Fyfan vad skönt och läsa att man inte är den enda som spyr på hala Christopher & co. Särskilt Chris och Pernilla, riktigt vidriga typer som verkligen njuter av att hugga sina lagkamrater i ryggen. Usch, typer jag undviker i allra högsta grad. Nu är jag inget stort fan av Amanda och Erik men de är åtminstone inte ondskan personifierad som de andra.
Alla ni som skriver till mig, jag hoppas ni bara sprider kärlek. Och att ni inte är en av dom som går till attack mot någon av dom som gör mig oförrätt inne på Robinson.
Glöm inte att det är ett spel. En produktion.
Ja det gjorde ont. Något fruktansvärt. Men jag gav mig in i leken!
Är ni en av dom som skrivit något elakt om eller till någon, så håll upp en spegel och reflektera över ditt beteende.
Är det verkligen det här vi vill fortsätta sprida, vill vi lära nästa generation det här?
Jag har bearbetat detta under en lång tid, mina känslor och min självkänsla fick sig en törn. Men jag ser det som en läxa, jag lär och jag lever.
Låt oss inte sluta leva. Låt oss inte sluta älska. ❤️
Jag håller inte med Amanda här.
Det är en klyscha att man ska skilja på sak och person.
En person är sina handlingar.
Ska man skilja en våldsman från sina handlingar? En djurplågare?
Det går inte att separera.
De handlingar man är kapabel till avslöjar en som människa.
I den där filmen från nån fest på Robinsons instagram ser man ju Dennis bredvid Amanda när hon talar in i kameran så de är säkert "vänner" igen. Men hur kan man lita på en sån person?
Jag hade aldrig gjort det.
Jag kommer drömma mardrömmar inatt om bögens fjolliga skratt. Vad var det för ord han sa när de klippte bort hans röst åter igen?
Han skulle behöva en riktig negerdolme i baken.
Han sa att han skulle dansa som en hora. Jag tog så fel om honom i början. Gillade honom i andra laget men han visar att han är riktigt elak precis som Pernilla och Camilla och Dennis som alla glädjer sig och firar att de har sårat andra människor.
Ja om man ska försöka tänka ut hur de tänker: n-ordet är väl utraderat ur svenska språket i princip, för det ses som en så pass allvarlig kränkning, numera. Är nog inget tv-program som tillåter det, kan jag tänka mig.
Bitch osv, är ju ändå hyfsat vanligt bland yngre personer, att säga. Så det kanske inte ses som lika allvarligt helt enkelt. Till och med väna lilla Alva hävde ju ur sig f-ordet när hon slog i skallen… det var ganska kul iofs och hon menade ju inte det riktat till någon, men det visar ju ändå på att det också är ett rätt så vanligt ord bland unga av idag.
Nej, lagen tar inte lika allvarligt på så kallade ”skoj-hot”, som allvarligt menade hot, det kan jag garantera..
Fast det sades ju inte i kränkande syfte utan han skulle bara beskriva vem han syftade på eftersom han inte visste vad hon hette. I Survivor var det en som använde nigger för några år sedan, men den personen blev inte diskad. Christina var ju inte ens där och hörde det.
Har ingen betydelse om det är vanligt eller ej. Det är ett kränkande tillmäle. Kallar du någon för jävla fitta IRL kan du bli anmäld för ärekränkning. Går inte att jämföra med att säga det när man slår sig.
Jo, det gör den. Läs lagstiftningen.
Det spelar ingen roll om den som hotar med något egentligen inte tänker fullfölja hotet med en brottslig gärning. Brottet fullbordas redan genom att man på något sätt uttrycker ett hot om en brottslig gärning.
Nu var det ju inte för att de var för starka utan nu var det för att de andra är bittra människor som har gått och pratat skit om dem och ville ha ut dem för att de inte gillade dem. De var avundsjuka och började därför bli elaka och det var därför de svek och hånade Amanda, Marcus och Erik. När Christoffer kallade Amanda bitch stod ju de andra där och skrattade.
De kanske inte gillar de självgoda Amanda och Erik. Vilket är ganska förståeligt.
Emellertid är absolut ett av de största motiven också just det faktum att Erik och Amanda är starka spelare och de andra vill få ut dem. Detta är ju ingen hemlighet för oss tittare längre och det har man ju hört både Chris och Lill-Dennis säga, såvitt jag minns, i några avsnitt nyligen.
Självklart skall man som lite svagare spelare göra allt man kan för att få ut starka spelare. Är ju det som programmet går ut på, att själv försöka vinna….
Fattar inte heller dom som höjer Amanda och Erik till skyarna som att dom är några good guys. Tycker dom uppvisat ett ganska vidrigt beteende ända sen Amanda hamnade i Eriks lag efter "praktiken" och dom på riktigt fann varandra.
