Citat:
Ursprungligen postat av
VetVemDuAr
Jag delar uppfattningen om att det är potentiellt problematiskt när föräldrar lägger ut barns svårigheter på nätet.
Din bild av att flickans historia inte publicerats i msm är dock fel. De flesta lokala och riksnyheter har berättat om historien. En skillnad är dock att flickan var en etniskt svensk flicka istället för en etiopisk grabb. Därför gick inte den rasistiska högerextrema rörelsen igång med indignation och spred sina invektiv och dynga över nätet över henne. Det gjorde man däremot med grabben, något som pumpade upp miljonerna till nya rekordnivåer. Sunda och friska människor tycker inte om när man slår ner på oskyldiga barn och får man en chans att hjälpa någon som blivit utsatt för det, tar många chansen.
Du missförstod men jag var otydlig gällande Milles historia, ja den publicerades i massmedia men fick snabbt hamna i skymundan pga Murhafs historia. Att rasister sprider dynga på ett barn är som sagt fruktansvärt och sorgligt nog tror jag drevet mot honom och hans familj kommer fortsätta pga detta. Det sd-Eva skrev är fruktansvärt och visst hon påstår att hon blivit hackad och ja möjligheten men jag tror knappast det och att det enbart skulle vara i syfte att öka Murhafs försäljning som visa påstår.
Detta blir ett onödigt drevet, där det smutskastas till höger och vänster och pojken blir som sagt en bricka I det hela. Jag må låta cynisk för visst är det någonstans fint att köpa av pojken men det smakar illa när det blir i syfte att godhetsknarka och risken är som sagt att drevet blir värre och familjen dessutom förlorar sitt försörjningsstöd