2023-04-27, 18:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Okej, så bara för att man har full förståelse för att normala tjejer drar sig undan Agust primitiva och ohygienska livsstil så är man materialist och status-.

Det är inte okej att älta och rapa ur sig massa otrevligheter om Caroline (oavsett om hon är skakig) för att hon drar sig undan. Förstår henne fullt ut.

Och det är ytterst subjektivt det här med att dra vid långbänk att Agust kan väga upp sitt ohygieniska boende med att han är så klok, förståndig och snygg (inget av dessa tre egenskaper håller jag ens med om att han har).
Hon kanske inte heller tycker det.

Det är fult att "snacka ner henne" att hon drar sig undan. "Missbruksbakgrund. Bjuder inte till tillräckligt" osv.
Jag anser tvärtom, att det är psykfall som "kör över sig" och går med på de där galna experternas experiment.
Sundare människor kör inte över sig själv "med att bjuda till" om de finner partnern motbjudande.

Har någon slags hippie krossat ditt hjärta eller varför blir du så arg av hans lilla hus? Eller är det känsligt att vissa spekulerar om ”missbrukarbakgrund”? Det var t.o.m. en krönikör som beskrev henne som ”asplöv med abstinens”. Själv så tyckte jag att hon hade en konstig attityd på bröllopet och INNAN bröllopet, hon verkade må för dåligt för att söka till ett dejtingprogram i tv och vara helt emot grejen. Jag skulle aldrig vara med själv, nu behöver jag ju inte det heller men skulle aldrig i livet vara med i någon reality-serie om någonting. Men tycker synd om dom som av någon anledning, trots flera års facit, söker seriöst till programmet och matchas med folk som inte ens vill gifta sig öht. Men självklart ska ingen vara intim mot sin vilja!! Och Märta gjorde rätt i att hoppa av tidigt förra året. Hela programidén är sjuk faktiskt.
Citera
2023-04-27, 19:04
Medlem
rabbithearts avatar
Precis sett avsnitten i en följd:

Arvid och Ida
Jag tycker Arvid känns ganska awkward när han ler i tid och otid. Vet inte om han kommer från någon slags överklass men antar det, det känns som om det är väldigt mycket fasad över honom. Stöpt i samma form som många officerare känns det som, ordning, struktur, självmedveten. Han verkar vara förälskad i Idas utseende och sätt att behaga.

Ida verkar ha en väldigt traditionell och gammelmodig syn på relationer. En prins ska komma på häst eller matta à la Disney, ska vara en stark Tarzan och ta hand om henne och göra henne trygg. Lite lyteskomik att hon parad ihop med en officer som bor hos sin mormor. Hon kvittrar fram att hon är kaptenshustru.
Verkar som en energisk och glad tjej som kan följa med till Kebnekaise och de verkar ju matcha varandra utifrån yttre attraktion, men hon känns inte riktigt genuin. Varför vet jag inte. Tror de delar politisk/ideologisk uppfattning också, samt att både har yrkesutbildningar. Förhoppningsvis kan de lirka sig in bakom varandras fasader (om där finns något) och hitta varandra.

Fredrik och Stina
Verkar vara två gulliga personer som matchas med varandra. Tycker Fredrik verkar vara en väldigt fin kille, Stina ganska bestämd kring rutiner och van att bestämma själv. Hade inte haft samma tålamod som Fredrik kring att hon ändå tog över i köket när han ville bjuda på middag. Tror hon kan ha svårt att anpassa sig till att leva i en relation.

August och Caroline
Känns som det mest omaka paret även om de liknar varandra på flera sätt också. Om de lyckas beror nog mkt på om Caroline kan släppa in honom under sina försvarsmekanismer och låta honom komma nära. Hon verkar inte helt övertygad om matchningen och tycker nog August är lite för flummig med sitt egenbyggda hus och bajspalats. Får känslan av att hon har ganska hög integritet och är rädd för närhet, det är nog därför hon haft destruktiva relationer tidigare. Jag tror dock att de kan finna varandra om de ger det tid. August behöver vara tålmodig och trygg och kanske överge lite av sin ”leva nära naturen”-aura.

