2023-04-27, 16:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Okej. Bra för Agust att du/ni finner han så attraktiv (vilket jag inte heller tror på).
Bara att köra på då.

Lägg in en stöt. Det behöver han. Med tanke på att han till 100 procent misslyckats att dejta, tidigare.

Men sluta hacka på Carro, för att hon drar sig undan, samt att dissekera hennes sätt.
Hon har sina fullständiga rättigheter att vara ett asplöv, eller psykiska problem och/eller blek av trötthet. Hon får till och med vara psykfall om hon så vill.

Oavsett hur det skulle vara så förstår jag till 100 procent varför hon inte dras till Agust ihop med hans boende.

Vad aggressiv du är. På vilket sätt har han 100% misslyckats jämfört med alla andra i programmet?
Citera
2023-04-27, 16:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pigge2
Jag är absolut medveten om att det är inte är vanligt att kvinnan är tyrannen men jag undrar varför männen står ut med .bittra mobbade kvinnor som inte bidrar med vare sig pengar eller ömhet till förhållandet? Men det kanske är så enkelt som att vissa är mobbare och andra mobbade oavsett kön. Jag och min partner är jämlikt överförjävliga alternativt underbara beroende på dagsform.

Dom har ju så fruktansvärt dålig självkänsla. Baksidan av mansrollen. Vissa utnyttjar den till att förtrycka andra och andra blir förtryckta av den, är vana att se sig själva som den som är starkast och ska vara mognast och stå tillbaka. Mommy issues antar jag också, precis som att tjejer som dras till mycket äldre eller elaka/frånvarande män har daddy issues. Men man pratar inte så mycket om mommy issues.
Citera
2023-04-27, 17:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Har man funnit den man tycker är drömmannen och är jättekär kan man nog stå ut med det mesta! Jag tycker det är betydligt mer sexigt med en man som kan bygga sitt hus själv än en ytlig som gillar statusgrejor.

Japp, detta. Sjukt osexigt med materialism och fixering vid statuskonsumtion.
Citera
2023-04-27, 17:02
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Eller så blir man aldrig riktigt smutsig för att man har en ”någorlunda” ren tillvaro. Och inget fysiskt jobb. Men hon jobbar ju med djur och då brukar man vilja duscha. Han verkar mer sitta vid datorn och gå runt och småpyssla lite.
Men fattar inte varför inte fler pratar om övervåningen utan räcken och den branta livsfarliga trappan.

Henne kastade han i det iskalla vattnet i sjön för att tvaga sig, med mens och allt.
Jippie, är det så Agust gör sig ren?
Antar det.
Snackar om att han ska fixa badrum, men han har ju inte ens dragit in vatten till köket.
Han sitter och diskar i en jäkla balja.
Inte ens en kran.

Till och med i för mig primitivt tältliv, så har jag iallafall då haft tillgång till en kran. Och även då längtar jag otroligt mycket efter en dusch, efter bara ett par dagar.
Okej, i fjällen så blir tillvaron mysig även om man bara diskar med vatten från en jokk, men däruppe har man en annan fräschör.
Citera
2023-04-27, 17:05
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Vad aggressiv du är. På vilket sätt har han 100% misslyckats jämfört med alla andra i programmet?

Han sa själv här i tråden att han 100 procent failat med dejting tidigare. Det var det jag syftade på.
Citera
2023-04-27, 17:13
Medlem
Citat:

Ja, han är onödigt aggressiv.

Tror mest han vill påtala tendensen att kvinnor gärna påtalar att snälla och mjuka lågstatus män är attraktiva, samtidigt som de väljer bort honom själv och försöker gifta bort honom med en väninna.
Citera
2023-04-27, 17:22
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Japp, detta. Sjukt osexigt med materialism och fixering vid statuskonsumtion.

Okej, så bara för att man har full förståelse för att normala tjejer drar sig undan Agust primitiva och ohygienska livsstil så är man materialist och status-.

Det är inte okej att älta och rapa ur sig massa otrevligheter om Caroline (oavsett om hon är skakig) för att hon drar sig undan. Förstår henne fullt ut.

Och det är ytterst subjektivt det här med att dra vid långbänk att Agust kan väga upp sitt ohygieniska boende med att han är så klok, förståndig och snygg (inget av dessa tre egenskaper håller jag ens med om att han har).
Hon kanske inte heller tycker det.

Det är fult att "snacka ner henne" att hon drar sig undan. "Missbruksbakgrund. Bjuder inte till tillräckligt" osv.
Jag anser tvärtom, att det är psykfall som "kör över sig" och går med på de där galna experternas experiment.
Sundare människor kör inte över sig själv "med att bjuda till" om de finner partnern motbjudande.
Citera
2023-04-27, 17:24
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus

Tror mest han vill påtala tendensen att kvinnor gärna påtalar att snälla och mjuka lågstatus män är attraktiva, samtidigt som de väljer bort honom själv och försöker gifta bort honom med en väninna.

Jag är kvinna.
Citera
2023-04-27, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag är kvinna.

Och? du kan ju tänka logiskt ändå!
Citera
2023-04-27, 17:29
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Har man funnit den man tycker är drömmannen och är jättekär kan man nog stå ut med det mesta! Jag tycker det är betydligt mer sexigt med en man som kan bygga sitt hus själv än en ytlig som gillar statusgrejor.

Du tycker han verkar framgångsrik som snickare med sitt grovsoprum/ lekstuga till hus utan rinnande vatten. Man brukar nog lösa toa o kök innan man flyttar in annars men gillar man att skita utan att tvätta händerna så för all del.
Hans fru har å andra sidan en aura av fosterhem o hvb hem. Missbruk o depression, troligen därför hon jobbar med djur.
Citera
2023-04-27, 17:36
Medlem
NiccoJs avatar
Militären o hans pingla, bor de hos mormor nu då eller?
Citera
2023-04-27, 18:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Keus

Haha, var säker på att Dialektiker var en kvinna. Ok, då förstår jag. Men alltså det blir en löjlig uppdelning mellan snäll, mjuk, lågstatus och alfahanne-psykopat som inte är förankrad i verkligheten. Jag är jätte attraherad av min man och har varit sen första ögonkastet. Han är INTE elak, han är snäll och har många mjuka sidor, jättebra pappa. Han är också fysiskt stark och tränar kampsport. Lite konflikträdd med andra kan han vara, men kan också stå på sig och konkurrera på jobbet osv. Så allt behöver inte vara så svartvitt som vissa män tydligen vill göra gällande.
Haha, har varit med om att andra antar att jag är en man på Flashback om jag inte skriver något personligt, lustigt hur olika man uppfattar andras åsikter beroende på vem man föreställer sig har dom.
Ser inte Agust som nåt annat än en schysst kille som ser bra ut, självklart tror jag att andra konstnärstjejer som gillar att leva enkelt främst är intresserade snarare än jag vet inte, en kvinna som tycker det är superviktigt att bo stort och ha egen pool osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in