2023-04-27, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Jag tror du får backa på den här punkten. Det har aldrig varit OK att spoila vad som händer efter seriens slut, det får nog betraktas som konsensus för denna tråd såväl som andra dokusåpatrådar. Spoilertaggar gäller.

Kan inte tänka mig att något par kan hålla, förutom Arvid och Ida.
Citera
2023-04-27, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Var hittar man alla dessa helt absurt ocharmiga kvinnor. Inte en enda jävla säsong har där funnits en vettig kvinna utan SVTs första fråga verkar ju bara "är du en nazifeminist med offerkofta?" och svarar hon ja är hon med.

Så illa är det inte. Tycker t.e.x. hon Maxine som Emil gifte sig med verkar vara hur skön som helst.

Ida och Stina verkar vettiga i årets säsong också.
Citera
2023-04-27, 10:02
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Att vara villig att lägga ut sig själv och sitt liv framför en kamera går inte helt sällan hand i hand med att vara mindre charmig på olika sätt. Så jag kan se en sådan koppling, bland annat.

Sant kanske är jag som är naiv och tror drivkraften är kärlek här när det är clout.

Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Så illa är det inte. Tycker t.e.x. hon Maxine som Emil gifte sig med verkar vara hur skön som helst.

Ida och Stina verkar vettiga i årets säsong också.

Jaså nä hennes tatueringar och stil och attityd är nej tack för mig.

Jag klarar seriöst inte mer än 10 minuter åt gången, tycker folk blir mer cringe för varje år och när ska seriens första feminina kvinna få vara med?
Citera
2023-04-27, 10:40
Medlem
Ida verkar ju vara en jättehärlig tjej, blir glad varje gång hon är i bild. Alltid så positiv och full av energi.
Citera
2023-04-27, 11:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pigge2
Det här har jag funderat på många gånger genom åren. Har kompisar som är snälla, utbildade, ser ok ut och drar in alla pengar till förhållandet som blir behandlade som skit av sin kvinna. Kvinnorna ser ut som ovårdade troll, har inte jobbat på 20 år, behöver avlastning från barnen ( från att barnen är 1år tills de är 20 år!!!) och åker på spa och solsemester med väninnor och klagar på hur de gör allt i hemmet. Hur kommer det att männen stannar? Och hur vågar kvinnorna, lämnar mannen dem så är de fattiglapp?

Sen finns det förhållanden där kvinnan är högutbildade, arbetar, delar på uppfostran av barnen, gör det bästa av sitt utseende som är glada och iallafall utåt verkar kära och nöjda med sina män. Som vill åka på semester med sin man och inte med väninnorna och byter till vinterdäck på bilen. Men de är verkligen inte i majoritet.

Är det någon psykolog som kan förklara fenomenet? Kan inte ha med sex att göra för en av kompisarnas fruar har deklarerar att hon slutst med sånt eftersom hon vill fokusera på annat.

Alltså det är inte vanligare att kvinnor är tyrannen, massor av kvinnor blir mördade av sina män dagligen. Mitt andra exempel var också ett manligt psycho som själv är ”expert” inom psykologi, mer än experterna i gvfö, och själv är den elaka. Med världens bästa fru/mamma/människa. Menar bara att det är för jävligt att se mobbare i förhållanden.
Citera
2023-04-27, 11:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Sant kanske är jag som är naiv och tror drivkraften är kärlek här när det är clout.

Jaså nä hennes tatueringar och stil och attityd är nej tack för mig.

Jag klarar seriöst inte mer än 10 minuter åt gången, tycker folk blir mer cringe för varje år och när ska seriens första feminina kvinna få vara med?

Vadå seriens första feminina kvinna, har du inte sett säsongerna? Och vet inte vad du menar med att inga kvinnliga deltagare har varit charmiga och ”snälla”, Maxine, Mija, hon som var fysioterapeut med långt rött hår, kvinnan som rökte och matchades med otroligt o-charmige strump-pervot, finns säkert fler. Däremot har männen varit sjukt tråkiga och intetsägande tidigare säsonger, tycker dock alla 4 i denna säsong är charmiga på olika sätt.
Ida tycker jag är charmig och Stina verkar trevlig.
Citera
2023-04-27, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Ida verkar ju vara en jättehärlig tjej, blir glad varje gång hon är i bild. Alltid så positiv och full av energi.

