2023-04-28, 06:21
  #13357
Medlem
Same, same...[/quote]

Exakt. Ju fler ord som behövs för att förklara att man inte fattar något desto värre.
Nu fick du till och med med medicinering. Neuroleptika varje dag.
Nästa gång kanske du får med diagnoserna det är till för.

Han var ett klassiskt fall på en patient som skickades runt på olika mottagningar för att de inte ville ha med honom att göra. Frustrerande för alla, med ADHD kalabalik.
Citera
2023-04-28, 09:02
  #13358
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
kvadratiskcirkel|84290349]Same, same...

Exakt. Ju fler ord som behövs för att förklara att man inte fattar något desto värre.
Nu fick du till och med med medicinering. Neuroleptika varje dag.
Nästa gång kanske du får med diagnoserna det är till för.

Han var ett klassiskt fall på en patient som skickades runt på olika mottagningar för att de inte ville ha med honom att göra. Frustrerande för alla, med ADHD kalabalik.

Ja, en extremt krävande, labil, ohanterlig och fullkomligt livsfarlig person. Vilket man såg på honom vid första anblicken. Ingen ulv i fårakläder, där precis - ingen städad kamrerstyp, som kollar på våldsporr och plågar djur bakom lyckta dörrar.

Den enda slutsats som egentligen behövs i den här tråden, är att de kvinnor som frivilligt gav sig in med en sådan uppenbar buse - som inte ens proffs i form av psykläkare och kriminalvårdare kunde/ville hantera - inte kan ha saknat bara intelligens i egentlig mening, utan även vanligt sunt bondförnuft.
__________________
Senast redigerad av Merwinna 2023-04-28 kl. 09:04.
Citera
2023-04-28, 09:21
  #13359
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, en extremt krävande, labil, ohanterlig och fullkomligt livsfarlig person. Vilket man såg på honom vid första anblicken. Ingen ulv i fårakläder, där precis - ingen städad kamrerstyp, som kollar på våldsporr och plågar djur bakom lyckta dörrar.

Den enda slutsats som egentligen behövs i den här tråden, är att de kvinnor som frivilligt gav sig in med en sådan uppenbar buse - som inte ens proffs i form av psykläkare och kriminalvårdare kunde/ville hantera - inte kan ha saknat bara intelligens i egentlig mening, utan även vanligt sunt bondförnuft.

Med inlägg som detta, så vill du lyfta fram att Lotta var puckad och saknade sunt bondförnuft?
Hon borde förstått att Martin skulle bli hennes död?

Han charmade henne och när hon insåg att han var farlig, så var det försent.

Somliga påstår att hon släppte in honom på natten, men han bröt sig in om jag inte missminner mig?

Vad är det du och övriga vill uppnå genom att kränka brottsoffret gång på gång?
Citera
2023-04-28, 09:24
  #13360
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kvadratiskcirkel
Same, same...

Exakt. Ju fler ord som behövs för att förklara att man inte fattar något desto värre.
Nu fick du till och med med medicinering. Neuroleptika varje dag.
Nästa gång kanske du får med diagnoserna det är till för.

Han var ett klassiskt fall på en patient som skickades runt på olika mottagningar för att de inte ville ha med honom att göra. Frustrerande för alla, med ADHD kalabalik.[/quote]
Hans självmedicineringar och personlighetsstörningar, kan inte bortförklaras med adhd.

Martin erbjöds hjälp, men han ville ha det på sitt sätt, fick han inte det blev han hotfull och drog. Som vissa andra kaosmänniskor med drogproblematik och tex borderlinepersonlighet
Citera
2023-04-28, 09:33
  #13361
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Med inlägg som detta, så vill du lyfta fram att Lotta var puckad och saknade sunt bondförnuft?
Hon borde förstått att Martin skulle bli hennes död?

Han charmade henne och när hon insåg att han var farlig, så var det försent.

Somliga påstår att hon släppte in honom på natten, men han bröt sig in om jag inte missminner mig?

Vad är det du och övriga vill uppnå genom att kränka brottsoffret gång på gång?

