2023-04-27, 15:27
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Du har tyvärr rätt. Som jag skrev tidigare har alla rätt att välja sin livsstil men om man väljer en så extrem livsstil så finns det osannolikt en bra kvinna som vill dela livet med en.

Det är bra att folk önskar Agust lycka men det ska inte fördunkla analysen av situationen.

Ja, folk är ju snurriga i bollen som jämför det med sommarboende i torp med utedass.
Det är inte jämförbart. De flesta har ju dragit vatten till sina bostäder på landet.

Visst, han ska väl dra in vatten Agust. Men vänta med att ragga upp någon tills detta är klart.
Citera
2023-04-27, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Alltså det är inte vanligare att kvinnor är tyrannen, massor av kvinnor blir mördade av sina män dagligen. Mitt andra exempel var också ett manligt psycho som själv är ”expert” inom psykologi, mer än experterna i gvfö, och själv är den elaka. Med världens bästa fru/mamma/människa. Menar bara att det är för jävligt att se mobbare i förhållanden.

Jag är absolut medveten om att det är inte är vanligt att kvinnan är tyrannen men jag undrar varför männen står ut med .bittra mobbade kvinnor som inte bidrar med vare sig pengar eller ömhet till förhållandet? Men det kanske är så enkelt som att vissa är mobbare och andra mobbade oavsett kön. Jag och min partner är jämlikt överförjävliga alternativt underbara beroende på dagsform.
Citera
2023-04-27, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Hon är rolig. Tror att hon skulle vara bra på stand-up eller som skådespelerska i komedier. Skrattade åt hennes ”jag ser framför mig att min prins gör en storstilad entré och kommer emot mig i all sin prakt”. ”Kaptenshustru, hur coolt är inte det? Nu kommer jag få gå på massa baler och grejer”. Hon är härlig på det sättet, försöker inte vara cool utan säger sånt man tänker men kanske inte vågar säga högt i tv. Däremot tror jag inte på hennes otroligt snabba anknytning till Arvid, jag hade inte kunnat ta någon på allvar som så snabbt bara fann sig i att ”nu är vi gifta och du är min drömpartner, allt är klart!” Innan dom lärt känna varandra. Är det då han hon ”älskar” (?) eller bara att hon redan bestämt sig för att om det är en snygg och cool kille så kör hon? Vilket iofs är vad programmet går ut på så hon följer bara premissen, men ja… svårt att ta det på allvar så tidigt.

Jag tycker det är det enda rimliga ingångsvärdet, att man går all in och accepterar att man är gift och kär. Man får ju köra 200km/h rakt in i väggen och antingen håller det, eller inte. Jag tänker på hennes direkt motsats, Märtha eller vad fan hon hette som var med förra året eller något. Hon bestämde sig efter typ 20 sekunder att det inte skulle fungera och byggde en mur av kuddar mellan dom i sängen. Ska man vara med på sånt här så får man ju satsa.
Citera
2023-04-27, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag fattar mig inte på er som klandrar Caroline, för att hon värjer sig mot Agust extremt primitiva boende.
Det måste ju vara ohygieniskt inåt helvete.
Räck upp en hand ni som skulle kunna bo så här.
Ni som tycker att Agust är sååå gullig och mogen.

Smaken är som baken, för mig är han väldigt oattraktiv även utseendemässigt och personlighetsmässigt vansinnigt intetsägande.

Smörar ni bara för att Agust bevakar tråden?
Jag tycker det är ett rent fiasko, att Agust tror att han kan finna en normal tjej med de boendeförhållande han har.
Möjligtvis någon flummig Moder Jord-hippie (sök inom Rainbow Gathering-rörelsen Agust. Där kan det finnas någon), alternativt uteliggare.

Jag hade fått fullständig panik och dragit därifrån direkt.
Tänk bara flugorna som varit på utedasset och sen flyger in i köket…
Jag bor på gård, med djur. Stort lantbruk. Jag är alltid skitig. Men jag fixar inte en tillvaro utan dusch, toa och riktiga diskmöjligheter.
Citera
2023-04-27, 16:18
Medlem
Citat:
Jag fattar mig inte på er som klandrar Caroline, för att hon värjer sig mot Agust extremt primitiva boende.

Smaken är som baken, för mig är han väldigt oattraktiv även utseendemässigt och personlighetsmässigt vansinnigt intetsägande.

Jag tycker det är ett rent fiasko, att Agust tror att han kan finna en normal tjej med de boendeförhållande han har.
Möjligtvis någon flummig Moder Jord-hippie (sök inom Rainbow Gathering-rörelsen Agust. Där kan det finnas någon), alternativt uteliggare.