Alexander och Lina
Tror på det här paret om Lina kan acceptera att de är väldigt olika och att Alexanders ”matters” är lite dåliga. Kan förstå att hon skrattar och blir konfunderad av en kille som äter direkt ur kartongen när hon dukar fram och tänder ljus. Inte lika osexigt som att höra att någon inte tvättar händerna vid toabesök, men det säger något om hur mkt vett och etikett man lärt sig.
Tror Alexander är för förtjust i Lina för att bry sig om det och kommer att stötta henne i hennes sjukdom.
Tycker synd om Lina som i princip uträknat sig själv som värdefull pga att hon har hjärtproblem och är sjukskriven. Undrar samtidigt vilka slags hjärtproblem som gör att man behöver vara sjukskriven under två år. Kanske är det förenat med utmattning eller hög stress.
Senast redigerad av rabbitheart 2023-04-27 kl. 19:21.
Citera
2023-04-27, 19:05
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Har någon slags hippie krossat ditt hjärta eller varför blir du så arg av hans lilla hus? Eller är det känsligt att vissa spekulerar om ”missbrukarbakgrund”? Det var t.o.m. en krönikör som beskrev henne som ”asplöv med abstinens”. Själv så tyckte jag att hon hade en konstig attityd på bröllopet och INNAN bröllopet, hon verkade må för dåligt för att söka till ett dejtingprogram i tv och vara helt emot grejen. Jag skulle aldrig vara med själv, nu behöver jag ju inte det heller men skulle aldrig i livet vara med i någon reality-serie om någonting. Men tycker synd om dom som av någon anledning, trots flera års facit, söker seriöst till programmet och matchas med folk som inte ens vill gifta sig öht. Men självklart ska ingen vara intim mot sin vilja!! Och Märta gjorde rätt i att hoppa av tidigt förra året. Hela programidén är sjuk faktiskt.

Framförallt skulle urvalsprocessen skötas så att de som är med är människor som verkligen är intresserade och vill ge sin partner en chans.
Matchmaking handlar mycket om att träffa en lagom vettig person vid en tidpunkt då man är mottaglig.
Citera
2023-04-27, 19:18
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Militären o hans pingla, bor de hos mormor nu då eller?

Citera
2023-04-27, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rabbitheart

Arvid och Ida
Jag tycker Arvid känns ganska awkward när han ler i tid och otid. Vet inte om han kommer från någon slags överklass men antar det, det känns som om det är väldigt mycket fasad över honom. Stöpt i samma form som många officerare känns det som, ordning, struktur, självmedveten. Han verkar vara förälskad i Idas utseende och sätt att behaga.

Ida verkar ha en väldigt traditionell och gammelmodig syn på relationer. En prins ska komma på häst eller matta à la Disney, ska vara en stark Tarzan och ta hand om henne och göra henne trygg. Lite lyteskomik att hon parad ihop med en officer som bor hos sin mormor. Hon kvittrar fram att hon är kaptenshustru.
Verkar som en energisk och glad tjej som kan följa med till Kebnekaise och de verkar ju matcha varandra utifrån yttre attraktion, men hon känns inte riktigt genuin. Varför vet jag inte. Tror de delar politisk/ideologisk uppfattning också, samt att både har yrkesutbildningar. Förhoppningsvis kan de lirka sig in bakom varandras fasader (om där finns något) och hitta varandra.

Fredrik och Stina
Verkar vara två gulliga personer som matchas med varandra. Tycker Fredrik verkar vara en väldigt fin kille, Stina ganska bestämd kring rutiner och van att bestämma själv. Hade inte haft samma tålamod som Fredrik kring att hon ändå tog över i köket när han ville bjuda på middag. Tror hon kan ha svårt att anpassa sig till att leva i en relation.

August och Caroline
Känns som det mest omaka paret även om de liknar varandra på flera sätt också. Om de lyckas beror nog mkt på om Caroline kan släppa in honom under sina försvarsmekanismer och låta honom komma nära. Hon verkar inte helt övertygad om matchningen och tycker nog August är lite för flummig med sitt egenbyggda hus och bajspalats. Får känslan av att hon har ganska hög integritet och är rädd för närhet, det är nog därför hon haft destruktiva relationer tidigare. Jag tror dock att de kan finna varandra om de ger det tid. August behöver vara tålmodig och trygg och kanske överge lite av sin ”leva nära naturen”-aura.

Alexander och Lina
Tror på det här paret om Lina kan acceptera att de är väldigt olika och att Alexanders ”matters” är lite dåliga. Kan förstå att hon skrattar och blir konfunderad av en kille som äter direkt ur kartongen när hon dukar fram och tänder ljus. Inte lika osexigt som att höra att någon inte tvättar händerna vid toabesök, men det säger något om hur mkt vett och etikett man lärt sig.
Tror Alexander är för förtjust i Lina för att bry sig om det och kommer att stötta henne i hennes sjukdom.
Tycker synd om Lina som i princip uträknat sig själv som värdefull pga att hon har hjärtproblem och är sjukskriven. Undrar samtidigt vilka slags hjärtproblem som gör att man behöver vara sjukskriven under två år. Kanske är det förenat med utmattning eller hög stress.