Blir också glad, skrattat faktiskt högt! varje gång hon är i bild. Hon är ju galen, manisk, som lever sitt liv som ett hårdredigerat instagram-flöde där inget någonsin är uppriktigt eller på riktigt. Blir utbränd av bara tanken på att leva med henne.
Citera
2023-04-27, 11:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix

Hon är rolig. Tror att hon skulle vara bra på stand-up eller som skådespelerska i komedier. Skrattade åt hennes ”jag ser framför mig att min prins gör en storstilad entré och kommer emot mig i all sin prakt”. ”Kaptenshustru, hur coolt är inte det? Nu kommer jag få gå på massa baler och grejer”. Hon är härlig på det sättet, försöker inte vara cool utan säger sånt man tänker men kanske inte vågar säga högt i tv. Däremot tror jag inte på hennes otroligt snabba anknytning till Arvid, jag hade inte kunnat ta någon på allvar som så snabbt bara fann sig i att ”nu är vi gifta och du är min drömpartner, allt är klart!” Innan dom lärt känna varandra. Är det då han hon ”älskar” (?) eller bara att hon redan bestämt sig för att om det är en snygg och cool kille så kör hon? Vilket iofs är vad programmet går ut på så hon följer bara premissen, men ja… svårt att ta det på allvar så tidigt.
Citera
2023-04-27, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Alltså det är inte vanligare att kvinnor är tyrannen, massor av kvinnor blir mördade av sina män dagligen. Mitt andra exempel var också ett manligt psycho som själv är ”expert” inom psykologi, mer än experterna i gvfö, och själv är den elaka. Med världens bästa fru/mamma/människa. Menar bara att det är för jävligt att se mobbare i förhållanden.

Har ibland kollat på utländska versioner av GVFÖ och minns en säsong från Australien där mannen eller kvinnan i ett av paren (minns inte vem) var ganska nedlåtande mot sin matchning. Inte så där öppet elak, men ändå lite himlande med ögonen, kritisk och backade inte upp sin partner på ett positivt sätt. Det togs inte emot positivt av varken, produktion, experter eller övriga deltagare. Kanske en kulturell grej.

Det här med barn tycker jag är intressant. För de flesta kvinnor (men inte alla, jag vet) blir det en grej efter fyllda 30 för den biologiska klockan tickar. Att produktionen då inte ser till att de som matchas ihop har samma syn på det är mycket märkligt. Även här, om jag jämför med vad jag sett från GVFÖ från andra länder, har jag svårt att se att man skulle köra en missmatch på det sättet mellan två sökande.
Citera
2023-04-27, 11:32
Medlem
Ett av paren ska ha barn.

Citera
2023-04-27, 11:41
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Vadå seriens första feminina kvinna, har du inte sett säsongerna? Och vet inte vad du menar med att inga kvinnliga deltagare har varit charmiga och ”snälla”, Maxine, Mija, hon som var fysioterapeut med långt rött hår, kvinnan som rökte och matchades med otroligt o-charmige strump-pervot, finns säkert fler. Däremot har männen varit sjukt tråkiga och intetsägande tidigare säsonger, tycker dock alla 4 i denna säsong är charmiga på olika sätt.
Ida tycker jag är charmig och Stina verkar trevlig.

Nej jag gissar hejvilt ditt stolpskott. Hur kan ni tycka bossiga dampbrudar är charmiga och feminina? Ni beskriver motsatsen av vad jag efterfrågar.
Citera
2023-04-27, 11:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Har ibland kollat på utländska versioner av GVFÖ och minns en säsong från Australien där mannen eller kvinnan i ett av paren (minns inte vem) var ganska nedlåtande mot sin matchning. Inte så där öppet elak, men ändå lite himlande med ögonen, kritisk och backade inte upp sin partner på ett positivt sätt. Det togs inte emot positivt av varken, produktion, experter eller övriga deltagare. Kanske en kulturell grej.

Det här med barn tycker jag är intressant. För de flesta kvinnor (men inte alla, jag vet) blir det en grej efter fyllda 30 för den biologiska klockan tickar. Att produktionen då inte ser till att de som matchas ihop har samma syn på det är mycket märkligt. Även här, om jag jämför med vad jag sett från GVFÖ från andra länder, har jag svårt att se att man skulle köra en missmatch på det sättet mellan två sökande.

Det sjuka är ju den svenska produktionen som medvetet eller omedvetet missar sånt beteende säsong efter säsong. Och börjar publiken kritisera det får dom det nog till att folk ”hatar” dom deltagarna och borde ”skicka kärlek” istället.
Jo det är klart att det spelar roll med biologiska klockan, alltid bra att inte hitta nån i sista sekunden, man kanske också vill hinna ha lite romantik innan man skaffar barn och vara två i relationen först. För män också, inte lika bråttom rent fertilitetsmässigt men dom vill väl också orka och kanske längtar om de flesta kompisar och syskon skaffat barn redan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in