2023-04-26, 22:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
P.S. igen: Det är såklart sakfel att länka dina egna inlägg som faktaunderlag istället för journalerna du hänvisar till. I de står det ju mycket mer än ditt kollage. D.D.S.
Du kan försöka med alla de krumbukter du har på din manipulativa repertoar - men det lönar inte.
Du kommer inte runt sakfakta. Lika lite som nån annan innan din entre.

De ord från olika läkare som beskriver en adekvat person, orienterad till tid, rum och person, är exakt vad som behöver återges.
Faktum är att MJ är psykopat, har inte APS och är placerad i fängelse enligt RPU, dvs inte inom RPV.

Skulle tippa att det är mer Lawnmoverman2011 style du vill göra gällande?
Förminska hans ansvar?
2017:
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
GM tappade kontrollen helt och hållet i vad som kan ha varit ett morgongräl eller hetsig svartsjukediskussion men han hade hade så pass mycket vett i skallen trots allt så att han ringer 112 efter misshandeln av sin flickvän och säger att dom måste skicka hjälp så fort som möjligt. Det ligger på hans pluskonto i ett hav av minus när hans samlade synder summeras.
4.5 år efter mordet återkommer samma sak:
Citat:
MJ:s förklaring var ju att det brann till i skallen, han ringde dessutom efter ambulans och polis direkt efter den grova misshandeln och löd polisens order om att lägga sig ned på marken när dom dök upp, han erkände även gärningen och det borde väl ligga på hans pluskonto.
Citat:
MJ ringde faktiskt efter ambulans och polis efter att han hade insett vad han gjort i sitt drogpåverkade tillstånd. MJ erkände dessutom gärningen.
MJs pladder i polisbilen, kopierat rakt av.
Dvs när psykopaten själv vill berätta hur duktig han varit och åberopar förmildrande omständigheter.
Förutom att han då tyckte att ”hon förtjänar det" som han också sa.

Polis CC om MJ:
"Det var jag som gjorde det och jag står för det jag gjort och det var jag som la henne i sidoläge".

Polis LD om MJ:
"Samtidigt säger han att han måste få lindrigare straff eftersom han själv ringt polisen (..)"

Polis DAK:
"Han säger även att det här inte kan bli grov misshandel därför att en annan person varit inne i lägenheten och att det är förmildrande omständigheter. "

Polis KB:
"Han sa även att eftersom han själv ringt polisen och står för vad han gjort så skulle vi vara schyssta mot honom".

Att han la sig platt inför dragna vapen är föga imponerande.

Polis DAK:
"Jag drar vapen och beordrar ner hon[om] på marken. Även kollegan CC hade draget vapen."

Polis LD:
"Jag och några fler kollegor, jag vet inte exakt vilka, skriker att han ska komma ut och lägga sig ner. Han gör som han blir tillsagd".

Det enda det vittnar om är att han har koll på läget och är slug snarare än psykotisk.
Det samma ses via hans beteende.

Han ville han till psyk snarare än cell och körde med sitt sömnlösa tillstånd. Ville väl betona nåt galopperande gränsspykogiskt pga sömnbrist...

Polis LD beskriver att "Gärningsmannen upprepade samma sak hela tiden. Att han var påtänd och inte sovit på sju dygn."

A*ngelica berättar dock tvärtom:
"Den fredagen sa han att han mådde bra, antagligen för att han tog stesolid och han sa att han sov hela natten och jag hörde hur glad han var. "

Hans manliga polare FR beskriver en piggare MJ dagen innan mord.
Fredag den 3 juni pratas de vid på telefon. Sa att han "mådde bättre" och "lät glad på rösten."

Martins får likaså:
"Sista kontakten var på fredag (3 juni)"
"Han upplevde att Martin var i balans. Han var lugn och sansad."

Manliga polaren MB ger en lika samstämmiga bild som övriga i hans krets.
MJ gymmar på fm klockan 10 ihop med MB. Han träffar honom även kl 19.44 och betalar pengar han lånat.

"Det var i slutet när vi hade börjat träna tillsammans igen och jag såg att han började må bättre. Det var den veckan när händelsen (mordet) skedde.
Han mådde bra hela den veckan innan lördagen tack vare medicinen, han berättade hur bra han mådde, det var någon mirakel medicin men han sa att den var korttidsverkande.
Då berättade han också att han börjat träffa den där tjejen från Sös igen "

På sen em 3 juni lyckas den prepsykotiske mannen skruva ihop utemöbler för att överraska A*ngelica.

