Enligt tanterna har ju Amanda inte ens tilltalat dem. Verkar ju svindrygt och sen är det de som får mest skit i tråden!
Har tanterna tilltalat Amanda då?
Jag bildar min uppfattning om människor efter hur jag ser dem agera, inte efter andra människors skvaller och skitsnack.
Citat:
Ursprungligen postat av Naghini
Alltså Marcus är ju fan lite speciell alltså. Han verkar tro att allt är frid och fröjd och att han är polare med allt och alla medan folk å andra sidan verkar tänka något helt annat. Lite sorligt att han sitter i synken och säger hur bra sammanhållning de har i laget och hur kompis han har blivit med alla, samtidigt som de andra paktar om att få ut honom. Samma när han var med i lag syd, där han trodde att han typ var bästis med Oskar samtidigt som Oskar satt och snackade skit om honom så fort tillfälle gavs i synk. Det verkar som att Marcus inte är sådär jättebra på att känna av folk eller att få ihop det sociala spelet, vilket är lite synd med tanke på att han faktiskt verkar vara en väldigt ärlig och schysst person.
Han har inte haft något annat val än att lita på de få relationer han skapat eftersom det inte funnits några alternativ.
Först kom han in efter alla, är äldre än alla i lag syd och Oskar som uppenbart var den person som var mest lik Marcus och som Marcus därför tydde sig till ville uppenbart vara själv vildmarkskille och Marcus hotade hans position. Därför blev han utröstad.
Sedan när han hamnade i Eriks lag försökte han skaffa vänner där och Erik, Amanda, Dennis verkade såklart vara den mest passande gruppen men tyvärr var Dennis bara falsk hela tiden och sabbade allt för Marcus igen.
Senast redigerad av mendokse 2023-04-27 kl. 17:25.
Enligt tanterna har ju Amanda inte ens tilltalat dem. Verkar ju svindrygt och sen är det de som får mest skit i tråden!
Ja precis! Det är väl kanske inte sådär jättesmart att skärma av sig från alla andra och enbart prata med en enda person när man befinner sig i en grupp. Klart det skapar irritation om två personer bildar en egen liten mini-grupp i gruppen och enbart hänger med varandra + beter sig som att de andra i gruppen inte existerar. Detta gjorde man ju när man gick på typ lågstadiet då man bara ville umgås med sin kompis helt själv, utan att ngn annan fick vara med. Men detta är ju ändå vuxna människor vi pratar om här.
Sedan kan man självfallet ha åsikter om tanterna, Chris och Dennis men förstår mer än väl deras irritation.
Är det bara jag som tycker alla roliga karaktärer åker ut? Tjejpakten är ju sjukt tråkiga att titta på och gör dålig tv. Samma sak med tanterna och kill-tjejerna Chris & Dennis. Med dessa kvar kommer det bli extremt tråkigt. Känns som Robinson har spelat ut sin roll.
Måste vart ett av de VÄRSTA avsnitten I Robinsons historia. Ett helt lag lägger sig och låter flick-pakten vinna. Trots att tanterna, Judas och Ormen I princip stod still och borstade håret ist för att gräva så var tjejerna långsamma och dåliga.
FY FAN! Mår fan illa efter att ha sett det här. Tycker så synd om Erik, Amanda och Marcus. De är så RAKA, ÄRLIGA, STARKA, riktiga ÖVERLEVARE. Det jag trodde en Robinsonvinnare var. Förra säsongen fanns flera jag hejjade på I slutet. LO, Homayon,Erik, Chris, Bella, Sandra osv. Innan sammanslagning hade de individuell tävling där 2 sämsta åkte till gränslandet. Alla fick en ärlig chans. Många bra var kvar I slutet. Helen var duktig på alla tävlingar och ‘värdig vinnare’ även om jag avsydde henne som person.