Jag vet en person som varit sjukskriven i 10 år på deltid (för utbrändhet vad jag vet) så nog kan man vara sjukskriven länge…
Citera
2023-04-27, 19:36
Medlem
Citat:

Arvid och Ida

Fredrik och Stina

August och Caroline

Alexander och Lina

Det var väl postcovid hon hade fått som utlöste hjärtproblemen?
Citera
2023-04-27, 19:46
Medlem
this isn't mes avatar
Intervju med Ida om hennes mäklarjobb. Programmet nämns också.

"Jag har precis som många haft en bild av vem jag vill ha, men den stora frågan är om det överensstämmer med vad jag egentligen behöver."

https://www.maklarsamfundet.se/nyheter/veckans-medlemsrost-ida-lind-det-ar-i-tider-som-dessa-vi-far-visa-vad-vi-gar

Haha, det här har experterna präntat in i deltagarnas hjärnor, ni behöver nåt annat än vad ni vill. Experterna vet förstås bäst vad de behöver och kör över deltagarna fullständigt. Menar inte specifikt Ida men generellt. Har de hypnotiserat deltagarns för att de ska upprepa detta mantra?
Citera
2023-04-27, 20:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av this isn't me
Intervju med Ida om hennes mäklarjobb. Programmet nämns också.

"Jag har precis som många haft en bild av vem jag vill ha, men den stora frågan är om det överensstämmer med vad jag egentligen behöver."

https://www.maklarsamfundet.se/nyheter/veckans-medlemsrost-ida-lind-det-ar-i-tider-som-dessa-vi-far-visa-vad-vi-gar

Haha, det här har experterna präntat in i deltagarnas hjärnor, ni behöver nåt annat än vad ni vill. Experterna vet förstås bäst vad de behöver och kör över deltagarna fullständigt. Menar inte specifikt Ida men generellt. Har de hypnotiserat deltagarns för att de ska upprepa detta mantra?

Men hon fick ju precis vad hon ville ha :s, menar hon att hon insåg att det är något annat hon behöver?

Sen undrar jag om det bara är jag som tycker det är konstigt att dom kallas experter. Experter för mig är något utöver att ha genomgått en utbildning, tex expert inom psykologi; då tänker jag en forskare inom psykologi, en docent, en auktoritet inom området, inte alla som genomgått psykologutbildningen. Tänker jag fel?
Citera
2023-04-27, 20:11
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jag tänkte i programmet
Citera
2023-04-27, 20:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Framförallt skulle urvalsprocessen skötas så att de som är med är människor som verkligen är intresserade och vill ge sin partner en chans.
Matchmaking handlar mycket om att träffa en lagom vettig person vid en tidpunkt då man är mottaglig.

Håller med och det fattas ju ofta på båda dina punkter genom säsongerna, tex att en inte är redo och mottaglig för experimentet, eller så är dom inte vettiga 😛. Känns som något som borde vara ganska lätt för psykologer att utröna i sina intervjuer. Eller har dom ens intervjuer? Tittar dom bara på videopresentationer och ställer några korta frågor?
Citera
2023-04-27, 20:18
Avslutad
Citat:

Arvid och Ida

Fredrik och Stina

August och Caroline

Alexander och Lina

Du glömmer att det inte var det som hände med Lina och Alex. Han frågade hur dom skulle göra och var på väg att lägga upp på tallriken. Hon insisterade bestämt på att han skulle sätta boxen på tallriken och äta ur den. Det var inte som att han inte hade en tanke på att äta på tallriken och bry sig om vad hon tyckte, han försökte fråga henne först för att det inte skulle bli fel och så sitter hon och skrattar åt honom efter att han gjort som hon sagt…
Citera
2023-04-27, 20:49
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Det var ju ett par som höll på sådär direkt, har för mig att det var dom som skulle ha bröllopsresa i en husbil och där han sa till henne att dom skulle banta ihop direkt
Det var väl jämnställt att han själv modifierar sin kropp för henne

Kan du se nyanserna mellan att försöka dissa kroppen jämfört med att skratta
åt någons egenheter?

Det är märkligt att du går till angrepp mot Lina som gör
ett vanligt skittest, när du borde klandra honom för att vela & vika ner sig istället för
att stå upp för sina egenheter och kontra genom att dra ner byxorna på henne tillbaka men utevaron
av detta så förlorar hon istället respekten för honom, pga av hans komformism

Dessuto så skrattade båda åt att hon fnittrade åt honom, det var ju viktigt att man kunde skratta
MED varandra i ett förhållande
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-04-27 kl. 20:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in