"Han sa att jag inte fick komma hem förrän klockan halv fem för han hade en överraskning till mig. Då kom jag hem halv fem och då var hans kompis där och de monterade utemöbler till mig."

Han ber poliserna läsa på hans historik om hur farlig han är. Att han ska bli galen i cell. Sen blir han somnolent och åberopar större intag av droger och körs till läkare.

Läkaranteckning:
" Patienten blir upprörd när han inser att han inser att han ska tillbaka till arresten. "

Inför HovR ville han inte dömas för mord och åberopade att han avbröt dödsmisshandeln, ringde 112, la henne i framstupa sidoläge samt erkände att det var han.

Summa summarum påminner det mer om det som kriminalvårdaren på Hall överhörde på sommaren innan han släpptes på villkorligt.

"Martin hade sagt att det var mycket lättare att vistas på rättspsykiatrin än i fängelse.
Så var det någon av de intagna som frågade om man kan påverka så att man hamnade på rättspsykiatrin istället."

Martin skulle "se till att han söker vård innan så det finns dokumenterat vilket gör det lättare att dömas till rättspsykiatrisk vård."
Senast redigerad av develi 2023-04-26 kl. 22:59.
Citera
2023-04-26, 22:55
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Media och FUP räknas inte i det här fallet. Det enda vi vet är att BO hadde hair-extensions och saknade luftspalt i stringtrosan. Ett svårt fall. Rent juridiskt.

Hon hade också önskemål att träffa och umgås med MJ in i det sista trots alla extensions och luftspalten.

Du missade kanske utdragen ur sms-konversationerna? Relationen var minst av allt slut (den 25 maj) trots att hon fått stryk flera gånger. Paret skickade över 400 sms till varandra under blott 10 dagar i slutet maj och början av juni.

Citera
2023-04-26, 22:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jomennogardetsa
😂😂😂👍

Men så jävla tröttsamt. Suck.
Klart fegpropparna som suttit med honom måste yttra sig här är dom inte vågade face to face 😎 Så snälla nån.. NOG med folk som skriver om vilket svin han är/blitt/alltid varit. Jag säger och hävdar: hur illa han farit innanför murarna, de brukar väl som flesta bli? Jag vet få som blivit bättre.

Martin/Marre var och är en fett sargad PERSON. Fakta nu: får du ingen kärlek öht kan du bli riktigt jävla stygg. Astrid Lindgren sanåt klokt om det. Redan som teens flippa han om nån typ skulle gå hem, då han lider av galen separationsångest jag aldrig sett dess like till varken före eller efter.

Att alla hans relationer tog slut pågrundutav hans outtömliga behov av konstant uppmärksamhet förvånade ingen som kände och hängde med honom. Brudar i umgängeskretsen han hade haft nåt längre intimare med berättade bakom hans rygg hur han ville "va liten" i sängen och betedde sig som en liten pojke medans dom hade sex. Det var nåt tjejerna skrattade åt att Stora Starka Marre minsann ville kalla flickvännen för "mamma" när det gick för tuffingen 😂 Detta om något vittnar väl om någonting Rätt galet, hade Freud stilla konstaterat och förutsett att Marres mammakomplex skulle leda till att han mördar en kvinna som inte ger honom tillräckligt med uppmärksamhet. Ingen, och jag menar INGEN blev förvånad.

Så till någon som tvivlar, sluta.
Alla vi som vuxit upp med honom sa typ samma sak när detta med Lotta hände, tragiskt nog, det HADE kunnat stoppas, tro mig! Samtliga konstaterade hur jävla hemskt det var men att "man inte var särskilt förvånad" då hans självkänsla + uppmärksamhetsbehov, rädsla att bli lämnad, dåliga humör + sjuka förmåga att åsamka andra fysisk smärta, var ett gulddrecept på en riktig jävla tragedi. . Inte bara svagare damer som drabbats heller.