Smal-Dennis och slisk-Chris är så falska att ja bara gapar. FY FAAAN på dem! Hur kan man hugga någon I ryggen med ett stort leende på läpparna? Gråt-Alva tyckte inte om att hugga folk så hon grät. Marcus och Oskar är båda smarta och har empati och hjärna. Hur kan tanterna leva med sig själva? De har väl barn, män, arbetskollegor. Ska de gå till jobbet och va stolta över det de har gjort? Förebilder för barn och barnbarn? FY SKÄMS!
Amanda och Erik FÖRSTÅR inte att folk går och snackar bakom ryggen. De TROR att alla vill vara vänner, ha det bra osv. Erik är en fighter, inte matematiker. Amanda har ALDRIG sagt ett ont ord om nån!! Hon vill ha bästa vänner, ha det roligt, alla ska va med, alla ska ‘mysa’, extrem extrovert, extrem positiv.
Marcus har aldrig blivit insläppt bara för han kom dit 2 dar senare. Han gör ALLT för att få en plats I gruppen, fixar mat (även om råkar förgifta folk) gör allt på tävling. Han är där för ett utmaning, för pröva överlevnadskunskaper. Ärlig, gör sitt bästa.
Hejjade på Sophie sen dag ett men nu gör ja fan inte det längre. Tyckte hon var rak, ärlig, mogen för sin ålder och stark. Men personerna hon hänger med? Hon har chansen att sätta ner foten för fulspelet men istället spelar hon glatt med. OMOGEN! Carro tål jag inte och Alva borde åka hem NU. Sanna som är 50 år mogen kvinna borde veta bättre. Beter sig som lead-mean girl I högstadiet.
Fattar inte Dennis-Judas och slisk-Chris att de är killar? De lägger sig så tjejpakten ska va kvar, men vad fan? När det bara är tjejer och de 2 kvar tror de att tanterna och tjejerna kommer lägga sig? De är ju killar??? Är de idioter??? Fattar inte hur de tänker. De hjälper fram ett gäng tjejer som kommer rösta ut killar en efter en. Pantade…
De har INGEN HEDER! Lack all HONOR! Det är ovärdigt som de håller på. Om Zeki hade för mycket heder och ‘ärlighet’ så har Judas och Ormen NOLL heder. De har sålt sin själ. För vilket pris? De kommer inte vinna Robinson. (hoppas jag). Var det värt det att förstöra Robinson för 3 bästa spelarna och för tittarna?
Sitter 4 pers I gränslandet som skulle göra allt för att komma tillbaka, och så är det 4 som lägger sig I tävling. Gör fan ont. Anders och produktionen borde gå in och DISKA DEM! Anders ser att de lägger brickorna precis så de inte ska gå, han ser att de förhalar, han får bekräftat att de lade sig, hur kan det vara okej enligt reglerna? Där är inte okej att säga att nån har fint hår (Tommie) eller knuffa nån till marken (Zeki) men det är okej att hårdmobba och totalt bryta ner nån. (Chris, Dennis osv, Shevin 2022, äckelpakten med Wrenker 2021)
DISKA 4 losersarna eller ännu bättre, ta in de 4 från Gränslandet och knuffa ut de 4 som lade sig I tävling. Ska alla lägga sig I fortsättningen eller? Teorietiskt sätt skulle alla kunna bestämma sig att Alva ska vinna, för hon e ju tjej, och så lägger sig alla I finalen och allting. Det blir väl bra tv? Är ju okej att lägga sig enligt reglerna.
Fy fan.
Min vinnarlista:
Marcus, Erik, ELIN!!!, Amanda, Oskar, Sophie
Skicka hem de äckliga ormarna lista:
Pernilla, Chris, Dennis, Carro, Camilla (hon mobbas inte så mycket själv med nickar glatt och håller med alla andra)
Fattar inte hur Chris kan kalla Amanda för bitch? Misstog väl henne för en spegel!
+1 på detta. Håller med i allt. Även vinnarlistan Dennis och Chris påstår att Amanda spelar fult spel. Det är snarare tvärt om. Amanda och Erik har spelar väldigt rent. Värdiga vinnare med Marcus.
