Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-04-26, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Det är klart att det kan vara intriger men att lata, svaga, skitsnackande, paktande personer ska vara de som vinner över starkare individer är inte heller roligt i längden. Då får man ändra om konceptet så det inte blir så förutsägbart. Vem vill ha en lipsill till Robinsonvinnare? Eller en ondskefull bög?

Jag håller med om att läggmatchen blir rolig underhållning men det är äckligt och för jävligt och jag hade hellre sluppit den underhållningen.

Gaykillen Jerker vann ju 1999, minns att han inte var supersympatisk han heller, men kanske han var...var bara ett barn när jag såg den säsongen. Men jag minns mycket väl att han krokade arm med en viss Agneta, folk trodde typ de var ihop eller nåt för de var lite som Erik och Amanda. Men hon var typ hans faghag...
Senast redigerad av Shieldhero 2023-04-27 kl. 00:06.
2023-04-26, 23:57
Medlem
urgentmessages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Tittar man på Robinson så bör man uppskatta drama och svek, så är det. Och jag tycker mest om folk som spelar med respekt, glimten i ögat, fattar att det är ett spel och tar motgångar utan tappa det helt.

Så rätt så. Jag tror de flesta älskar just detta. En av mina favoritserier genom tiderna är Melrose Place. Fyfan vad de gick bakom ryggen på varandra och var falska, och jag älskade det. Det här är ju reality, men ändå en chans att få "leka" typ melrose place
2023-04-27, 00:06
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero
Hhaah en ond bög vann faktiskt år 1999 när Jerker krokade arm med sin faghag Agneta, det mest omaka par någonsin i Robinsons historia. Vet inte hur men på något sätt lyckades de få Jerker till final där han vann till slut.

Kommer ihåg det men det var väl ingen som ville att han skulle vinna heller vilket är min poäng.
Man vill inte att dessa människor ska stå som segrare.
2023-04-27, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Kommer ihåg det men det var väl ingen som ville att han skulle vinna heller vilket är min poäng.

Ändrade min kommentar lite, den var lite hård mot Jerker men nä minns svagt att han inte var omtyckt, inte för hans sexualitet men han var väldigt falsk minns jag.
2023-04-27, 00:09
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja och det var just där som dåren Zeki inte förstod att ta vara på möjligheten å se till å bli accepterad men han ville väl visa upp sig som ÄRLIG och då sket det sig såklart....hm han som visat sig ha så lätt för att fara fram med osanningar men just där ville han så gärna visa upp sitt sanna jag trodde Peter å Sanna skulle bäva för den väldige från orten och inte våga annat än att vördsamt visa underdånighet

Jo. De insåg att det skulle krocka med de andra i laget och valde Zeki att utgå ifrån deras lag och det kunde han inte förlåta för det satt som en vass rosentagg i hans själ!
2023-04-27, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
Håller med! Det ska bli sjukt kul med läggmatch och reaktionerna på det och se hur de filmar så själve Neymar skulle bli avundsjuk. Tjuvspel, baktalande, rackartyg, konflikter och pakter det är Robinson och nej, det betyder inte att jag gillar svekfulla individer i verkliga livet, men detta är ju för fan och bövelen en tevelek. Somliga i tråden verkar tycka att Robinson ska bygga på att vara ärlig, kavat, en förebild för barn och duktig på att ta sig över hinder. Låter lika upphetsande som en sovjetisk skördemusikal från sent 40-tal i färg dock - i färg.

Så fungerar inte jag. Jag gillar de inte i TV förrutom bra TV som Succession. Att se mesiga falska personer i verkligheten (även om det är ett spel) gillar jag inte. Det kvittar hur mycket det här spelet går ut på det. Det är knappast därför jag tittar (vilket jag gör motvilligt måste jag erkänna, man måste kompromissa i TV-tittandet ibland).