Ett kort exempel: Marre - 99 typ senast 2003, på festkryssning med ett glatt gäng glada vänner. Bråk bryter ut och övriga backar mot 3 arga juggar, som var dåtidens Syrier och "alla" var rädda för. Det låter ju lite osannolikt att en ensam man lyckas sänka inte bara 1 eller 2, utan 3 blodtörstiga flöddrade jävla juggar viftandes butterflykniv. Det är såna här grejer som gör honom livsfarlig, att han är livrädd men samtidigt inte besitter nån som helst rädsla för tex fysiska konfrontationer eller smärta, stryk, whatever floats your boat..

Peace out!
Inom ett dygn tycks alla bekanta med "Marre" dyka upp.

Jättespännande berättelser som lyst med sin frånvaro i sju år.

Tack!
Citera
2023-04-26, 23:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Hon hade också önskemål att träffa och umgås med MJ in i det sista trots alla extensions och luftspalten.

Du missade kanske utdragen ur sms-konversationerna? Relationen var minst av allt slut (den 25 maj) trots att hon fått stryk flera gånger. Paret skickade över 400 sms till varandra under blott 10 dagar i slutet maj och början av juni.
Så bra att du kom in nu!
Du är citerad av mig.

Senast (citat) när du påstod att du inte la skuld och åberopade att du hade arbetat inom rättsväsendet som meriter pep du iväg.
Sen är det då detta jag undrar över:
(FB) Lotta Rudholm misshandlad till döds i Ulvsunda, 2016-06-04

För övrigt är dialogen läsbar ang sms och hur MJ tar kontakt hela tiden på slutet.

(FB) Lotta Rudholm misshandlad till döds i Ulvsunda, 2016-06-04
Senast redigerad av develi 2023-04-26 kl. 23:10.
Citera
2023-04-27, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du kan försöka med alla de krumbukter du har på din manipulativa repertoar - men det lönar inte.
Du kommer inte runt sakfakta. Lika lite som nån annan innan din entre.

De ord från olika läkare som beskriver en adekvat person, orienterad till tid, rum och person, är exakt vad som behöver återges.
Faktum är att MJ är psykopat, har inte APS och är placerad i fängelse enligt RPU, dvs inte inom RPV.

Skulle tippa att det är mer Lawnmoverman2011 style du vill göra gällande?
Förminska hans ansvar?
2017:

4.5 år efter mordet återkommer samma sak:

MJs pladder i polisbilen, kopierat rakt av.
Dvs när psykopaten själv vill berätta hur duktig han varit och åberopar förmildrande omständigheter.
Förutom att han då tyckte att ”hon förtjänar det" som han också sa.

Polis CC om MJ:
"Det var jag som gjorde det och jag står för det jag gjort och det var jag som la henne i sidoläge".

Polis LD om MJ:
"Samtidigt säger han att han måste få lindrigare straff eftersom han själv ringt polisen (..)"

Polis DAK:
"Han säger även att det här inte kan bli grov misshandel därför att en annan person varit inne i lägenheten och att det är förmildrande omständigheter. "

Polis KB:
"Han sa även att eftersom han själv ringt polisen och står för vad han gjort så skulle vi vara schyssta mot honom".

Att han la sig platt inför dragna vapen är föga imponerande.

Polis DAK:
"Jag drar vapen och beordrar ner hon[om] på marken. Även kollegan CC hade draget vapen."

Polis LD:
"Jag och några fler kollegor, jag vet inte exakt vilka, skriker att han ska komma ut och lägga sig ner. Han gör som han blir tillsagd".

Det enda det vittnar om är att han har koll på läget och är slug snarare än psykotisk.
Det samma ses via hans beteende.

Han ville han till psyk snarare än cell och körde med sitt sömnlösa tillstånd. Ville väl betona nåt galopperande gränsspykogiskt pga sömnbrist...

Polis LD beskriver att "Gärningsmannen upprepade samma sak hela tiden. Att han var påtänd och inte sovit på sju dygn."

A*ngelica berättar dock tvärtom:
"Den fredagen sa han att han mådde bra, antagligen för att han tog stesolid och han sa att han sov hela natten och jag hörde hur glad han var. "

Hans manliga polare FR beskriver en piggare MJ dagen innan mord.
Fredag den 3 juni pratas de vid på telefon. Sa att han "mådde bättre" och "lät glad på rösten."

