Citat:
Ursprungligen postat av
Ganonito
Varför skulle negress vara värre än falsk fitta, bitch och att dödshota någon? Ska man dessutom ta orden i sitt sammanhang så är det ju värre att kalla någon falsk fitta och bitch då Chris sa detta i en negativ kontext medan Peter sa "negress" i en positiv kontext.
Ang Eriks dödshot så gör inte lagen skillnad på om det är allvarligt menat eller ej.
Ja om man ska försöka tänka ut hur de tänker: n-ordet är väl utraderat ur svenska språket i princip, för det ses som en så pass allvarlig kränkning, numera. Är nog inget tv-program som tillåter det, kan jag tänka mig.
Bitch osv, är ju ändå hyfsat vanligt bland yngre personer, att säga. Så det kanske inte ses som lika allvarligt helt enkelt. Till och med väna lilla Alva hävde ju ur sig f-ordet när hon slog i skallen… det var ganska kul iofs och hon menade ju inte det riktat till någon, men det visar ju ändå på att det också är ett rätt så vanligt ord bland unga av idag.
Nej, lagen tar inte lika allvarligt på så kallade ”skoj-hot”, som allvarligt menade hot, det kan jag garantera..