Paktandet i Robinson kändes gammalt redan på 90-talet. Första Robinson var otroligt intressant. Sedan har det stadigt gått utför därför att konceptet helt enkelt inte håller. Det är väl lite lord of the flies man är ute efter i kombination med överlevnad a la Robinson Crusoe. Men i det verkliga sådana scenariot hade inte Carro och Alva kunnat pakta sig igenom ett jota. Det är bara i det här mycket givna spelreglerna de kan det.

Men faktum kvarstår allt annat är väl mest en kuliss och det handlar mest om det du tycker är jättekul, vem som kan falskspela och le som slemmig oljefläck som Chris eller skenheligt gråta som de fåniga tjejgänget det varje gång skickar ut en kille.. Jag föredrar nog skördemusikalen… den hade ju färg ändå.
2023-04-27, 00:29
Medlem
urgentmessages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgundi
Så fungerar inte jag. Jag gillar de inte i TV förrutom bra TV som Succession. Att se mesiga falska personer i verkligheten (även om det är ett spel) gillar jag inte. Det kvittar hur mycket det här spelet går ut på det. Det är knappast därför jag tittar (vilket jag gör motvilligt måste jag erkänna, man måste kompromissa i TV-tittandet ibland).

Paktandet i Robinson kändes gammalt redan på 90-talet. Första Robinson var otroligt intressant. Sedan har det stadigt gått utför därför att konceptet helt enkelt inte håller. Det är väl lite lord of the flies man är ute efter i kombination med överlevnad a la Robinson Crusoe. Men i det verkliga sådana scenariot hade inte Carro och Alva kunnat pakta sig igenom ett jota. Det är bara i det här mycket givna spelreglerna de kan det.

Men faktum kvarstår allt annat är väl mest en kuliss och det handlar mest om det du tycker är jättekul, vem som kan falskspela och le som slemmig oljefläck som Chris eller skenheligt gråta som de fåniga tjejgänget det varje gång skickar ut en kille.. Jag föredrar nog skördemusikalen… den hade ju färg ändå.

Du får väl starta upp en ny tv-kanal som heter TV Moral eller nåt, och skapa gudsfruktiga program med förbud att vara en dålig person
2023-04-27, 00:36
Medlem
urgentmessages avatar
Nu gör vi oss redo för nedräkning till nästa avsnitt. Klockan är 00,35. 1 timme och 26 minuter kvar.
Jag är bättre på matte än Erik
2023-04-27, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Jag förstår inte hur folk här i tråden kan se fram emot att medlemmar i lag syd kommer lägga sig i tävlingar? Starka spelare som förtjänar att vinna Robinson kommer alltså att åka ut och kvar blir personer som falska Chris och tjejer som varken kan tävla eller hjälpa till i lägret får chansen att vinna istället.

Hade förstått om ni tyckte det var kul om laget la sig för att få ut Chris men det är ju inte så det ser ut. Hejar ni på Chris alltså?

Och vad håller de där tanterna i syd på med, varför vill de bete sig som snorungar också?
Det är ju superkul! Sen Robinson slutade att handla om överlevnad, att klara sig på en öde ö, skaffa mat och bygga läger, så är ondskefulla planer det enda att se fram emot! Hoppas, hoppas på att Chris och Lill-Dennis lyckas med sin plan.
Önskar ännu mer att Robinson handlar om överlevnad, men den tiden är nog förbi. Så nu ser jag gärna knivar i ryggen!
2023-04-27, 01:55
Medlem
urgentmessages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissGanesh
Det är ju superkul! Sen Robinson slutade att handla om överlevnad, att klara sig på en öde ö, skaffa mat och bygga läger, så är ondskefulla planer det enda att se fram emot! Hoppas, hoppas på att Chris och Lill-Dennis lyckas med sin plan.
Önskar ännu mer att Robinson handlar om överlevnad, men den tiden är nog förbi. Så nu ser jag gärna knivar i ryggen!

Det vet vi om ca 30 minuter
2023-04-27, 02:27
Medlem
mendokses avatar
2023-04-27, 02:32
Medlem
Detta var det vidrigaste jag har sett, äckliga jävla människor. sjukt äckligt ruttet vidrigt beteende.

Lill-Dennis är ett vidrigt as. Med de andra gänget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in