Martins får likaså:
"Sista kontakten var på fredag (3 juni)"
"Han upplevde att Martin var i balans. Han var lugn och sansad."

Manliga polaren MB ger en lika samstämmiga bild som övriga i hans krets.
MJ gymmar på fm klockan 10 ihop med MB. Han träffar honom även kl 19.44 och betalar pengar han lånat.

"Det var i slutet när vi hade börjat träna tillsammans igen och jag såg att han började må bättre. Det var den veckan när händelsen (mordet) skedde.
Han mådde bra hela den veckan innan lördagen tack vare medicinen, han berättade hur bra han mådde, det var någon mirakel medicin men han sa att den var korttidsverkande.
Då berättade han också att han börjat träffa den där tjejen från Sös igen "

På sen em 3 juni lyckas den prepsykotiske mannen skruva ihop utemöbler för att överraska A*ngelica.

"Han sa att jag inte fick komma hem förrän klockan halv fem för han hade en överraskning till mig. Då kom jag hem halv fem och då var hans kompis där och de monterade utemöbler till mig."

Han ber poliserna läsa på hans historik om hur farlig han är. Att han ska bli galen i cell. Sen blir han somnolent och åberopar större intag av droger och körs till läkare.

Läkaranteckning:
" Patienten blir upprörd när han inser att han inser att han ska tillbaka till arresten. "

Inför HovR ville han inte dömas för mord och åberopade att han avbröt dödsmisshandeln, ringde 112, la henne i framstupa sidoläge samt erkände att det var han.

Summa summarum påminner det mer om det som kriminalvårdaren på Hall överhörde på sommaren innan han släpptes på villkorligt.

"Martin hade sagt att det var mycket lättare att vistas på rättspsykiatrin än i fängelse.
Så var det någon av de intagna som frågade om man kan påverka så att man hamnade på rättspsykiatrin istället."

Martin skulle "se till att han söker vård innan så det finns dokumenterat vilket gör det lättare att dömas till rättspsykiatrisk vård."

Det spelar ingen roll vad du upprepar. Det du hoppar över står fortfarande klart och tydligt i journalerna för alla att läsa.
160531 sökte han med Ang***a för vanföreställningar. Han hade bland annat vaknat bredvid henne och fått för sig saker och betett sig udda tillräckligt för att följa med henne dit.
Från den dagen och till arrestering åt han neutroleptika(olanzapin bl.a)utskriven av flera olika läkare.
Och uppsökte en eller flera dagar olika mottagningar. Dagen innan mordet var Lotta med och bråkade med läkare och personal.
Han vill trappa ned på missbruket just för att vanföreställningar tillkommit.
Minns inte diagnoskoder så här i efterhand, men i stil med ”uppseglande gränspsykotiskt skov/symptom” står i klartext exempelvis.
Önskar jag inte hade inscannade journalen som man inte kan klippa och klistra i.

Jag förstår inte riktigt vad det är att förneka/dölja? Vanföreställningar p.g.a missbruk betyder ingenting annat än just det.
Senast redigerad av kvadratiskcirkel 2023-04-27 kl. 00:46.
Citera
2023-04-27, 05:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvadratiskcirkel
160531 sökte han med Ang***a för vanföreställningar. Han hade bland annat vaknat bredvid henne och fått för sig saker och betett sig udda tillräckligt för att följa med henne dit.
Du kan också söka för vanföreställningar.

Vid remiss och första instans kan även en frågeställning förekomma (VC - - >Bas).

Det intressanta är dock vad mottagande läkare kommer fram till.
I det här fallet flera läkare innan mord, direkt efter mord och sen vid undersökningstillfället ang rättspsykiatri.

Inte vad MJ sökte för. Inte vad du tror sju år senare.

MJ ansågs helt adekvat.

Ge fan i att tjafsa mot bättre vetande, du är enbart pinsam.

Jonsson företer vare sig vid gärningen eller vid undersökningen tecken på djupare depression med självmordsavsikt, begränsande tvångsmässighet eller sviktande verklighetsförankring, det vill säga tecken på tillstånd som utgör en allvarlig psykisk störning”(RPU)
Senast redigerad av develi 2023-04-27 kl. 05:15.
Citera
2023-04-27, 08:53
Medlem
Citat:

Vid remiss och första instans kan även en frågeställning förekomma (VC - - >Bas).

