2023-04-27, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag minns inte om föräldrarna uppgav vilken app. Det finns ju flera att välja mellan.

Tack för svar. Ska googla på det.
Citera
2023-04-27, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag ser det som mycket långsökt
att J tänkte när hon kom hem att hon snart ska mörda Tove så hon måste förbereda sig med att sätta på sig en långärmad tröja

Men varför inte, då behöver hon inte få Toves DNA på sina armar.
Citera
2023-04-27, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Nej, det stämmer inte. M har nog bara lagt ifrån sig telefonen.

Kl. 02:59:40 skickar Johanna ett SMS till Maja med innehållet: ”Är i donkendriven
nu✌”
Maja svarar med tummen upp emoji.
Kl. 03:00:14 låses telefonen (skärmlås) och förblir inaktiv fram till kl. 05:22.
Kl. 05:22:44 tänds displayen och telefonen försätts en kort stund i s.k. ”landscape” läge
där den vänds vågrätt.
Kl. 05:24 till 05:42 registrerar Apple Health rörelser och steg.

Hur var MHs händelser på mobilen innan kl. 02:59:40?
Citera
2023-04-27, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Användaren som jag ställde frågorna till kunde inte ge mig det riktiga svaret som du kunde.

Det är väl helt klart att de vill undvika livstid det förstår jag också och att de vill få så lågt straff som möjligt. Men respektive dom är inte klar förrän den har vunnit laga kraft och att den inte går att överklaga mer. Så antingen går hovrätten på tingsrättens linje eller så dömer hovrätten annorlunda och vi får bara vänta och se. Mina tankar är att JJ ska dömas till livstids fängelse och MH ska dömas till 18 års fängelse, men vi får som sagt se och ge oss till tåls.

Du frågade inte bara varför dom dömda gärningsmännen ville byta advokater till överklagan, du påstod också gång på gång att fallet inte är "utrett". När en advokat kallar ett nytt vittne till rätten är det inte att "utreda", för något sådant får en försvarsadvokat inte ägna sig åt. Det ligger i advokatens roll att det är omöjligt att objektivt utreda ett mord - en advokat har fullständig lojalitet mot sin klient och kan inte sitta och leta saker som talar emot klientens sak.

Kan vi vara klara med den här dumma "diskussionen"?
Citera
2023-04-27, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Men varför inte, då behöver hon inte få Toves DNA på sina armar.
Nu vet jag inte om du skämtar med mig🤔
Men jag gissar att det är ironi 😂
Citera
2023-04-27, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Men du måste ju komma ihåg att det är jätterimligt att, när det passar, göra J till ett kriminellt mastermind och M till ett viljelöst offer.
Ja det blir lite mycket konstigheter ibland 😎
Citera
2023-04-27, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Du frågade inte bara varför dom dömda gärningsmännen ville byta advokater till överklagan, du påstod också gång på gång att fallet inte är "utrett". När en advokat kallar ett nytt vittne till rätten är det inte att "utreda", för något sådant får en försvarsadvokat inte ägna sig åt. Det ligger i advokatens roll att det är omöjligt att objektivt utreda ett mord - en advokat har fullständig lojalitet mot sin klient och kan inte sitta och leta saker som talar emot klientens sak.

Kan vi vara klara med den här dumma "diskussionen"?

Fallet kan vara utrett hos polisen men inte i domstolen. Åtetstår bara att se hur rdspektive dom blir. Färdigpratat med dig.
Citera
2023-04-27, 08:51
Medlem
Citat:
Nu vet jag inte om du skämtar med mig🤔
Men jag gissar att det är ironi 😂

Det var bara en tanke som jag fick och det fick bli mitt svar
Senast redigerad av Braskamin58 2023-04-27 kl. 09:03.
Citera
2023-04-27, 08:51
Medlem
sybels avatar
Citat:
Jag ser det som mycket långsökt
att J tänkte när hon kom hem att hon snart ska mörda Tove så hon måste förbereda sig med att sätta på sig en långärmad tröja
Jo, jag började ju med att skriva det.
Citera
2023-04-27, 08:55
Medlem
sybels avatar
Citat:
Nej, det stämmer inte. M har nog bara lagt ifrån sig telefonen.

Kl. 02:59:40 skickar Johanna ett SMS till Maja med innehållet: ”Är i donkendriven
nu✌”
Maja svarar med tummen upp emoji.
Kl. 03:00:14 låses telefonen (skärmlås) och förblir inaktiv fram till kl. 05:22.
Kl. 05:22:44 tänds displayen och telefonen försätts en kort stund i s.k. ”landscape” läge
där den vänds vågrätt.
Kl. 05:24 till 05:42 registrerar Apple Health rörelser och steg.
OM hon medvetet stängt av dem, vore det en viktig pusselbit, men OM tfn bara gått i viloläge säger det ingenting.
Citera
2023-04-27, 08:59
Medlem
sybels avatar
Citat:
G berättar att han själv och C och M har
funktionen hitta min iPhone aktiverad.
Ok. Då var appen klarlagd.
Citera
2023-04-27, 09:02
Medlem
Citat:
Tänkte närmast på om de skrivit något i fup av ev fynd som spårningen gett fr kläder

Enl M så hade J på sig en jeansjacka senare på kvällen då hon åkte till Md så jag gissar att det även var den J hade på sig även till fyndplats efterom den låg i tvätten och blev tvättad
så troligtvis hade J en annan ytterjacka till nöjet som hon inte anvönde senare på natten och den minns jag inte var med i tvätt
En svart kavaj på nöjet ser det ut som https://imgur.com/gallery/auzUhQ7
Ser ut som svart jacka med huva på dollarstore ?
Senast redigerad av Tezz-l 2023-04-27 kl. 09:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in