2023-04-27, 16:45
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Som vanlig när det gäller dumpen har du absolut ingen aning utan gissar bara. Gör mig en tjänst och svara aldrig mig mer.

Är detta inte det som är roligt med ett öppet forum?

Nej, du kan inte få mig att inte svara dig, precis lika lite som Sara och Patrick kan tysta kritik med att kalla alla för pedofiler.
Citera
2023-04-27, 16:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Fast ingen av dem har argument, bara motargument.
Dom gör vad dom vill precis som deras våldsamma och hotfulla svans. Ingen har nån moralisk skyldighet till nånting. Detsamma gäller både dig och mig. Det är inte så att jag aktivt planerar att göra nått i närtid men jag känner mig tillräckligt väl för att nog veta att rejält allvarliga saker kan komma att hända.
Jag är den människan och har alltid varit. Jag tar ingen hänsyn och jag har inga lojaliteter. Jag dör själv och väldigt många med mig. Vad ska nån göra åt saken?
Citera
2023-04-27, 16:57
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElonMuskRuskarTupp
Att sätta åt djurplågare, folk som förgriper sig på barn och andra som inte kan värja sig är det väl ingen som motarbetar får man hoppas.
Men att medvetet skapa just de facto mobbningsoffer som oftast egentligen bara varit omoraliska i tanken eller blåögda, för att därefter göra journalistisk succé och förmögenhet av andras misär är billigt.
Jag förstår impulsen och drivkraften om man själv varit utsatt och att det kan vara lätt att få hybris med en stor hetsig hejarklack bakom sig, eller att man kanske vill sticka hål på "dubbelnaturer
och falska ballonger" men man måste nånstans vara den vuxne i rummet.

Jag förstå också att man inte vill knega om det finns enklare sätt att tjäna pengar men man ändå ställa sig frågan, är detta vi håller på med eller stöder egentligen rätt, eller vad är vi för personer egentligen.
För mig framstår det som oerhört både fegt och billigt, och så långt ifrån godhet och välvilja mot någon öht man kan komma.
Amen. Håller med till punkt och pricka! Trist att så många dras med i pöbeln... Folk måste lära sig att tänka ett varv till.
Citera
2023-04-27, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Amen. Håller med till punkt och pricka! Trist att så många dras med i pöbeln... Folk måste lära sig att tänka ett varv till.
Att hänvisa till "pöbeln", är det när man helt saknar egna argument men vill ändå vara del av gemenskapen mot Dumpen?
Citera
2023-04-27, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElonMuskRuskarTupp
Kom ihåg att du har med en hatisk sekt att göra där resonemang inte gör ändring. Det är som om du skulle försöka tala mångkriminella till rätta med ord såsom att ni inte kan göra si och så. Det är inte för inget som Sara har massor av domar på sig. Kört påtänd, rattfull, fnaskat, struntat i sina barn, knarkat, förvarat sprängmedel åt kriminella osv, Jag vet alltför väl vad spånt patrask går för.
Hur fegt kan man ens ha mage att sjunka. Skämmas är vad dumplingar bör göra. Jag har börjat tröttn på den fega grisen Lamotte. En feg skam är vad han är för Sverige. "Snyggsara snyggsara" ... fuck you very much din lilla vekling.

Sara har trots alla sina svagheter en viss charm (och om hon bantade tio kilo skulle hon vara snygg för sin ålder). Patrik för sin del är psykopat, men han har åtminstone en salt humor som kan vara rätt skön. Lamotte är däremot bara ett kräkmedel. Jag förstår inte varför han finns; hans personlighet var så att säga misslyckad redan på idéstadiet.
Citera
2023-04-27, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Mobbingskara?
Vad är värst, att pedofiler blir "mobbade" eller att barn blir sexuellt utnyttjade och våldtagna?

Hmm, svår fråga. Peddosarna får suga på karamellen ett tag så kanske insikten om hur avskydda dessa avarter är till slut infinner sig.