I det här fallet flera läkare innan mord, direkt efter mord och sen vid undersökningstillfället ang rättspsykiatri.

MJ ansågs helt adekvat.

Jonsson företer vare sig vid gärningen eller vid undersökningen tecken på djupare depression med självmordsavsikt, begränsande tvångsmässighet eller sviktande verklighetsförankring, det vill säga tecken på tillstånd som utgör en allvarlig psykisk störning”(RPU)
Nej han visste garanterat vad han gjorde. Det är bara det att sådana här män är riktiga drama queens. De gillar att hitta på saker och spela teater. Även om de inte blir upprörda över något på riktig så använder de allt som ursäkt för att slåss,hota och leva rövare.

De vill ha uppmärksamhet till varje pris och verkar tycka att det är roligt att gå till psyket och spela ut sitt register där också. Så tröttsamt och man hade kunnat skratta om det inte vore för den skada de orsakar.
Citera
2023-04-27, 09:40
Medlem
Jag har en känsla.. det går såklart inte att diskutera det i den här tråden, men endå.

Jag tror det kan vara så att Martin ville sitta i fängelse, eller nej, han ville på rättspsyk. Han hadde redan suttit en längre dom och saknade livet där inne. Rutiner, mat, kompisar etc. Det är vad jag tror. Han fungerar inte i frihet.
Citera
2023-04-27, 10:17
Avslutad
Ur polisens rapport, sidan 281 i fup, akt 61:

När kollegan A*sk-K*alman kom ut så vart misstänkt arg och började skrika på kollegan. Han sa att han gjort värre saker och han vill veta vem kollegan är. Han sa även att eftersom han själv ringt in till polisen och står för det han gjort, skulle vi vara sjyssta mot honom. Han började även spänna kroppen så både jag och kollegan A*sk-K*alman höll i honom.

Patrull 3391-20 kom sedan till platsen och dem gick in till lägenheten. Vi reste då på misstänkt och gick med honom till polisbilen. Han sa att han var psykotisk och att vi skulle köra honom till psyket. Vi skulle få se vad som hände annars. Misstänkt var väldigt uppjagad.
Han pratadr forcerat och skakade i kroppen.

Att Martin skulle handlat och agerat under en psykos är uteslutet. Det har psyk utrett.
Varför fortsätter somliga att hävda att han hade en psykos?
En psykotisk person skulle aldrig själv förstå att hen har en pågående psykos. Det finns inte.
Allt Martin gjorde efter dödsmisshandeln/mordet, visar att han hade en plan, att komma till psyk för att komma ut snabbare.
Citera
2023-04-27, 10:19
Medlem
Citat:

MJ ansågs helt adekvat.

Jaha. Ditt och klistra blir mindre omfattande.
För att det du läste journalerna mer noggrant hoppas jag. Det var att ha fel i sak.
Någon RPU har jag inte sett. Kan du länka den?
Citera
2023-04-27, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ur polisens rapport, sidan 281 i fup, akt 61:

När kollegan A*sk-K*alman kom ut så vart misstänkt arg och började skrika på kollegan. Han sa att han gjort värre saker och han vill veta vem kollegan är. Han sa även att eftersom han själv ringt in till polisen och står för det han gjort, skulle vi vara sjyssta mot honom. Han började även spänna kroppen så både jag och kollegan A*sk-K*alman höll i honom.

Patrull 3391-20 kom sedan till platsen och dem gick in till lägenheten. Vi reste då på misstänkt och gick med honom till polisbilen. Han sa att han var psykotisk och att vi skulle köra honom till psyket. Vi skulle få se vad som hände annars. Misstänkt var väldigt uppjagad.
Han pratadr forcerat och skakade i kroppen.

Att Martin skulle handlat och agerat under en psykos är uteslutet. Det har psyk utrett.
Varför fortsätter somliga att hävda att han hade en psykos?
En psykotisk person skulle aldrig själv förstå att hen har en pågående psykos. Det finns inte.
Allt Martin gjorde efter dödsmisshandeln/mordet, visar att han hade en plan, att komma till psyk för att komma ut snabbare.

Det stor skillnad på vid arrest och vid straff.
Det är ingen som påstått att han var psykotisk vid mordfallet. Jag, bl.a., har skrivit att han lidid av det och medicinerats för det tidigvarande tre dagar. Det sår i journalerna och är inga konstigheter.

