Citat:
Ursprungligen postat av
Undringar
Alltså det är inte vanligare att kvinnor är tyrannen, massor av kvinnor blir mördade av sina män dagligen. Mitt andra exempel var också ett manligt psycho som själv är ”expert” inom psykologi, mer än experterna i gvfö, och själv är den elaka. Med världens bästa fru/mamma/människa. Menar bara att det är för jävligt att se mobbare i förhållanden.
Har ibland kollat på utländska versioner av GVFÖ och minns en säsong från Australien där mannen eller kvinnan i ett av paren (minns inte vem) var ganska nedlåtande mot sin matchning. Inte så där öppet elak, men ändå lite himlande med ögonen, kritisk och backade inte upp sin partner på ett positivt sätt. Det togs inte emot positivt av varken, produktion, experter eller övriga deltagare. Kanske en kulturell grej.
Det här med barn tycker jag är intressant. För de flesta kvinnor (men inte alla, jag vet) blir det en grej efter fyllda 30 för den biologiska klockan tickar. Att produktionen då inte ser till att de som matchas ihop har samma syn på det är mycket märkligt. Även här, om jag jämför med vad jag sett från GVFÖ från andra länder, har jag svårt att se att man skulle köra en missmatch på det sättet mellan två sökande.