Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-04-27, 09:18
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgundi
Så fungerar inte jag. Jag gillar de inte i TV förrutom bra TV som Succession. Att se mesiga falska personer i verkligheten (även om det är ett spel) gillar jag inte. Det kvittar hur mycket det här spelet går ut på det. Det är knappast därför jag tittar (vilket jag gör motvilligt måste jag erkänna, man måste kompromissa i TV-tittandet ibland).

Paktandet i Robinson kändes gammalt redan på 90-talet. Första Robinson var otroligt intressant. Sedan har det stadigt gått utför därför att konceptet helt enkelt inte håller. Det är väl lite lord of the flies man är ute efter i kombination med överlevnad a la Robinson Crusoe. Men i det verkliga sådana scenariot hade inte Carro och Alva kunnat pakta sig igenom ett jota. Det är bara i det här mycket givna spelreglerna de kan det.

Men faktum kvarstår allt annat är väl mest en kuliss och det handlar mest om det du tycker är jättekul, vem som kan falskspela och le som slemmig oljefläck som Chris eller skenheligt gråta som de fåniga tjejgänget det varje gång skickar ut en kille.. Jag föredrar nog skördemusikalen… den hade ju färg ändå.

Vassego! Här har du den!

https://www.youtube.com/watch?v=kzyQFBoN4qg&ab_channel=Mosfilm
2023-04-27, 10:47
Medlem
Bananen?
2023-04-27, 10:57
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Annars, vilken Robinson det har blivit av vårens upplaga! Detta kan bli en klassiker! Riktigt bra och precis som det ska vara, inga kändisar utan konflikter, pakter och rackarspel mellan vanliga svenskar. Töntarna med sitt evinnerliga tjat om en värdig Robinson, som tycker att tävlingarna är viktigast är naturligtvis missnöjda, men så kolla på längdhopp istället då!
2023-04-27, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Salams namn dyker (inte helt otippat) upp när man söker på honom i Lexbase. Har dock ingen aning om vad det gäller. Har frågat efter hans fil i FUP-tråden.

Letade också lite, inget mer fuffens?
2023-04-27, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Något är mycket märkligt - jag har nyligen sett både dagens R och G men nu när jag pga det du skriver ska in för att kolla upp vad som skett så vill TV4 att jag skall logga in på nytt. Vilket jag aldrig tidigare behövt göra och då stämmer inte längre mitt lösenord påstår de!

Är det månne så att de försöker rätta till det att vi lyckats se programmen via play utan reklam, tack vare en blocker?

TV4 är värsta skitkanalen genom hela svenska TV:ns historia....

De lade upp måndagens avsnitt av misstag och man såg följaktligen vem som röstats ut …
Fiasko tv4
2023-04-27, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
Annars, vilken Robinson det har blivit av vårens upplaga! Detta kan bli en klassiker! Riktigt bra och precis som det ska vara, inga kändisar utan konflikter, pakter och rackarspel mellan vanliga svenskar. Töntarna med sitt evinnerliga tjat om en värdig Robinson, som tycker att tävlingarna är viktigast är naturligtvis missnöjda, men så kolla på längdhopp istället då!

Smaken är som baken. Jag är nog en idealist som önskar att den gode och snälle vinner fast det finns ingen rättvisa i verkligheten heller. Jag mår bra när jag ser att "rättvisan vinner", när bra, duktiga, snälla människor får sin belöning och "dåligt" när rötäggen vinner. Jag föredrar "happy end". Jag känner ingen glädje när bra personer blir lurande och knivhuggna i ryggen, jag njuter inte heller att titta på mobbarna.

Jag känner en lyft när ngn gör ngt bra utan att tänka på egen vinning, det är dom snälla som håller hela mänskligheten uppe, utan dom skulle världen vara en mörk plats att vara i. Jag tycker inte att det är underhållande att se rötäggen, jag är hellre än tönt som hyllar på dom "goda". Jag skulle inte ens vilja kolla Robinson utan Amanda, Oskar, Marcus och Erik. Jag känner mig "spyfärdig" att se på resten av fittor som är inte värdiga att stå på finalen.
2023-04-27, 11:21
Medlem
Fiskmos14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Skriv mer Vad såg du?
LÄS INTE OM DU INTE VILL SPOILA!!!
Det här händer i gränslandet avsnitt 31(söndagens avsnitt)

2023-04-27, 11:24
Medlem
urgentmessages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violaa
Varje tarotkortlek innehåller en liten bok som ”översätter” vad korten står för.

ahaa, är det så det är. Då förstår jag. Tack
2023-04-27, 11:31
Medlem
urgentmessages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Skriv mer Vad såg du?

Aha, det togs bort. jo men då gjorde nog tv4 play fel. Jag skriver nedan vem som kommer till Gränslandet och vilka två som åker tillbaks till Robinson från Gränslandet. Så läs inte om du inte vill vet

2023-04-27, 11:35
Medlem
urgentmessages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Han har ingen själ. Det finns inte någon människa som har EN själ. Vad varje människa har är EN ande. I den satt hans tagg som han så gärna ville vända utåt igen men i Gränslandet aldrig lyckades med för VÅR själ är och förblir oändligt starkare än var och en av alla andar sammantagna, klena som väldiga! Vad varje ande har att undergå är att uppgå i själen och det finns bara en väg dit och det är förenande* som i grunden är väsensskild gentemot gemenskap*.

* för-en-ande visavi ge-men-skap

Detta är min Sanna övertygelse!
I begynnelsen är Ordet och snart nog har vi den här....
....och då kommer t.o.m. Zeki att sluta härja hos och bland oss

Tro't eller ej - Guds fadersmål är svenska!
Från en psykotisk

EDIT: Lägg märke till synkroniciteten iom användarnamnet till inlägget ovanför mitt!
Ren tillfällighet eller del av Guds outgrundlighet och plan?

Vad fan babblar du om?
2023-04-27, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soulmatexx
Paktande eller ej, att ett lag går emot sitt eget lag, vad är det då för mening att ha två lag? Borde inte bara ok. Och Chris är nog den värsta deltagaren genom att gnälla hur falsk Amanda är när han är mycket värre och verkar njuta av det. Idiot.k Kärringarna som hoppar på tåget med Chris lär bli avslängda från tåget så snabbt de vänder ryggen till Chris. Chris är typiskt vad som äcklar mig med gayvärlden, detta falska patetiska sätt, eftersom det är det är i verkligheten. Och detta eviga tjat att en kvinna ska vinna. Vad är det för fjanteri. Jag är all pro women verkligen, men att pakta för att en person med ett visst kön ska vinna går ju emot hela jämställdhetsgrejen. Enda värdiga vinnare är Markus, Oscar och Amanda. Kanske Erik. De där småflickorna som försöker vinna känns som 3e-klassares mean girls som röstar ut Oscar. Idioti åter igen. Så, nu fick jag ut mina känslor och kan fortsätta min dag med ett leende på läpparna. Önskar er alla en fin dag!

För att göra det svårare att pakta borde man blanda lagen oftare. De borde nu ställa alla deltagare i rad och räkna 1,2,1,2.... Ettorna skulle bli ett lag och tvåorna ett annat lag. Tjejpakten skulle då ha bara 2 anhängere i varje lag i stället för 4. Ofta står de bredvid sin kompis som nu skulle hamna i det andra laget.
2023-04-27, 11:38
Medlem
Hur fan kan man lägga upp fel avsnitt? ibland undrar man om tomtarna på 4:a gör det med vilje

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in