Som sagt, det syntes vid första ögonkastet att han var farlig. Läkarna på de olika akut-psyk-ställena han sökte upp hade inte tillgång till brottsregistret, men de såg det ändå. Och hänvisade honom någon annanstans, för att slippa bli ihjälslagna, typ. ALLA såg det vid första ögonkastet.

Nej, hon släppte in honom självmant. Du har läst den falska information som systrarna och svenska PK-media ville ha ut, att Lotta var en fin flicka som aldrig hade umgåtts med en sådan som Martin alls, utan han hade fått för sig något och stalkat henne fast hon hela tiden visat ointresse, och till slut hade han brutit sig in i lägenheten och mördat henne. Nu vet de flesta här i tråden att sanningen var en annan, men frågan är om svenska folket i stort vet det..?

Vi vill ha fram sanningen. Och det är inte vi som flyttar upp tråden, gång på gång. Tråden skulle ha dött ut för flera år sedan, om inte vissa skulle skriva flera långa inlägg varje dag, där de kopierar in saker som folk skrivit för flera år sedan. Om man vill att sanningssägandet ska upphöra, så fortsätter man väl inte att skriva i den, utan låter den självdö? Men det verkar vara omöjligt för vissa.

Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hans självmedicineringar och personlighetsstörningar, kan inte bortförklaras med adhd.

Martin erbjöds hjälp, men han ville ha det på sitt sätt, fick han inte det blev han hotfull och drog. Som vissa andra kaosmänniskor med drogproblematik och tex borderlinepersonlighet

Ja, det utstrålade "kaosmänniska" om honom. Du säger det ju själv. Och ändå vill du hävda, att vuxna, mogna kvinnor som gav sig in med honom, var både intelligenta och streetsmarta..?
__________________
Senast redigerad av Merwinna 2023-04-28 kl. 09:36.
Citera
2023-04-28, 09:43
  #13362
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Som sagt, det syntes vid första ögonkastet att han var farlig. Läkarna på de olika akut-psyk-ställena han sökte upp hade inte tillgång till brottsregistret, men de såg det ändå. Och hänvisade honom någon annanstans, för att slippa bli ihjälslagna, typ. ALLA såg det vid första ögonkastet.

Nej, hon släppte in honom självmant. Du har läst den falska information som systrarna och svenska PK-media ville ha ut, att Lotta var en fin flicka som aldrig hade umgåtts med en sådan som Martin alls, utan han hade fått för sig något och stalkat henne fast hon hela tiden visat ointresse, och till slut hade han brutit sig in i lägenheten och mördat henne. Nu vet de flesta här i tråden att sanningen var en annan, men frågan är om svenska folket i stort vet det..?

Vi vill ha fram sanningen. Och det är inte vi som flyttar upp tråden, gång på gång. Tråden skulle ha dött ut för flera år sedan, om inte vissa skulle skriva flera långa inlägg varje dag, där de kopierar in saker som folk skrivit för flera år sedan. Om man vill att sanningssägandet ska upphöra, så fortsätter man väl inte att skriva i den, utan låter den självdö? Men det verkar vara omöjligt för vissa.
Tror du inte att det kan vara som så att det är lögnerna om brottsoffret som dementeras?
Jag kan knte förstå hur någon kan kasta skit och sprida osanningar om en människa som blivit misshandlad till döds, som Lotta blev.
Det övergår mitt förstånd.
Vem ska föra de avlidnas talan, när lögner upprepas så pass många gånger, att dom blir till sanningar?
Det är Marton som är problemet, inte Lotta.
Det finns vidriga psykopater som ser ut som Mr Nice Guy, det finns även människor med "farligt utseende" som är snälla.

Efter att ha läst somliga inlägg, så är det utseendefixerat, där Lotta ska ha skit för att hon var mån om sitt utseende? Tatueringar, är det bara slödder som har, i din värld?
Skulle nog vilja påstå att det är någonting som återfinns på 80% av befolkningen över 18 år.
Citera
2023-04-28, 09:49
  #13363
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Med inlägg som detta, så vill du lyfta fram att Lotta var puckad och saknade sunt bondförnuft?
Hon borde förstått att Martin skulle bli hennes död?