Noll ödmjukhet what so ever hos någon av dom. Så som dom gapat och skrikit som psykon på sina lagkamrater under tävlingarna ger mig starka högstadievibbar när man hade bröliga idrottskillar i klassen som gick bärsärk på dom "mindre idrottiga" klasskompisarna på idrottslektionerna "passa inte till henne, hon är sämst", "MEN SKJUT DÅ VADFAN VÄNTAR DU PÅ DIN JÄVLA IDIOT!?" obs idrottade själv så var aldrig utsatt för det men redan som tonåring tyckte jag det var ett vidrigt beteende och led med dom som hela tiden fick skit för att dom var dåliga på att skjuta en boll eller ta emot en passning. Som i dagens avsnitt när Amanda skriker sig hes om att dom ska "skjuta högre" och "springa fortare". Det görs på ett väldigt aggressivt, opeppigt, otrevligt sätt. Om Erik tror att det är så man "bygger upp" människor så tycker jag synd om honom.
Vad är det som är vidrigt i deras beteende?
Det är inte alls på den nivån att de skriker idiot på folk, de försöker ju bara peppa folk och oftast mest varandra. Idag var det ju aggressivt pepp för att lagmedlemmarna uppenbarligen inte gjorde någonting och förlorade med mening. Självklart blir man lack då.
Du hallucinerar ihop någonting som inte finns från dina egna traumatiska barndomsminnen.
Dom är inga mobbare - dom är på Robinson och här krigar man med muskler eller lönskhet!
Dom har inte åkt på något kollo där dom ska tycka om varandra, baka bullar och dricka kvällskaffe.
Dom är här för att vinna 500000 kr, och dessutom se till så att vi har något att titta på, så sluta med ditt gudfruktiga amen-skit.
Erik och Amanda är inte guds gåva till Robinson, dom kan absolut inte det sociala spelet, så styrka räcker inte långt!
Nu har du blivit förvirrad, var skrev jag amen eller något gudfruktigt? Jag tar starkt avstånd från att de bittra kärringarna Camilla och Pernilla plus Dennis och Christoffer står och är glada och skrattar åt att de svikit och fått Marcus Amanda och Erik att må dåligt. Normalt funtade människor njuter inte av att vara elaka mot människor bara för att de är starkare.
Självklart är det ett spel men om de hade velat ta ut de starka då har de ingen anledning att gå och prata skit om dem och hånskratta och njuta av att de lurat och huggit de andra i ryggen.
Han har ingen själ. Det finns inte någon människa som har EN själ. Vad varje människa har är EN ande. I den satt hans tagg som han så gärna ville vända utåt igen men i Gränslandet aldrig lyckades med för VÅR själ är och förblir oändligt starkare än var och en av alla andar sammantagna, klena som väldiga! Vad varje ande har att undergå är att uppgå i själen och det finns bara en väg dit och det är förenande* som i grunden är väsensskild gentemot gemenskap*.
* för-en-ande visavi ge-men-skap
Detta är min Sanna övertygelse!
I begynnelsen är Ordet och snart nog har vi den här....
....och då kommer t.o.m. Zeki att sluta härja hos och bland oss
Tro't eller ej - Guds fadersmål är svenska!
När människan talar till Gud då är det bön men när Gud talar till människan ja då är det schizofreni!
Från en psykotisk
EDIT: Lägg märke till synkroniciteten iom användarnamnet till inlägget ovanför mitt!
Ren tillfällighet eller del av Guds outgrundlighet och plan?
Ok. Du har din tro - jag har min tro. Jag tänker inte sitta och skriva inlägg efter inlägg i någon slags vendetta om det ska kallas för "själ eller ande" ... Vi är nog i varje fall överens om att Zeki gjorde bort sig och det radikalt = han fick enkel biljett hem till Sverige och det snabbare än vi hann blinka med våra ögon
Idag såg vi svart på vitt vilka mobbare Pernilla, Camilla, Christoffer och Dennis är. Så otroligt falska, elaka och skadeglada. Ska man vara med i robinsson så ska man ge allt på tävlingar men ska man vara så lat och lägga sig så har man inget på en öde ö att göra.
Vänta nu....Du tror väl inte att det hade nått med lättja att göra?
Citat:
Ursprungligen postat av Lala.
Det visas också tydligt att Pernilla, Camilla, Christoffer och Dennis är korkade och har personliga problem eftersom de blir glada över att svika och såra Markus, Erik och Amanda. Människor med hjärtat på rätt ställe ler och skrattar inte åt att förstöra för andra människor.
Jag kan hålla med om att den biten med leendet och skrattandet inte såg så bra ut, men de ville nog bara visa tjejerna att de fortfarande var på deras sida. Sen tycker jag att det var bra att de la korten på bordet istället för att fortsätta försöka mörka det.
Nu var det ju inte för att de var för starka utan nu var det för att de andra är bittra människor som har gått och pratat skit om dem och ville ha ut dem för att de inte gillade dem. De var avundsjuka och började därför bli elaka och det var därför de svek och hånade Amanda, Marcus och Erik. När Christoffer kallade Amanda bitch stod ju de andra där och skrattade.
Jo, det är för att de är för starka ihop. Det är de sagt också. Men många verkar ha fått för sig att Robinson är ett renodlat överlevnadsprogram och inte lika mycket ett socialt spel. Klarar man inte det sociala spelet så åker man ut, oavsett hur duktig man är i tävlingarna.