2023-04-27, 09:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Givetvis var debatten en katastrof. Men på något vis uppfattar jag Patrik som enkel, ärlig och mänsklig med alla fel och brister som det innebär. En sådan person växer i mina ögon. Lyssna på deras podd så tror jag du håller med mig. Sara däremot, där börjar hennes pundarliv lysa igenom mer och mer med en massa smålögner och förvanskning av fakta. Sara litar jag inte det minsta på. En sådan person hade jag aldrig släppt in i min vänkrets. Patrik däremot hade jag gladeligen välkomnat.
Ja Patrik har man förtroende för. Sara begick misstag som inte kommer att ses igenom fingrarna på. Snart sitter jag med medel som Dumpen inte kan behärska. Hennes pöbel av vita riddare kastreras om de så bara öppnar käften.
Hon kommer alltid få behöva vara beredd på att ta konsekvenserna av sitt handlande.
Citera
2023-04-27, 09:22
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish

..Sara har uppenbarligen konfirmationsbias. När hon sitter och letar bland forskning inom ämnet gör hon inte det för att rapportera en så sanningsenlig bild som möjligt, utan för att hitta sådant som ger henne rätt. Detta använder hon till sin fördel även när hon tvingas göra mental akrobatik för att förvränga sanningen nog mycket, som när hon påstår att 20% av alla Sveriges barn blivit utsatta för pedofili på ett eller annat sätt, när den undersökningen i själva verket innefattar minsta övertramp även från jämnåriga.

Hon pratar otroligt bra så man tror på allt hon säger tills man börjar tänka kritiskt. Hon är den sluga och kalkylerande i duon, det retoriska vapnet. Jag tror att hon är fullt medveten om sitt höga intellekt och använder det för att manipulera. Hon vet om när hon avviker från sanningen, men tycker att ändamålen helgar medlen....

Otroligt träffande och intelligent analys av dig. Dumpens stora problem är att dom saknar nyanserna när dom pratar om övergrepp. Risken med detta är att bilden av vad sexuella övergrepp mot barn verkligen innebär blir missvisande, ett barn som sagt kuk till ett annat barn på dagis hamnar i Dumpens värld i samma statistik som en gubbe som våldtagit ett spädbarn till döds, det säger ju sig självt att det är absurt. Detta riskerar att arbetet med verkliga sexuella övergrepp på barn blir lidande på grund av att en massa fokus och energi läggs på pseudoproblem.
Senast redigerad av Pinoputchin 2023-04-27 kl. 09:25.
Citera
2023-04-27, 14:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheNightTripper
Innan du har kommit på ett bättre sätt och försöka stoppa pedofilerna
än vad dumpen har gjort, så försvarar du pedofiler mer än du försvarar barn!
Det där är ett falskt påstående, och tillika idiotiskt.
Citera
2023-04-27, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Det där är ett falskt påstående, och tillika idiotiskt.
Läste samma och bara skakade på huvudet... Dessutom är det bara att läsa tråden. Finns mängder av alternativa metoder presenterade. Det duger dock inte för dumplingar. Dumpen är enda vägen. S&P är barnens frälsare. De som vägrar se det är korkade, troligen pedofiler själva, och förtjänar samma öde som pedofiler (raserade liv, misshandel, död...).
Citera
2023-04-27, 14:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Läste samma och bara skakade på huvudet... Dessutom är det bara att läsa tråden. Finns mängder av alternativa metoder presenterade. Det duger dock inte för dumplingar. Dumpen är enda vägen. S&P är barnens frälsare. De som vägrar se det är korkade, troligen pedofiler själva, och förtjänar samma öde som pedofiler (raserade liv, misshandel, död...).
Kom ihåg att du har med en hatisk sekt att göra där resonemang inte gör ändring. Det är som om du skulle försöka tala mångkriminella till rätta med ord såsom att ni inte kan göra si och så. Det är inte för inget som Sara har massor av domar på sig. Kört påtänd, rattfull, fnaskat, struntat i sina barn, knarkat, förvarat sprängmedel åt kriminella osv, Jag vet alltför väl vad spånt patrask går för.
Hur fegt kan man ens ha mage att sjunka. Skämmas är vad dumplingar bör göra. Jag har börjat tröttn på den fega grisen Lamotte. En feg skam är vad han är för Sverige. "Snyggsara snyggsara" ... fuck you very much din lilla vekling.
Citera
2023-04-27, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElonMuskRuskarTupp
Kom ihåg att du har med en hatisk sekt att göra där resonemang inte gör ändring. Det är som om du skulle försöka tala mångkriminella till rätta med ord såsom att ni inte kan göra si och så. Det är inte för inget som Sara har massor av domar på sig. Kört påtänd, rattfull, fnaskat, struntat i sina barn, knarkat, förvarat sprängmedel åt kriminella osv, Jag vet alltför väl vad spånt patrask går för.
Hur fegt kan man ens ha mage att sjunka. Skämmas är vad dumplingar bör göra. Jag har börjat tröttn på den fega grisen Lamotte. En feg skam är vad han är för Sverige. "Snyggsara snyggsara" ... fuck you very much din lilla vekling.
Lamotte har väl inte gjort något ihop med dumpen på ett tag?
Men ja... liknar det lite vid mobben sim tillber Trump.
Citera
2023-04-27, 15:13
Avslutad
Citat:
Lamotte har väl inte gjort något ihop med dumpen på ett tag?
Men ja... liknar det lite vid mobben sim tillber Trump.
Lamotte och dylika stöder Dumpen. Den fegheten räcker för att jag ska veta vad jag tycker om dessa. Det är inte tufft eller en hjälteinsats för fem öre. Det är bara rakt igenom fegt.
Att anmäla pedofiler till polisen och vara grävande journalist är en sak men att backa upp och bidra till en mobbingskara som sveper över Sverige 2023.
Vad fasiken liknar det! Det är bara så lågt att jag knappt finner ord för fegheten. Ärligt talat och helt seriöst. Jag skäms faktiskt för er. Tvi fan. Skärp er.
Citera
2023-04-27, 15:44
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Lamotte och dylika stöder Dumpen. Den fegheten räcker för att jag ska veta vad jag tycker om dessa. Det är inte tufft eller en hjälteinsats för fem öre. Det är bara rakt igenom fegt.
Att anmäla pedofiler till polisen och vara grävande journalist är en sak men att backa upp och bidra till en mobbingskara som sveper över Sverige 2023.
Vad fasiken liknar det! Det är bara så lågt att jag knappt finner ord för fegheten. Ärligt talat och helt seriöst. Jag skäms faktiskt för er. Tvi fan. Skärp er.

