Citat:
Ursprungligen postat av
Rinaldo-Montalbano
Håller med! Det ska bli sjukt kul med läggmatch och reaktionerna på det och se hur de filmar så själve Neymar skulle bli avundsjuk. Tjuvspel, baktalande, rackartyg, konflikter och pakter det är Robinson och nej, det betyder inte att jag gillar svekfulla individer i verkliga livet, men detta är ju för fan och bövelen en tevelek. Somliga i tråden verkar tycka att Robinson ska bygga på att vara ärlig, kavat, en förebild för barn och duktig på att ta sig över hinder. Låter lika upphetsande som en sovjetisk skördemusikal från sent 40-tal i färg dock - i färg.
Så fungerar inte jag. Jag gillar de inte i TV förrutom bra TV som Succession. Att se mesiga falska personer i verkligheten (även om det är ett spel) gillar jag inte. Det kvittar hur mycket det här spelet går ut på det. Det är knappast därför jag tittar (vilket jag gör motvilligt måste jag erkänna, man måste kompromissa i TV-tittandet ibland).
Paktandet i Robinson kändes gammalt redan på 90-talet. Första Robinson var otroligt intressant. Sedan har det stadigt gått utför därför att konceptet helt enkelt inte håller. Det är väl lite lord of the flies man är ute efter i kombination med överlevnad a la Robinson Crusoe. Men i det verkliga sådana scenariot hade inte Carro och Alva kunnat pakta sig igenom ett jota. Det är bara i det här mycket givna spelreglerna de kan det.
Men faktum kvarstår allt annat är väl mest en kuliss och det handlar mest om det du tycker är jättekul, vem som kan falskspela och le som slemmig oljefläck som Chris eller skenheligt gråta som de fåniga tjejgänget det varje gång skickar ut en kille.. Jag föredrar nog skördemusikalen… den hade ju färg ändå.