Citat:
Ursprungligen postat av
Rinaldo-Montalbano
Annars, vilken Robinson det har blivit av vårens upplaga! Detta kan bli en klassiker! Riktigt bra och precis som det ska vara, inga kändisar utan konflikter, pakter och rackarspel mellan vanliga svenskar. Töntarna med sitt evinnerliga tjat om en värdig Robinson, som tycker att tävlingarna är viktigast är naturligtvis missnöjda, men så kolla på längdhopp istället då!
Smaken är som baken. Jag är nog en idealist som önskar att den gode och snälle vinner fast det finns ingen rättvisa i verkligheten heller. Jag mår bra när jag ser att "rättvisan vinner", när bra, duktiga, snälla människor får sin belöning och "dåligt" när rötäggen vinner. Jag föredrar "happy end". Jag känner ingen glädje när bra personer blir lurande och knivhuggna i ryggen, jag njuter inte heller att titta på mobbarna.
Jag känner en lyft när ngn gör ngt bra utan att tänka på egen vinning, det är dom snälla som håller hela mänskligheten uppe, utan dom skulle världen vara en mörk plats att vara i. Jag tycker inte att det är underhållande att se rötäggen, jag är hellre än tönt som hyllar på dom "goda". Jag skulle inte ens vilja kolla Robinson utan Amanda, Oskar, Marcus och Erik. Jag känner mig "spyfärdig" att se på resten av fittor som är inte värdiga att stå på finalen.