LÄS INTE OM DU INTE VILL SPOILA!!!
Det här händer i gränslandet avsnitt 31(söndagens avsnitt)
Amanda dyker upp på båten till gränslandet. Ingen verkar förvånad över att hon kommer men alla undrar vad för något saftigt som hänt.
Direkt efter Amanda har hoppat av båten är det dags för tävling för att återvända till Robinson. 2 pers ska få återvända.
Tävlingen går ut på att hålla en "vattenbalong" över en spik med rak arm. Går ballongen sönder är du ute.
Elin åker ut först, sen tanten(namn?). Amanda, Oskar och Dennis kvar...
Amanda blir typ diskad för att hon inte håller armen rak. Näst på tur är Oskar som spräcker ballongen. Så Dennisochoskar går vidare, dennis får en imunitet till nästa öråd i Robinson och Oskar får köpa en extra röst som kan användas tills finalveckan av sin amulett.
Nej fel, Elin åker först, Amanda blir diskad, sen åker Camilla ut, hon du kallar för tanten,,, sen e du rätt på det
Finner det lite märkligt med de som försvarar Amanda och Erik som några slags moraliska gudar… 🤔
Okej att de kanske inte hittat på något så där värst oärligt direkt (hittills). Må väl vara hänt.
Men de har ju haft ytterst osmakliga beteenden i andra former. Höjt sig själva som gudar (ser en skrikande Amanda framför mig: ”det finns ingen som duuuuu Erik” 😂 ). Har sällan sett några mer självbelåtna och självgoda personer i hela mitt liv. Erik har ”byggt upp” Marcus och har ”byggt upp” laget (nej polarn, du fick välja ett lag, du har inte ”byggt” något, lol. Du har inte ens fattat att majoriteten i laget hatar din självgodhet…) 😂
Dessutom har de hållt sig ganska mycket på sin kant, som att de verkligen är förmer än andra. Plus det osmakliga i att Erik ”på skämt” i tidigare avsnitt i princip hotade de andra deltagarna ifall de skulle rösta ut Amanda. 🤪
Och Erik bara tjatar om styrka och styrka.. som att han inte fattar vad Robinson går ut på, alls. Han fick bita sig i läppen för att inte säga att damerna inte skulle få tävla… lol.
Nej, har verkligen inget till övers för Erik o Amanda. De får vad de förtjänar, tycker jag. Var lite mer inlevelsefull o ödmjuk nästa gång, liksom.
Marcus kan jag dock tycka lite synd om, han verkar lite mer ödmjuk och genuin, faktiskt. Och som att han har lite svårt att passa in. Han förtjänar en chans att fortsätta, kan jag tycka.
Senast redigerad av IcyHeart 2023-04-27 kl. 17:47.
Alla ni som skriver till mig, jag hoppas ni bara sprider kärlek. Och att ni inte är en av dom som går till attack mot någon av dom som gör mig oförrätt inne på Robinson.
Glöm inte att det är ett spel. En produktion.
Ja det gjorde ont. Något fruktansvärt. Men jag gav mig in i leken!
Är ni en av dom som skrivit något elakt om eller till någon, så håll upp en spegel och reflektera över ditt beteende.
Är det verkligen det här vi vill fortsätta sprida, vill vi lära nästa generation det här?
Jag har bearbetat detta under en lång tid, mina känslor och min självkänsla fick sig en törn. Men jag ser det som en läxa, jag lär och jag lever.
Låt oss inte sluta leva. Låt oss inte sluta älska. ❤️
Finner det lite märkligt med de som försvarar Amanda och Erik som några slags moraliska gudar… 🤔
Okej att de kanske inte hittat på något så där värst oärligt direkt (hittills). Må väl vara hänt.
