Om jag var någon av Erik, Amanda eller Marcus så hade jag förmodligen gått primalmänniska på de andra och tömt samtliga på blod. Sen hade jag simmat hem till Sverige.
Så rätt så. Jag tror de flesta älskar just detta. En av mina favoritserier genom tiderna är Melrose Place. Fyfan vad de gick bakom ryggen på varandra och var falska, och jag älskade det. Det här är ju reality, men ändå en chans att få "leka" typ melrose place
Varför fick röda laget immunitetstävling ,när Oscar inte fick den chansen?
Röda laget fick inte heller en immunitetstävling, därför åkte Amanda till gränslandet.
Nästa immunitetstävling tror jag båda lagen deltar inför örådet!
Paktande eller ej, att ett lag går emot sitt eget lag, vad är det då för mening att ha två lag? Borde inte bara ok. Och Chris är nog den värsta deltagaren genom att gnälla hur falsk Amanda är när han är mycket värre och verkar njuta av det. Idiot.k Kärringarna som hoppar på tåget med Chris lär bli avslängda från tåget så snabbt de vänder ryggen till Chris. Chris är typiskt vad som äcklar mig med gayvärlden, detta falska patetiska sätt, eftersom det är det är i verkligheten. Och detta eviga tjat att en kvinna ska vinna. Vad är det för fjanteri. Jag är all pro women verkligen, men att pakta för att en person med ett visst kön ska vinna går ju emot hela jämställdhetsgrejen. Enda värdiga vinnare är Markus, Oscar och Amanda. Kanske Erik. De där småflickorna som försöker vinna känns som 3e-klassares mean girls som röstar ut Oscar. Idioti åter igen. Så, nu fick jag ut mina känslor och kan fortsätta min dag med ett leende på läpparna. Önskar er alla en fin dag!
Jo. De insåg att det skulle krocka med de andra i laget och valde Zeki att utgå ifrån deras lag och det kunde han inte förlåta för det satt som en vass rosentagg i hans själ!
Han har ingen själ. Det finns inte någon människa som har EN själ. Vad varje människa har är EN ande. I den satt hans tagg som han så gärna ville vända utåt igen men i Gränslandet aldrig lyckades med för VÅR själ är och förblir oändligt starkare än var och en av alla andar sammantagna, klena som väldiga! Vad varje ande har att undergå är att uppgå i själen och det finns bara en väg dit och det är förenande* som i grunden är väsensskild gentemot gemenskap*.
* för-en-ande visavi ge-men-skap
Detta är min Sanna övertygelse!
I begynnelsen är Ordet och snart nog har vi den här....
....och då kommer t.o.m. Zeki att sluta härja hos och bland oss
Tro't eller ej - Guds fadersmål är svenska!
När människan talar till Gud då är det bön men när Gud talar till människan ja då är det schizofreni!
Från en psykotisk
EDIT: Lägg märke till synkroniciteten iom användarnamnet till inlägget ovanför mitt!
Ren tillfällighet eller del av Guds outgrundlighet och plan?
Senast redigerad av kubun 2023-04-27 kl. 08:48.
Vad hände med dagens Gränslandet-avsnittet? Det låg där först men när jag skulle klicka på det för att se det var det plötsligt borttaget. Tabbade sig TV4 och råkade lägga ut måndagens avsnitt?
Jag ser gränslandet nu och det verkar vara ett avsnitt som är upplagt för tidigt. Någon kommer till gränslandet som inte blivit utröstad än....
Vad fan händer
Vill inte skriva mer för att förstöra för er som inte vill veta detta för tidigt. Tror att tv4 har gjort fel
Jag tror dom var väldigt smart, tanterna som du kallar dom. Det finns fler starka att rösta ut och snart är det sammanslagning och då blir det enskilda tävlingar. Så dom kommer nog att hålla sig kvar länge, dom är inga hot och starkare än många i pakten.
Vi kan kalla dom kärringar om det känns bättre. Hoppas svinhugg går igen och en av de värdiga vinner. I mitt tycke Oskar Markus Amanda eller Erik. Tjejligan är fan det töntigaste jag sett i Robinson. Robinson är inte Robinson längre.
Så, det senaste avsnittet av Robinson och Gränslandet, var fantastiska! De verkligen påminner mig om två talesätt:
- Blod ÄR tjockare än vatten!
Detta illustreras så klart och tydligt nu. Med Dennis och Chris lojaliteter som sitter stenhårt till sitt ursprungliga lag. Ok, det är inte biologisk familj men det har visats upp som att de verkligen har varit som en familj. Och Chris har även beskrivit att han älskar de personerna i tjejpakten. (Ironiskt nog använde Erik ju just detta talesätt, när han valde ut lag och började välja Amanda).
Om man bortser från sveket i sig i tävlingen nu från C och D, och fokuserar på lojaliteten, så är det hela ju faktiskt ganska rörande.
- Högmod går före fall!
Även detta klassiska talesätt illustreras med knivskarp klarhet i dagens avsnitt. Erik och Amanda har varit på tok för självsäkra, inte alls tagit in hur de kan uppfattas av omgivningen, osv. De har inte varit ödmjuka alls i detta, utan sett sig nästan som gudar, verkar det som. How the mighty have fallen…
Om de hade sett många säsonger av Robinson innan, så borde de veta att just detta är farligt, dvs att vara för självsäker och även tro att alla är med dem på det tåget…. så som de spelat får mig att tro att de ej har studerat Robinson noga, innan. Och att de inte lever sig in så bra i andra människors behov och motiv…
All in all, fantastiskt slut på denna omgång och man kan knappt bärga sig till söndagens avsnitt!
Senast redigerad av IcyHeart 2023-04-27 kl. 09:13.
Vad hände med dagens Gränslandet-avsnittet? Det låg där först men när jag skulle klicka på det för att se det var det plötsligt borttaget. Tabbade sig TV4 och råkade lägga ut måndagens avsnitt?
Synd att jag inte hann se
Något är mycket märkligt - jag har nyligen sett både dagens R och G men nu när jag pga det du skriver ska in för att kolla upp vad som skett så vill TV4 att jag skall logga in på nytt. Vilket jag aldrig tidigare behövt göra och då stämmer inte längre mitt lösenord påstår de!
Är det månne så att de försöker rätta till det att vi lyckats se programmen via play utan reklam, tack vare en blocker?
TV4 är värsta skitkanalen genom hela svenska TV:ns historia....