Citat:
Ursprungligen postat av
chaga
Kärlek kan vändas till starkt hat, det är vad jag tror har hänt med Dennis. Han såg det som att de hade något speciellt och sen bytte hon ut honom mot Erik, och att det skulle betyda att hon leker runt (fast det egentligen bara är hennes trevlighet som missuppfattas). Men såklart är det inte ett okej beteende att hata på en person för att denne inte besvarar ens egna känslor. Han är ung, undrar om det är första gången han fått sitt hjärta krossat?
Jag uppfattar det inte som att Dennis hatar Amanda.
Det är inte alls samma som med Chris.
Vilket gör det hela ännu märkligare och obehagligare.
Kan det vara hans ego som är krossat mer än hans hjärta?
Jag har fortfarande inte fattat varför han tog så illa åt sig över att Amanda anpassade sig till sitt nya lag. Vad hade hon för alternativ? Att hon fann någon som hon gillade på vänskapligt plan, varför skulle det vara så farligt? Utgick han direkt ifrån att hon var intresserad av Erik?
Återigen, osäkerheten gällande männen i denna säsong...
Om Dennis varit intresserad av Amanda på riktigt så skulle han varit trygg i sig själv och inte utgå från "det värsta". Ligga lågt och vänta ut. Möjligheten fanns ju fortfarande kvar om det hade varit besvarat.
Nu har han istället kollrat bort sig helt med Chris hjälp.
Man vill ju varken ha en vän eller pojkvän som är kapabel till sådant svek.
Tycker bara det är sjukt hur snabbt han vände i och med att han, Amanda, Oskar och den andra Amanda var de som klickade från början. De som presterad och tyckte att de andra inte bidrog på samma sätt, Dennis sa att Alva och Carro var känslostyrda, dvs ej imponerad av dem + att Dennis vet att Chris ljög för honom (sa att han inte hade röstat på honom fast han gjort det).
Dennis var liksom "den snälla killen". Han ser t o m snäll och trevlig ut.
Så det är bara så bisarrt att han helt byter sida.