2023-04-27, 11:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Nej jag gissar hejvilt ditt stolpskott. Hur kan ni tycka bossiga dampbrudar är charmiga och feminina? Ni beskriver motsatsen av vad jag efterfrågar.

Ingen av dom jag räknade upp var bossig. Tror du är rätt ”dampig” och bossig själv hörrudu.
Citera
2023-04-27, 12:04
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Kan inte tänka mig att något par kan hålla, förutom Arvid och Ida.
Om jag får gissa: Arvid och Ida samt Fredrik och Stina kommer fortsätta vara gifta efter programmet. Men bara Arvid och Ida kommer hålla på längre sikt med Fredrik och Stina ger det extra tid efter programmet men att det inte komma hålla så länge efter.

Dom andra två paren tror jag skiljer sig direkt. Vi får se.
Citera
2023-04-27, 12:52
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Ingen av dom jag räknade upp var bossig. Tror du är rätt ”dampig” och bossig själv hörrudu.

Hmm jag är man. Kvinnor med maskulin energi är inte sexiga, kul hur olika man kan se på saken.
Citera
2023-04-27, 13:31
Medlem
NiccoJs avatar
Han skalle-Per eller Alexander som han nog är döpt till(?)
En man som är 40 år fyllda vars stora mål är att bli pappa, söker sig till ett tv-program för att hitta ett hondjur att betäcka???
Jobbar dessutom inom vården med mängder av fertila honor omkring sig hela dagarna…
Jag gissar att han är betydligt knepigare än vad som framgår i programmet.
Hans hustru som jag tappat namnet på ingår i en grupp kvinnor som alltid tyckt hemmafru/sjukpensionär är en smakfull karriär.
Blir nog ingen lycka här, skalle-Per får importera en asiat att bedriva barnproduktion med och hustrun får söka sig till någon bonnläpp som försörjer henne som ett kuttersmycke.
Citera
2023-04-27, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Hon är rolig. Tror att hon skulle vara bra på stand-up eller som skådespelerska i komedier. Skrattade åt hennes ”jag ser framför mig att min prins gör en storstilad entré och kommer emot mig i all sin prakt”. ”Kaptenshustru, hur coolt är inte det? Nu kommer jag få gå på massa baler och grejer”. Hon är härlig på det sättet, försöker inte vara cool utan säger sånt man tänker men kanske inte vågar säga högt i tv. Däremot tror jag inte på hennes otroligt snabba anknytning till Arvid, jag hade inte kunnat ta någon på allvar som så snabbt bara fann sig i att ”nu är vi gifta och du är min drömpartner, allt är klart!” Innan dom lärt känna varandra. Är det då han hon ”älskar” (?) eller bara att hon redan bestämt sig för att om det är en snygg och cool kille så kör hon? Vilket iofs är vad programmet går ut på så hon följer bara premissen, men ja… svårt att ta det på allvar så tidigt.

Det är så man ska gå in i relationer oavsett om det rör det här programmet eller inte. All in och se vart det bär. Så hon gör helt rätt.

De där som ska känna efter istället för att bara köra på tenderar att fastna i singelliv.
Citera
2023-04-27, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Han skalle-Per eller Alexander som han nog är döpt till(?)
En man som är 40 år fyllda vars stora mål är att bli pappa, söker sig till ett tv-program för att hitta ett hondjur att betäcka???
Jobbar dessutom inom vården med mängder av fertila honor omkring sig hela dagarna…
Jag gissar att han är betydligt knepigare än vad som framgår i programmet.
Hans hustru som jag tappat namnet på ingår i en grupp kvinnor som alltid tyckt hemmafru/sjukpensionär är en smakfull karriär.
Blir nog ingen lycka här, skalle-Per får importera en asiat att bedriva barnproduktion med och hustrun får söka sig till någon bonnläpp som försörjer henne som ett kuttersmycke.

Kan hålla med om att det är märkligt med tanke på vilken bransch han är sysselsatt i. Antagligen är han blyg och helt professionell på jobbet, även om det så är en konferens.
Citera
2023-04-27, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macchiato
Jehupp! Då var det igång igen. Jag hade inte så mycket att säga om första avsnittet eftersom alla kändes som beiga garnnystan utan personlighet, men som vanligt mejslas det ut en profil av alla.

Ida och Arvid: Här finns definitivt kåtheten och ytligheten som gör att det kommer fungera åtminstone i fem veckor. Orosmoln är att Ida inte vill prata om något djupt och mormorspussaren Arvid ibland behöver moraliskt stöd som han inte kommer att hitta hos Ida. Han kommer bli sårad och sen blir fnurran värre.

