Citat:
Ursprungligen postat av
-DaRude-
Mobbingskara?
Vad är värst, att pedofiler blir "mobbade" eller att barn blir sexuellt utnyttjade och våldtagna?
Hmm, svår fråga. Peddosarna får suga på karamellen ett tag så kanske insikten om hur avskydda dessa avarter är till slut infinner sig.
Min enda önskan vad gäller Dumpen är att man ändrar taktik och släpper fixeringen vid "14-år" och istället börjar fokusera något mer på de riktiga pedofilerna och inte enbart gubbslem och efterblivna hjon vars preferens svävar på gränsen mellan minderårig och byxmyndig (även om jag personligen anser att även 15 år egentligen är alldeles för ungt, men det är en annan diskussion.) Det är viktigt att även de riktigt grova peddosarna kommer fram, t.ex. de som letar barn mellan 0 - 13 år.
Min uppfattning nu är att det mest är snuskiga herrar som bestämmer träff med 14-åringar som läggs upp där. Det är bra att de också läggs upp, men de andra dårarna slipper ju undan för det mesta.
Att sätta åt djurplågare, folk som förgriper sig på barn och andra som inte kan värja sig är det väl ingen som motarbetar får man hoppas.
Men att medvetet skapa just de facto mobbningsoffer som oftast egentligen bara varit omoraliska i tanken eller blåögda, för att därefter göra journalistisk succé och förmögenhet av andras misär är billigt.
Jag förstår impulsen och drivkraften om man själv varit utsatt och att det kan vara lätt att få hybris med en stor hetsig hejarklack bakom sig, eller att man kanske vill sticka hål på "dubbelnaturer
och falska ballonger" men man måste nånstans vara den vuxne i rummet.
Jag förstå också att man inte vill knega om det finns enklare sätt att tjäna pengar men man ändå ställa sig frågan, är detta vi håller på med eller stöder egentligen rätt, eller vad är vi för personer egentligen.
För mig framstår det som oerhört både fegt och billigt, och så långt ifrån godhet och välvilja mot någon öht man kan komma.