Citat:
Ursprungligen postat av
Mumsbulle
Tror du inte att det kan vara som så att det är lögnerna om brottsoffret som dementeras?
Jag kan knte förstå hur någon kan kasta skit och sprida osanningar om en människa som blivit misshandlad till döds, som Lotta blev.
Det övergår mitt förstånd.
Vem ska föra de avlidnas talan, när lögner upprepas så pass många gånger, att dom blir till sanningar?
Det är Marton som är problemet, inte Lotta.
Det finns vidriga psykopater som ser ut som Mr Nice Guy, det finns även människor med "farligt utseende" som är snälla.
Efter att ha läst somliga inlägg, så är det utseendefixerat, där Lotta ska ha skit för att hon var mån om sitt utseende? Tatueringar, är det bara slödder som har, i din värld?
Skulle nog vilja påstå att det är någonting som återfinns på 80% av befolkningen över 18 år.
Ja, fast i Martins fall var det
uppenbart att han inte var någon stor, snäll, mysig nallebjörn, som bara "råkade" ha lite tatueringar och rakad skalle, och muskler som inte går att träna fram utan kräver olagliga medicineringar. Ni verkar vara några stycken här som saknar människokännedom..? Vi andra ungås inte med sådana människor frivilligt. Sedan finns det tyvärr dom som är tvungna.
Jag tänker t.ex. på en vän till mig som blev tvångsplacerad på en arbetsmarknadsutbildning i verkstadsteknik. Om han vägrade, skulle han förlora sitt aktivitetsstöd. Där var det en sådan man, som till och med hade FOTBOJA (!) men fick frigång mot att han gick den här kursen och skaffade ett yrke. Han hade misshandlat en annan man så att denne nästan dog. Den mannen hade ett liknande yttre som Martin med tatuerade knogar, och han flippade typ bara han fick för sig att någon hade flinat åt honom, eller flyttat på hans saker. Min vän var livrädd för honom hela tiden, men hade inget annat val än att gå dit där busen var, varje dag. HONOM (min vän) var det synd om - inte killens flickvän, som gett sig in med honom frivilligt!
Fast "mån om sitt utseende"? Det blir så tokigt, när just de kvinnor som har minst råd, för att de inte vill arbeta, lägger
enorma summor på vad DE tror ska försköna deras utseende - en bröstförstoring t.ex. går på ca 70 000 kr i dagens penningvärde, en sådan stor tatuering som Lotta hade på minst 10 000. Och sedan blir de inte vackrare för det, utan utstrålar bara trashighet och trasighet. Nu hade Lotta i alla fall inga barn, som tur var. Jag vet kvinnor som gnäller över att socialbidraget inte räcker till en vinteroverall till barnet, så barnet får frysa hela vintern - men samtidigt går det bra att tatuera sig själva, göra ankläppar och spruta in fillers och annat, som bara gör dem fulare än de var från början.
...och NEJ 80 procent av befolkningen över 18 år är inte tatuerade. Men de är antagligen det i din släkt och din umgängeskrets, och då upplever du att det är normen. Ungdomar brukar för övrigt inte tatuera sig alls nuförtiden, på grund av att de förknippar det med en äldre generation. De vill inte se ut som vad i deras ögon är kärringar och gubbar!