idag är hon fri ifrån missbruket men har tre narkotikaklassade mediciner på recept pga psykiska diagnoser och hon håller sig borta ifrån allt illegalt och sköter sin medicinering exemplariskt och under noga övervakning ifrån vården utan några som helst problem.

Hennes läkare är liksom min ifrån Östeuropa och det är väl de flesta jag har haft på äldre dagar förutom någon svensk kvinnlig stolle till psykiatriker som jag gjorde mig av med illa kvickt då vi har fritt vårdval i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in