Min enda önskan vad gäller Dumpen är att man ändrar taktik och släpper fixeringen vid "14-år" och istället börjar fokusera något mer på de riktiga pedofilerna och inte enbart gubbslem och efterblivna hjon vars preferens svävar på gränsen mellan minderårig och byxmyndig (även om jag personligen anser att även 15 år egentligen är alldeles för ungt, men det är en annan diskussion.) Det är viktigt att även de riktigt grova peddosarna kommer fram, t.ex. de som letar barn mellan 0 - 13 år.

Min uppfattning nu är att det mest är snuskiga herrar som bestämmer träff med 14-åringar som läggs upp där. Det är bra att de också läggs upp, men de andra dårarna slipper ju undan för det mesta.

Strängt taget klassas man nog som hebefil om man tänder på 13-åringar. Att önska någon form av sexuell interaktion med en trettonåring behöver heller inte vara grovt. Det kan ju handla om hångel eller att mannen/kvinnan vill leka med tungan på förbjudna ställen. Att våldta treåringar sönder och samman är grovt, och givetvis bottenlöst kriminellt. Men det kanske är ett övertydligt exempel.
Citera
2023-04-27, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rannsakaren
Strängt taget klassas man nog som hebefil om man tänder på 13-åringar. Att önska någon form av sexuell interaktion med en trettonåring behöver heller inte vara grovt. Det kan ju handla om hångel eller att mannen/kvinnan vill leka med tungan på förbjudna ställen. Att våldta treåringar sönder och samman är grovt, och givetvis bottenlöst kriminellt. Men det kanske är ett övertydligt exempel.
Inte minsta spår av skillnad för dumpen. "Förövarna" i båda dina scenarion har inte livets rätt.
Citera
2023-04-27, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Som vanlig när det gäller dumpen har du absolut ingen aning utan gissar bara. Gör mig en tjänst och svara aldrig mig mer.
Var rätt tydlig med att jag gissade, då påstod inget annat?
Blir inte alls förvånad om någon journalist blir förbannad på dumpen och gräver som fan.
Citera
2023-04-27, 17:56
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Var rätt tydlig med att jag gissade, då påstod inget annat?
Blir inte alls förvånad om någon journalist blir förbannad på dumpen och gräver som fan.
Är också övertygad att det blir så. Sara har trampat på många fötter. Tycker man märker att dom ser lite trötta ut. Är nog inte lika kul nu när man måste deklarera varje krona och inte bara rätt ner i fickan. Sara är det nog ingen fara med hon har väl sin sjukpension att falla tillbaka på. Värre är det för Patrik som måste dra in stora pengar varje månad för sina fasta kostnader.
Citera
2023-04-27, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Är också övertygad att det blir så. Sara har trampat på många fötter. Tycker man märker att dom ser lite trötta ut. Är nog inte lika kul nu när man måste deklarera varje krona och inte bara rätt ner i fickan. Sara är det nog ingen fara med hon har väl sin sjukpension att falla tillbaka på. Värre är det för Patrik som måste dra in stora pengar varje månad för sina fasta kostnader.
Det återstår att se som sagt... Har ingen aning om hur ekonomin ser ut för någon av de. Vet bara att de inte direkt är förvärvsarbetare historiskt. Frågan är också om detta med dumpen skapar fördelar i kommande projekt eller anställningar?
Dumpen kommer att fortsätta till någon sätter stop för de. Då kommer de spela martyr-kortet om det hemska pk-samhället som inte bryr sig om barn...

Men... jag gissar ju bara.
Citera
2023-04-27, 18:11
Medlem
BeachBobs avatar
Man märker ganska tydligt hur opinionen nu har vänt. Det var ingen slump att Robert Aschberg bjöd in Janne Josefsson. Två av Sveriges tyngsta Journalister och opinionsbildare är nu emot Dumpen. Det blir en tung uppförsbacke för Dumpen. Blir en intressant tid som följer nu.
Citera
2023-04-27, 18:22
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Man märker ganska tydligt hur opinionen nu har vänt. Det var ingen slump att Robert Aschberg bjöd in Janne Josefsson. Två av Sveriges tyngsta Journalister och opinionsbildare är nu emot Dumpen. Det blir en tung uppförsbacke för Dumpen. Blir en intressant tid som följer nu.
Jag tycker vi kan lägga in Anna Hedenmo där också, hon är hyfsat tung hon också!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in