Mobbingskara?
Vad är värst, att pedofiler blir "mobbade" eller att barn blir sexuellt utnyttjade och våldtagna?

Hmm, svår fråga. Peddosarna får suga på karamellen ett tag så kanske insikten om hur avskydda dessa avarter är till slut infinner sig.

Min enda önskan vad gäller Dumpen är att man ändrar taktik och släpper fixeringen vid "14-år" och istället börjar fokusera något mer på de riktiga pedofilerna och inte enbart gubbslem och efterblivna hjon vars preferens svävar på gränsen mellan minderårig och byxmyndig (även om jag personligen anser att även 15 år egentligen är alldeles för ungt, men det är en annan diskussion.) Det är viktigt att även de riktigt grova peddosarna kommer fram, t.ex. de som letar barn mellan 0 - 13 år.

Min uppfattning nu är att det mest är snuskiga herrar som bestämmer träff med 14-åringar som läggs upp där. Det är bra att de också läggs upp, men de andra dårarna slipper ju undan för det mesta.
Citera
2023-04-27, 16:02
Medlem
Citat:
Bara en gissning: du blir inbjuden till journalisternas allra heligaste. Där uppför du dig som en ouppfostrad, grinig unge utan minsta respekt. Du toppar det med ytterligare förnedring av tunga, rutinerade journalister i sociala media.
En av de mest omdiskuterade ämnena i oreglerade media, som här inne, är just dumpens ekonomiska förehavanden.
Väldigt lätt att anta att en eller två journalister får för sig att verkligen börja gräva i dumpens aktiviteter, och då inte minst ekonomiska frågor...
Men som sagt - gissar bara vilt...
Som vanlig när det gäller dumpen har du absolut ingen aning utan gissar bara. Gör mig en tjänst och svara aldrig mig mer.
Citera
2023-04-27, 16:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Mobbingskara?
Vad är värst, att pedofiler blir "mobbade" eller att barn blir sexuellt utnyttjade och våldtagna?

Hmm, svår fråga. Peddosarna får suga på karamellen ett tag så kanske insikten om hur avskydda dessa avarter är till slut infinner sig.

Min enda önskan vad gäller Dumpen är att man ändrar taktik och släpper fixeringen vid "14-år" och istället börjar fokusera något mer på de riktiga pedofilerna och inte enbart gubbslem och efterblivna hjon vars preferens svävar på gränsen mellan minderårig och byxmyndig (även om jag personligen anser att även 15 år egentligen är alldeles för ungt, men det är en annan diskussion.) Det är viktigt att även de riktigt grova peddosarna kommer fram, t.ex. de som letar barn mellan 0 - 13 år.

Min uppfattning nu är att det mest är snuskiga herrar som bestämmer träff med 14-åringar som läggs upp där. Det är bra att de också läggs upp, men de andra dårarna slipper ju undan för det mesta.
Att sätta åt djurplågare, folk som förgriper sig på barn och andra som inte kan värja sig är det väl ingen som motarbetar får man hoppas.
Men att medvetet skapa just de facto mobbningsoffer som oftast egentligen bara varit omoraliska i tanken eller blåögda, för att därefter göra journalistisk succé och förmögenhet av andras misär är billigt.
Jag förstår impulsen och drivkraften om man själv varit utsatt och att det kan vara lätt att få hybris med en stor hetsig hejarklack bakom sig, eller att man kanske vill sticka hål på "dubbelnaturer
och falska ballonger" men man måste nånstans vara den vuxne i rummet.

Jag förstå också att man inte vill knega om det finns enklare sätt att tjäna pengar men man ändå ställa sig frågan, är detta vi håller på med eller stöder egentligen rätt, eller vad är vi för personer egentligen.
För mig framstår det som oerhört både fegt och billigt, och så långt ifrån godhet och välvilja mot någon öht man kan komma.
Citera
2023-04-27, 16:16
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Pastor Patrik och Kristi Brud, vad de påminner om Helge Fo*smo och Åsa Wa*dau i Knutbydramat.
Citera
2023-04-27, 16:22
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ja Patrik har man förtroende för. Sara begick misstag som inte kommer att ses igenom fingrarna på. Snart sitter jag med medel som Dumpen inte kan behärska. Hennes pöbel av vita riddare kastreras om de så bara öppnar käften.
Hon kommer alltid få behöva vara beredd på att ta konsekvenserna av sitt handlande.
Fast ingen av dem har argument, bara motargument.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in