Citat:
Ursprungligen postat av
Ballalaila
Jag har en känsla.. det går såklart inte att diskutera det i den här tråden, men endå.
Jag tror det kan vara så att Martin ville sitta i fängelse, eller nej, han ville på rättspsyk. Han hadde redan suttit en längre dom och saknade livet där inne. Rutiner, mat, kompisar etc. Det är vad jag tror. Han fungerar inte i frihet.
Det går säkert inte att diskutera

... Men jag funderar på det samma.
Läser man förhör med HJ, det sista vittnet innan mord (förutom taxichauffören) så blir det än mer suspekt utifrån hans diskussioner.
Han fungerar inte utanför väggarna.
Samtidigt kan man undra vad frivården fyller för funktion?
Han kommer dit berusad med en polare som han kallar för sin lekmannaövakare.
Han får en ny tid. Kan inte se att detta diskuterades öht med honom efteråt.
Han är ute på villkorligt från grov kvinnofridskränkning.
Man pratar inte alls om hur det fungerar så hans handläggare har inte en susning.
De pratar lite allmänt. Lite mer som kafferastsnack...
MJ vill också resa till Brasilien. Han får information om hur en ansökan går till.
Du borde läsa dokumentationen, det är som en parodi lämplig Monty Python eller nåt.
Speciellt när man vet om hans höga risk i återfall som det uppgavs då han släpptes ut på grönbete. Med ett gediget facit i hand.
MJs 2:a besök på frivården 7 december 2015
Han berättar att han "datear en tjej som han träffat i samband med muck då han e.e.u fick henne i present.
Han tar själv upp att det kanske inte är så positivt för honom själv och uppger att han varit väldigt tydlig med att han inte är intresserad av ett förhållande."
Vid nästa besök 21 dec beskriver han att han inte tänker åka till Sälen över jul. Han har ont i halsen.
Däremot tar han upp om att åka till Brasilien en månad i januari. Han skulle bo hos en kompis som har semester boende där.
Han får följande info.
" Skulle resa bli aktuell innan nästa besök behöver Jonsson komma in och skriva på utlandsvistelse dokument samt inkomma med biljetter och kontaktinformation."