Han charmade henne och när hon insåg att han var farlig, så var det försent.

Somliga påstår att hon släppte in honom på natten, men han bröt sig in om jag inte missminner mig?

Vad är det du och övriga vill uppnå genom att kränka brottsoffret gång på gång?

Du missminner dig. Hon öppnade dörren.

Brottsoffret gjorde vad hon gjorde. Om du tar illa vid att man tar upp ”how not to” med förhoppningen att någon lär sig är du i fel forum.
Det borde du veta själv. Naiva bortförklaringar gör varken Lotta eller andra offer en tjänst.
Citera
2023-04-28, 10:07
  #13364
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Tror du inte att det kan vara som så att det är lögnerna om brottsoffret som dementeras?
Jag kan knte förstå hur någon kan kasta skit och sprida osanningar om en människa som blivit misshandlad till döds, som Lotta blev.
Det övergår mitt förstånd.
Vem ska föra de avlidnas talan, när lögner upprepas så pass många gånger, att dom blir till sanningar?
Det är Marton som är problemet, inte Lotta.
Det finns vidriga psykopater som ser ut som Mr Nice Guy, det finns även människor med "farligt utseende" som är snälla.

Efter att ha läst somliga inlägg, så är det utseendefixerat, där Lotta ska ha skit för att hon var mån om sitt utseende? Tatueringar, är det bara slödder som har, i din värld?
Skulle nog vilja påstå att det är någonting som återfinns på 80% av befolkningen över 18 år.

Ja, fast i Martins fall var det uppenbart att han inte var någon stor, snäll, mysig nallebjörn, som bara "råkade" ha lite tatueringar och rakad skalle, och muskler som inte går att träna fram utan kräver olagliga medicineringar. Ni verkar vara några stycken här som saknar människokännedom..? Vi andra ungås inte med sådana människor frivilligt. Sedan finns det tyvärr dom som är tvungna.

Jag tänker t.ex. på en vän till mig som blev tvångsplacerad på en arbetsmarknadsutbildning i verkstadsteknik. Om han vägrade, skulle han förlora sitt aktivitetsstöd. Där var det en sådan man, som till och med hade FOTBOJA (!) men fick frigång mot att han gick den här kursen och skaffade ett yrke. Han hade misshandlat en annan man så att denne nästan dog. Den mannen hade ett liknande yttre som Martin med tatuerade knogar, och han flippade typ bara han fick för sig att någon hade flinat åt honom, eller flyttat på hans saker. Min vän var livrädd för honom hela tiden, men hade inget annat val än att gå dit där busen var, varje dag. HONOM (min vän) var det synd om - inte killens flickvän, som gett sig in med honom frivilligt!

Fast "mån om sitt utseende"? Det blir så tokigt, när just de kvinnor som har minst råd, för att de inte vill arbeta, lägger enorma summor på vad DE tror ska försköna deras utseende - en bröstförstoring t.ex. går på ca 70 000 kr i dagens penningvärde, en sådan stor tatuering som Lotta hade på minst 10 000. Och sedan blir de inte vackrare för det, utan utstrålar bara trashighet och trasighet. Nu hade Lotta i alla fall inga barn, som tur var. Jag vet kvinnor som gnäller över att socialbidraget inte räcker till en vinteroverall till barnet, så barnet får frysa hela vintern - men samtidigt går det bra att tatuera sig själva, göra ankläppar och spruta in fillers och annat, som bara gör dem fulare än de var från början.

...och NEJ 80 procent av befolkningen över 18 år är inte tatuerade. Men de är antagligen det i din släkt och din umgängeskrets, och då upplever du att det är normen. Ungdomar brukar för övrigt inte tatuera sig alls nuförtiden, på grund av att de förknippar det med en äldre generation. De vill inte se ut som vad i deras ögon är kärringar och gubbar!
__________________
Senast redigerad av Merwinna 2023-04-28 kl. 10:10.
Citera
2023-04-28, 11:13
  #13365
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, en extremt krävande, labil, ohanterlig och fullkomligt livsfarlig person. Vilket man såg på honom vid första anblicken. Ingen ulv i fårakläder, där precis - ingen städad kamrerstyp, som kollar på våldsporr och plågar djur bakom lyckta dörrar.

