Citat:
Det låter inte som du lever en stabil vardag, vet hur jobbigt det är att vara en fånge av sin egen hjärna. Du kan ha kvar ditt röka för det gör ingen större skada men måste bli kvitt pillerna. Finns inget sunkigare än ett pillermissbruk. Det vet du själv.
Ja man kan blackouta enkelt på ikto med alkohol då ikto är den tyngsta benson av dem alla, även om den kanske känns svagast. Men att enbart ta ikto känner man ju knappt av förutom att ångsten i det undermedvetna mals sönder och panikattacker motverkas om man lider av det. På tex höga doser diazepam går det att känna en slags "knarkkänsla" om man inte har tolerans, även om en öl alltid är skönare - dock inget sådant på ikto. Tar man för stora doser ikto blir man bara trött och känner sig smått efterbliven. Knapptast skönt, man mår bara skumt och kan snarare få ökad ångest, ironiskt nog. Ikto får man ofta inte heller tolerans på som alla andra bensos, det är därför folk går på den länge med liknande effekt på samma dos - men när de inser att de vill leva pillerfria liv så inser de vilken helvets-situation de satt sig i. Att tända av från ikto eller annat långvarit bruk av benso, det behöver inte ens vara missbruk - att försöka bli ren och återställa sitt GABA-system är så hemskt att självmord ibland känns som ett bättre alternativ. Därför alltid räkna hur mycket ni tar i diazepam, fixa diazepam sen trappa ner 5mg i veckan. Kom ihåg att 2mg ikto är 40mg diazepam.
Varför klonazepam ter sig så annorlunda är för att den i grunden togs fram som en anti-kramp-medicin för dagligt bruk. Sitter inte på forskningsdokumenten nu dock.
Hursomhelst, du fixar detta!
Ja man kan blackouta enkelt på ikto med alkohol då ikto är den tyngsta benson av dem alla, även om den kanske känns svagast. Men att enbart ta ikto känner man ju knappt av förutom att ångsten i det undermedvetna mals sönder och panikattacker motverkas om man lider av det. På tex höga doser diazepam går det att känna en slags "knarkkänsla" om man inte har tolerans, även om en öl alltid är skönare - dock inget sådant på ikto. Tar man för stora doser ikto blir man bara trött och känner sig smått efterbliven. Knapptast skönt, man mår bara skumt och kan snarare få ökad ångest, ironiskt nog. Ikto får man ofta inte heller tolerans på som alla andra bensos, det är därför folk går på den länge med liknande effekt på samma dos - men när de inser att de vill leva pillerfria liv så inser de vilken helvets-situation de satt sig i. Att tända av från ikto eller annat långvarit bruk av benso, det behöver inte ens vara missbruk - att försöka bli ren och återställa sitt GABA-system är så hemskt att självmord ibland känns som ett bättre alternativ. Därför alltid räkna hur mycket ni tar i diazepam, fixa diazepam sen trappa ner 5mg i veckan. Kom ihåg att 2mg ikto är 40mg diazepam.
Varför klonazepam ter sig så annorlunda är för att den i grunden togs fram som en anti-kramp-medicin för dagligt bruk. Sitter inte på forskningsdokumenten nu dock.
Hursomhelst, du fixar detta!
Så här var det. Jag fick tinnitus av ritalin. Och massa skeva skador. Jag festade till det en dag. Och märke att tinnitus var borta. Sen fick jag psykos för jag åt hur mycket som helst. Sen skulle jag vara ren. Så åt neuroleptika och var "ren" i ett år. Så började jag få skador av det. Och allt blev värre. Till slut sprang jag till systemet och köpte vin. Hällde i mig. Alla symtom försvann som jag plågats av i 1,5 år. Självklart festar jag till det som fan. 4 månader med sjuka mängder alkohol och benso av alla sorter.
Jag har dock inte haft tinnitus. Och andra skador och ptsd lugnade ner sig.
Nu. Nu fattar jag ju vad jag skulle ha gjort. Jag skulle ta diazepam minsta verksamma dos. Och inte dricka. Jag gjorde tvärt om, det kändes som jag levde igen. Så det spårade. Och om 2 mg ikto är 40 mg diazepam så har jag ju ätit typ 20 stes 10 om dagen i snitt. Jag hade alla. Blå ikto diazepam massor av imovane.
Så jag har legat på soffan 2 veckor. Började med spyor. Klippte alkoholen. Låg och vred på mig. Satte dosen 8 mg blå att utgå ifrån. Det var nog för lite. Första dagarna rövpannade jag dom.
Jag äter typ ett paket a fil om dagen och dricker vatten.
Sen gör jag haschsmör på ungefär 2 gram hasch minst om dagen. Tar propvan. Ska se om jag klarar mig 3 blå detta dygnet. Jag tror det.
Jag tror att mitt sympatiska nervsystem har skador. Och jag tror att jag tagit så mycket droger och sjuka mängder benso och imovane i mitt liv, att det nog är säkrare att jag tar 2 mg ikto eller 10 mg diazepam om dagen för resten av mitt liv.
Jag tror det har passerat den biten där gaba systemet kan reparera sig. Och jag har märkt att när det sympatiska nervsystemet är påkopplat så är tinnitus värre.
Denna stress tror jag beror på rubbningar i hormoner och nervsystemet, för mycket kortisol adrenalin noradrenalin tex. Glutamat också. Jag tror det inte kan återställa sig. Jag tror i längden det är farligare för mig än 10 mg diazepam eller 2 mg ikto resten av livet. Plus röka då.
Sen hålla mig undan allt annat.
Men, jag har en plan. Jag ska testa mikrodosering i tre månader. Även andra svampar som reparerar nervceller.
Funkar inte detta. Då blir det en benso om dagen och immo resten av livet.
Alltså halva min skalle kändes förlamad. Locl för öronen. Helt åt helvete.
Neuroleptika skador.
Bensot tog bort allt detta. Därför rasade allt.
Jag får lycka till med 3 blå idag helt enkelt.
Jag kanske ska välja 2 mg ikto då om jag ska gå på det resten av livet? I tinnitus forumet säger många att xanax eller ikto ska va bäst.
Du vet gaba är kopplad till hörselnerven också. Så därför är det folk som slutar som också får tinnitus.
Jag har försökt reda ut vad som är felet. Det jag vet är att en form av tinnitus är kopplat till överaktiv sympatiskt nervsystem. Det är därför många med ptsd och GAD har tinnitus. Stresshormoner ligger bakom.
Senast redigerad av ZugMaskin 2023-04-26 kl. 06:21.
Senast redigerad av ZugMaskin 2023-04-26 kl. 06:21.