Har man funnit den man tycker är drömmannen och är jättekär kan man nog stå ut med det mesta! Jag tycker det är betydligt mer sexigt med en man som kan bygga sitt hus själv än en ytlig som gillar statusgrejor.
Citera
2023-04-27, 16:18
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Jag hade fått fullständig panik och dragit därifrån direkt.
Tänk bara flugorna som varit på utedasset och sen flyger in i köket…
Jag bor på gård, med djur. Stort lantbruk. Jag är alltid skitig. Men jag fixar inte en tillvaro utan dusch, toa och riktiga diskmöjligheter.

Eller hur. De som säger att det inte skulle vara några problem, t ex Undringar, är ju inte kloka.
Snacka om att släta över, superäckliga förhållanden.
Antingen är man hippie eller uteliggare själv. Eller så är man inte normal. Alternativt ljuger.
Citera
2023-04-27, 16:30
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Har man funnit den man tycker är drömmannen och är jättekär kan man nog stå ut med det mesta! Jag tycker det är betydligt mer sexigt med en man som kan bygga sitt hus själv än en ytlig som gillar statusgrejor.

Okej. Bra för Agust att du/ni finner han så attraktiv (vilket jag inte heller tror på).
Bara att köra på då.

Lägg in en stöt. Det behöver han. Med tanke på att han till 100 procent misslyckats att dejta, tidigare.

Men sluta hacka på Carro, för att hon drar sig undan, samt att dissekera hennes sätt.
Hon har sina fullständiga rättigheter att vara ett asplöv, eller psykiska problem och/eller blek av trötthet. Hon får till och med vara psykfall om hon så vill.

Oavsett hur det skulle vara så förstår jag till 100 procent varför hon inte dras till Agust ihop med hans boende.
Citera
2023-04-27, 16:33
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:

Mm jag håller med. Och som någon också kommenterar tidigare, jag får fan panik av det där "hyllplanet" han sitter vid datorn på. Helt livsfarligt och idiotiskt.

Men hans mamma var fantastisk. Som en blandning av goda fen och trollmor. Jag önskar henne 11 små barnbarn att binda fast dom i svansen och sjunga aj aj aj buff.
Citera
2023-04-27, 16:39
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Mm jag håller med. Och som någon också kommenterar tidigare, jag får fan panik av det där "hyllplanet" han sitter vid datorn på. Helt livsfarligt och idiotiskt.

Men hans mamma var fantastisk. Som en blandning av goda fen och trollmor. Jag önskar henne 11 små barnbarn att binda fast dom i svansen och sjunga aj aj aj buff.

Ja, det där hyllplanet . Något av det omysigaste jag sett. Jag skulle också få panik och svindel av att sitta där.

Och ja, mamman är ju jättegullig.
(Det är ju iofs ett plus. Goa svärmödrar växer inte på trän. Men det är ju inte henne man ska gifta sig med.)
Citera
2023-04-27, 16:46
Medlem
Citat:
Eller hur. De som säger att det inte skulle vara några problem, t ex Undringar, är ju inte kloka.
Antingen är man hippie eller uteliggare själv. Eller så är man inte normal. Alternativt ljuger.

Eller så blir man aldrig riktigt smutsig för att man har en ”någorlunda” ren tillvaro. Och inget fysiskt jobb. Men hon jobbar ju med djur och då brukar man vilja duscha. Han verkar mer sitta vid datorn och gå runt och småpyssla lite.
Men fattar inte varför inte fler pratar om övervåningen utan räcken och den branta livsfarliga trappan.
Citera
2023-04-27, 16:51
Avslutad
Citat:

Ja men då utgår du från dig själv. Jag vet hur många friluftsmänniskor som helst som älskar att bo i tält, i kollektiv osv. Har inget emot utedass alls men vill ha dusch och rinnande vatten. Vad menar du ens med ”normal”? Och nej, smörar inte för någon, jag är gift.
Citera
2023-04-27, 16:54
Avslutad
Citat:

Vad säger du?! Inte klok? För att jag inte tycker det är en big deal med ett utedass när dom är unga, pigga 30-åringar? Nej, jag är ingen uteliggare och ingen hippie, jag ser mer ut som Ebba Busch Thor och bor i en villa i en stad med min familj, men jag är uppväxt med att bo på landet på sommarhalvåret utan el och vatten och jag bryr mig inte så himla mycket om det där som du gör. Vad är ditt problem? Bara för att du stöter på andra sätt att tänka på än just ditt eget tycker du att det är helt sjukt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in