Det enda konstiga är att develi förnekar att det står där. Och gåtan varför?
Citera
2023-04-27, 12:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Det stor skillnad på vid arrest och vid straff.
Det är ingen som påstått att han var psykotisk vid mordfallet. Jag, bl.a., har skrivit att han lidid av det och medicinerats för det tidigvarande tre dagar. Det sår i journalerna och är inga konstigheter.

Det enda konstiga är att develi förnekar att det står där. Och gåtan varför?
Det enda konstiga tycks vara dina vanföreställningar.

31 maj söker han för nedtrappning på Maria Capio.

Han remitteras till BCS för bedömning av de paranoida vanföreställningar han påstår sig ha. Han är även för våldsam att vistas på MC.

▪️1 juni, BCS.
Mottagande läkare på beroendeakuten bedömer honom enligt följande:

"Helt orienterad. Ej overt psykotisk."

"Lätt ångestfylld. Lite lätt uppvarvad kopplat till adhd-diagnos.
Läggs in för psykisk stabilisering. "

Han läggs in på öppen obsavdelning över natten för ny bedömning dagen efter.

▪️1 juni. Ytterligare läkare undersöker MJ på obsavd.

Läkaren beskriver att det gäller inläggning för "ångeststabilisering".

" När undertecknad träffar patienten är han trevlig och tillmötesgående. "

"Han är inte på något sätt paranoid, psykotisk eller i akut behov av inneliggande vård"

Han beskriver vidare att det finns "inga kriterier för omhändertagande enligt LPT."

"Pat är orienterad till tid, rum och person."
"Inga psykostecken."

Är klar och redig vid kontakten."
Citat:
Tyvärr. Som jag berättat tidigare var han inne i en omfattande och uppenbar psykos och polisen skjutsade honom till mottagningen. Som skickade hem honom. De hade dessutom historik då han inte var någon duvunge direkt.
Väl vid Åkeshov gick det bananas, vet inte ur vilket perspektiv, men alla blev någon typ av troll som han försvarade sig mot. En avled och runt en handfull skadade.
Han fick långa oövervakade permissioner väldigt fort vill jag minnas.
Status nu okänd för min del.
Psykossjukdomar, schizofreni m.m har hög ärftlighet.
Citat:
I affekt? Projiceringsdags igen.

Det finns anteckningar från tre besök m.a.a. vanföreställningar och beroendeproblematik. Vid samtliga får han neuroleptika. Även dagen efter ett besök då har får utskrivet neuroleptika och Theralen.
Han söker inte för att han är i en pågående psykos utan för att tidigare haft vanföreställningar.
Och det är det ingen som tvivlar på, alltså får han hög dos antipsykotiska OCH hästdoser med benso. Trots att han söker för avtrappning.
Att han är psykotisk vid kontakt är inget märkligt. Om man betvivlade det skulle man givetvis inte medicinera på det viset. Eller blir frivilligremittera till slutenvård. Det är för vanföreställningarnas skull, inte beroendet. Det nämns som ett intermittent problem, det vill säga att det kommer och går.

Och, vilket du väljer att inte svara på igen: Om det var hans plan att söka läkarvård för psykoser inför ett mord skulle han såklart framställt sig så? Den teorin är mer hålfylld än en schweizerost, precis som allt annat du presenterar.
Citat:
Psykossjukdomar har hög ärftlighetsfaktor. Det frågar man patienten om man misstänker det. Precis som med andra symptom.
MJ:s bror var alltså i en helt uppenbar psykos som polis och omgivning tog på allvar, fast inte vården. OM de inte avfärdat honom hade det hemska inte inträffat.
Detta var anledningen till att jag tog upp fallet.

Och det är också därför vården i Martins fall medicinerade mot psykos vid alla de tillfällen du nämnt. Det står i journalerna du citerar delar från. Han får även riskbedömningen i minst ett fall. Av samma läkare som portar honom från Maria-akuten. Som skriver ut neuroleptika vb och Theralen för tre veckor.

Det går ju inte att fastställa att någon inte har vanföreställningar. Hur tänker du att det skulle gå till?
Vilket trams.
Senast redigerad av develi 2023-04-27 kl. 12:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in