Den enda slutsats som egentligen behövs i den här tråden, är att de kvinnor som frivilligt gav sig in med en sådan uppenbar buse - som inte ens proffs i form av psykläkare och kriminalvårdare kunde/ville hantera - inte kan ha saknat bara intelligens i egentlig mening, utan även vanligt sunt bondförnuft.

Hehe nej, du altså. Du har liksom rätt på nåt sätt, men samtidigt är det fel.

Ja kvinnor som hänger med uppenbara våldsmän typ foppolshulliganer är det något fel på, det håller jag med om. Det är i stort sett vad man i vardagsspråk man skulle benämna som …. Ja fyll in in det som passar själva. Hittar dem överallt i subkulturella, extremt maskulina, lite farliga miljöer. Bottenskrap i mina ögon även om dem faktiskt kan vara utbildade och ha fina jobb.

Lotta var inte en sån. Det är det som är poängen här.
__________________
Senast redigerad av Ballalaila 2023-04-28 kl. 11:15.
Citera
2023-04-28, 11:25
  #13366
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Exakt. Ju fler ord som behövs för att förklara att man inte fattar något desto värre.
Nu fick du till och med med medicinering. Neuroleptika varje dag.
Nästa gång kanske du får med diagnoserna det är till för.

Han var ett klassiskt fall på en patient som skickades runt på olika mottagningar för att de inte ville ha med honom att göra. Frustrerande för alla, med ADHD kalabalik.
Hans självmedicineringar och personlighetsstörningar, kan inte bortförklaras med adhd.

Martin erbjöds hjälp, men han ville ha det på sitt sätt, fick han inte det blev han hotfull och drog. Som vissa andra kaosmänniskor med drogproblematik och tex borderlinepersonlighet[/quote]

Han sökte hjälp för sina vanföreställningar, som sattes i samband med missbruket.
Ingen av läkarna som skickade vidare honom visste om någon personlighetsstörning. De visste dock om grav ADHD, som var märkbart vid alla intervjuer.
Och givetvis hanterar psykiatrin personlighetsstörningar, ADHD och mycket annat, det är ju det de är till för!

Jag föreslår att du läser journalerna själv. Inte förlitar dig på andras uppfattning. Speciellt inte om man har ett helt eget narrativ man bygger verkligheten kring.
__________________
Senast redigerad av kvadratiskcirkel 2023-04-28 kl. 11:27.
Citera
2023-04-28, 11:36
  #13367
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Hehe nej, du altså. Du har liksom rätt på nåt sätt, men samtidigt är det fel.

Ja kvinnor som hänger med uppenbara våldsmän typ foppolshulliganer är det något fel på, det håller jag med om. Det är i stort sett vad man i vardagsspråk man skulle benämna som …. Ja fyll in in det som passar själva. Hittar dem överallt i subkulturella, extremt maskulina, lite farliga miljöer. Bottenskrap i mina ögon även om dem faktiskt kan vara utbildade och ha fina jobb.

Lotta var inte en sån. Det är det som är poängen här.

Vad är det som får dig att tro att hon inte var sådan? Påtagligt. Att många känner att det inte kan ha varit så har ingen bäring. De möttes av en anledning.
Citera
2023-04-28, 11:44
  #13368
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvadratiskcirkel
Vad är det som får dig att tro att hon inte var sådan? Påtagligt. Att många känner att det inte kan ha varit så har ingen bäring. De möttes av en anledning.

Det orkar jag inte gå in på just nu, men nej, hon var en helt annan typ. Hon var som en liten fågelunge som trillat ur fågelboet när det här hände. Hon var i ordets rätta bemärkelse ett offer. A victim of circmstance.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in