Men de har ju haft ytterst osmakliga beteenden i andra former. Höjt sig själva som gudar (ser en skrikande Amanda framför mig: ”det finns ingen som duuuuu Erik” 😂 ). Har sällan sett några mer självbelåtna och självgoda personer i hela mitt liv. Erik har ”byggt upp” Marcus och har ”byggt upp” laget (nej polarn, du fick välja ett lag, du har inte ”byggt” något, lol. Du har inte ens fattat att majoriteten i laget hatar din självgodhet…) 😂
Dessutom har de hållt sig ganska mycket på sin kant, som att de verkligen är förmer än andra. Plus det osmakliga i att Erik ”på skämt” i tidigare avsnitt i princip hotade de andra deltagarna ifall de skulle rösta ut Amanda. 🤪
Och Erik bara tjatar om styrka och styrka.. som att han inte fattar vad Robinson går ut på, alls. Han fick bita sig i läppen för att inte säga att damerna inte skulle få tävla… lol.
Nej, har verkligen inget till övers för Erik o Amanda. De får vad de förtjänar, tycker jag. Var lite mer inlevelsefull o ödmjuk nästa gång, liksom.
Marcus kan jag dock tycka lite synd om, han verkar lite mer ödmjuk och genuin, faktiskt. Och som att han har lite svårt att passa in. Han förtjänar en chans att fortsätta, kan jag tycka.
Fast i ärlighetens namn så är dom ju Gudar. Amanda är ju tveklöst snyggast i hela programmet och Erik är liksom den där "fightern" som varje kvällstidning kommer gå igång på. Blir inte förvånad om dom är ett par idag fast i hemlighet. Snyggingar. Annars är det ju sjukt trist att de mellanmjölkssvenskarna kvar i programmet. Kommer sluta titta nu när Amanda åkt ut.
Alla ni som skriver till mig, jag hoppas ni bara sprider kärlek. Och att ni inte är en av dom som går till attack mot någon av dom som gör mig oförrätt inne på Robinson.
Glöm inte att det är ett spel. En produktion.
Ja det gjorde ont. Något fruktansvärt. Men jag gav mig in i leken!
Är ni en av dom som skrivit något elakt om eller till någon, så håll upp en spegel och reflektera över ditt beteende.
Är det verkligen det här vi vill fortsätta sprida, vill vi lära nästa generation det här?
Jag har bearbetat detta under en lång tid, mina känslor och min självkänsla fick sig en törn. Men jag ser det som en läxa, jag lär och jag lever.
Låt oss inte sluta leva. Låt oss inte sluta älska. ❤️
Kumbayaa, we shall overcome, osv osv.
Bahahahaha, passar perfekt in i den självgoda bilden av Jag är så goood, jag är verkligen bäst! 🤣🤣🤣 Fortsätta finnas i rampljuset till varje pris, more like..
Lol. Tack för skratt.
Är du som skriver själv kvinna? Annars är det nog svårt att uttala sig om kvinnors smak.
Jag är kvinna, så jag kan svara gällande detta iaf. Nej, de flesta kvinnor väljer inte muskler, men visst är manlighet något som tilltalar. En man som är alltför mesig och inte har egen vilja tilltalar inte. Däremot tilltalas de flesta av mina väninnor av långa smala killar. Lill-Dennis skulle kunna gå hem hos dem, om han vore lite äldre. Själv föredrar jag mer kropp, typ som stor-Dennis.
Åldersskillnad. Nej 10-11 år är väl inget, så länge båda är vuxna. Om ena är 16 och den andra 27 så skulle jag kunna reagera lite. Men väl över 25 tycker jag inte ålder spelar så stor roll. Själv har jag mest haft killar som varit 4-5 år yngre än mig, med runt omkring mig så är de flesta par jag känner väldigt mycket i samma ålder, max 2 år åldersskillnad, men inte alltid bara killen som är äldre.
Ja, jag är kvinna. För övrigt förstår jag inte varför du berättar om ditt kärleksliv? Jag är inte det minsta intresserad och antar att du inte heller är intresserad av mitt. För övrigt kör jag en blå Volvo. Noterar du det?