Lina och Alexander: Också en fysiskt bra match. Båda har en sårbarhet som kan bli en tillgång, men också leda till missförstånd. Lite varning att Lina börjar säga direkt att hon inte har något att erbjuda honom. Det skulle kunna vara en förklädd signal att hon känner sig väldigt tveksam och behöver testa honom. Alexander klarar inte uppgiften jättebra när han säger att jobb o sånt inte är viktigt för honom. Haha! Var det bara jag som trodde att Alexander började klämma på Linas bröst direkt efter vigseln? "Nu är vi gifta lilla stumpan! Kom får jag känna på tvillingarna va!" Sen såg jag att han gnuggade henne på ryggen bara. Det var en konstigt skuren klänning och hon ser väl ungefär lika dan ut på framsidan.

Stina och Fredrik:Nej, nej, nej. Stelt och orockigt. Hon är för bossig och han för servil. Ingen tar för sig och han pustar verkligen ut av befrielse när hon självmant till slut ger honom en puss mot slutet av kvällen. De är alldeles för mycket på sin vakt eller för nervösa ihop med kamerorna. Ytligt sett checkar han hennes boxar, men han är nog bättre på Powerpoint än att vara en spänningsskapare. Stina är alltför dömande och avvaktande och han har direkt börjat bli reaktiv på hennes agerande. Helt fel energi. Detta par tror jag inte på.

Caroline och Agust: Här är det så ovanligt som pärlor för svin till mannens fördel. Man må håna Agusts alternativa barfota livsstil, men han äger den ändå och verkar jävligt fiffig och ha en positiv energi som inte känns lika påklistrad som hos vissa andra. När man ser Caroline sitta med en belarusisk överskottsmake-up och svettas som en märr i bilen undrar man om det inte är sminkmiffot som totalt ödelade Louise uppenbarelse i förra säsongen som varit framme igen. Nosring - så helvetes avtändande! Hennes personlighet är antingen så kass som den verkar eller så är hennes personlighet kass som går i baklås och vägrar bjuda till. "Du luktar väldigt mycket svett, men det är ok" var det finaste hon sa på hela kvällen framstod det som. Hon kommer bli en crazy cat lady och det är skrivet i stjärnorna.

Du är ett geni. Dock gillar jag den galna kattkvinnan, hon är nämligen noll procent tillgjord.
Citera
2023-04-27, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Det är så man ska gå in i relationer oavsett om det rör det här programmet eller inte. All in och se vart det bär. Så hon gör helt rätt.

De där som ska känna efter istället för att bara köra på tenderar att fastna i singelliv.
Precis, hon är väl inte purung direkt heller (35?) och verkade väldigt barnkär så då får man satsa annars går tåget.

Senast redigerad av Bankkonsulten 2023-04-27 kl. 14:59.
Citera
2023-04-27, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Du verkar vara en fin och emotionellt mogen man Agust!😊

Instämmer. Smart och rolig också, av inläggen här i tråden att döma.
Citera
2023-04-27, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Instämmer. Smart och rolig också, av inläggen här i tråden att döma.
Yes, blir det inget för honom här hoppas och tror jag att många passande singelkvinnor hör av sig så att han kan hitta den rätta, dvs någon som han kan ge all närhet och kärlek och ha kul med. Det vore välförtjänt!
Citera
2023-04-27, 15:10
Medlem
dialektikers avatar
Jag fattar mig inte på er som klandrar Caroline, för att hon värjer sig mot Agust extremt primitiva boende.
Det måste ju vara ohygieniskt inåt helvete.
Räck upp en hand ni som skulle kunna bo så här.
Ni som tycker att Agust är sååå gullig och mogen.

Smaken är som baken, för mig är han väldigt oattraktiv även utseendemässigt och personlighetsmässigt vansinnigt intetsägande.

Smörar ni bara för att Agust bevakar tråden?
Jag tycker det är ett rent fiasko, att Agust tror att han kan finna en normal tjej med de boendeförhållande han har.
Möjligtvis någon flummig Moder Jord-hippie (sök inom Rainbow Gathering-rörelsen Agust. Där kan det finnas någon), alternativt uteliggare.
Citera
2023-04-27, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag fattar mig inte på er som klandrar Caroline, för att hon värjer sig mot Agust extremt primitiva boende.
Det måste ju vara ohygieniskt inåt helvete.
Räck upp en hand ni som skulle kunna bo så här.
Ni som tycker att Agust är sååå gullig och mogen.

Smaken är som baken, för mig är han väldigt oattraktiv även utseendemässigt och personlighetsmässigt vansinnigt intetsägande.

Smörar ni bara för att Agust bevakar tråden?
Jag tycker det är ett rent fiasko, att Agust tror att han kan finna en normal tjej med de boendeförhållande han har.
Möjligtvis någon flummig Moder Jord-hippie (sök inom Rainbow Gathering-rörelsen Agust. Där kan det finnas någon), alternativt uteliggare.

Du har tyvärr rätt. Som jag skrev tidigare har alla rätt att välja sin livsstil men om man väljer en så extrem livsstil så finns det osannolikt en bra kvinna som vill dela livet med en.

Det är bra att folk önskar Agust lycka men det ska inte fördunkla analysen av situationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in