2023-04-28, 07:07
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Komik när du pratar om att det är så synd om den lilla pojken men när vuxna människor utnyttjar honom i ett politiskt spel så är det inga problem
Mja, komik är när du inte inser att det är dina rasistiska invektiv som är det som genererar pojkens rekordförsäljning.
Citera
2023-04-28, 07:50
Medlem
Det ska verkligen inte ta 12år att få besked om asyl eller inte. Folk ska vändas direkt vid gränsen. Helt sinnessjukt att det tar sådan tid. Det är väl ingen som vill åka hem efter så här lång tid i vårat vackra land.
Citera
2023-04-28, 07:51
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Kolla hans posthistorik, han mår inte bra, psykiska problem. Troligtvis därför han försöker trycka ner denna driftiga unge, eftersom han själv ser sig som misslyckad i livet.

Nja, det är nog mer folk omkring honom som varit driftiga.
Citera
2023-04-28, 07:54
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
Jag delar uppfattningen om att det är potentiellt problematiskt när föräldrar lägger ut barns svårigheter på nätet.

Din bild av att flickans historia inte publicerats i msm är dock fel. De flesta lokala och riksnyheter har berättat om historien. En skillnad är dock att flickan var en etniskt svensk flicka istället för en etiopisk grabb. Därför gick inte den rasistiska högerextrema rörelsen igång med indignation och spred sina invektiv och dynga över nätet över henne. Det gjorde man däremot med grabben, något som pumpade upp miljonerna till nya rekordnivåer. Sunda och friska människor tycker inte om när man slår ner på oskyldiga barn och får man en chans att hjälpa någon som blivit utsatt för det, tar många chansen.

Du missförstod men jag var otydlig gällande Milles historia, ja den publicerades i massmedia men fick snabbt hamna i skymundan pga Murhafs historia. Att rasister sprider dynga på ett barn är som sagt fruktansvärt och sorgligt nog tror jag drevet mot honom och hans familj kommer fortsätta pga detta. Det sd-Eva skrev är fruktansvärt och visst hon påstår att hon blivit hackad och ja möjligheten men jag tror knappast det och att det enbart skulle vara i syfte att öka Murhafs försäljning som visa påstår.

Detta blir ett onödigt drevet, där det smutskastas till höger och vänster och pojken blir som sagt en bricka I det hela. Jag må låta cynisk för visst är det någonstans fint att köpa av pojken men det smakar illa när det blir i syfte att godhetsknarka och risken är som sagt att drevet blir värre och familjen dessutom förlorar sitt försörjningsstöd
Citera
2023-04-28, 07:55
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Nja, det är nog mer folk omkring honom som varit driftiga.

Han är smart, han har outsourcat den mediala biten. Nu hade han ju inte lyckats om det inte vore för SD folket som spyr ut sitt misslyckande över någon som gör nytta. SD folket är patetiska, men de är bra att utnyttja i sådana här tillfällen, SD folket är som en fårskock...
Citera
2023-04-28, 07:58
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Han är smart, han har outsourcat den mediala biten. Nu hade han ju inte lyckats om det inte vore för SD folket som spyr ut sitt misslyckande över någon som gör nytta. SD folket är patetiska, men de är bra att utnyttja i sådana här tillfällen, SD folket är som en fårskock...

Tänk att en flyktingpojke är den smartaste affärsmannen i hela världen! Det kan ju absolut inte handla om politik...
Citera
2023-04-28, 08:01
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Tänk att en flyktingpojke är den smartaste affärsmannen i hela världen! Det kan ju absolut inte handla om politik...

Han är smart, han använder SD folket som en fårskock, ni är nickedockor på sociala medier där han har framgång, ni kallas för nyttiga idioter. Sen är det några miljoner, så han klassas inte som en affärsman, han är ett barn. Jag vet, ni har det svårt i livet och ni försöker trycka ner ett barn som drar in miljoner till välgörenhet, säger väl en del om er.
Citera
2023-04-28, 08:07
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Han är smart, han använder SD folket som en fårskock, ni är nickedockor på sociala medier där han har framgång, ni kallas för nyttiga idioter. Sen är det några miljoner, så han klassas inte som en affärsman, han är ett barn. Jag vet, ni har det svårt i livet och ni försöker trycka ner ett barn som drar in miljoner till välgörenhet, säger väl en del om er.

Blanda inte ihop mig med korkade SD-kärringar, tack.

Jag tror att du överskattar grabbens roll i det hela.
Citera
2023-04-28, 08:10
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Blanda inte ihop mig med korkade SD-kärringar, tack.

Jag tror att du överskattar grabbens roll i det hela.

Utan grabben inga miljoner extra till fattiga svenska barn.
Citera
2023-04-28, 08:12
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Utan grabben inga miljoner extra till fattiga svenska barn.

Glöm inte värdet i att godhetssignalera!
Citera
2023-04-28, 08:16
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Glöm inte värdet i att godhetssignalera!

Exakt, människor är smarta, finns givetvis de som sitter på forum och hatar hela livet, och de godhetssignalerar med sina egna helt enkelt, de tycker det är ett värdefullt liv. Denna grabb tyckte det var värt att generera miljoner till fattiga svenska barn, det är bra, alla har det inte lika gott ställt som en annan.
Citera
2023-04-28, 08:18
Medlem
Citat:
Nu är de vänster nollor du som ger han pengar. Är du så jävla efterbliven , att du inte ser att dina Stalin vänner o äcklig muslim pack du knullar o lever på bidrag som hjälper han. Media o naiva människor som du. Borde inte få finnas i Sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in