Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-04-26, 22:52
Medlem
urgentmessages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Tck för denna subtila infor om att hon läste ur taråkort, vilket alltså ger kvinner energi, det borde jag anat

Nu har du nog missförstått allt. Sanna läste för tjejerna i sitt lag ur en "bok" vilket jag ifrågasatte eftersom hennes personliga sak var tarotkort. Jag undrar mest var boken kom ifrån då det känns som något man inte får ta med.
2023-04-26, 22:56
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Har inte sett ett avsnitt av The island men där syns det iallafall att Kroner gått ner rejält i vikt till skillnad från vissa andra serier..

https://www.expressen.se/noje/lasse-kroners-viktras-i-the-island-totalt-utmarglad/

Edit: jag får dra tillbaka mitt uttalande
Senast redigerad av greta75 2023-04-26 kl. 22:59.
2023-04-26, 22:59
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Edit: jag får dra tillbaka mitt uttalande

Det får du gärna utveckla.

Edit. Bra tänkt.
2023-04-26, 23:00
Medlem
urgentmessages avatar
[quote=Xedome|84277606]Tack! Finner det en smula anmärkningsvärt, att det inlägg du citerade om modereringen av tråden, är borttaget.

Nu kommer jag inte exakt ihåg vad det stod inlägget jag citerade, men det kan ju ha blivit anmält. Då försvinner inlägget.

Jag blev själv anmäld för någon skitsak i en annan tråd nyligen. Hänvisade till att jag trodde denna person jobbade på soss. Blev anmäld för att jag försökte röja någons identitet
2023-04-26, 23:00
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Tittar man på Robinson så bör man uppskatta drama och svek, så är det. Och jag tycker mest om folk som spelar med respekt, glimten i ögat, fattar att det är ett spel och tar motgångar utan tappa det helt.
Vuxna människor helt enkelt. Håller med.
2023-04-26, 23:06
Medlem
Felstavarens avatar
Fan vad uselt spelat av tjejpakten att rösta ut Oskar.

Först: ”Vi måste tänka långsiktigt!”

Direkt dagen efter: tändstålet trillar ner i elden, återstående lagmedlemmar sätter sig ned och ber i något slags spirituell hippieritual, förlorar därefter nästa tävling mot en motståndare som delvis försöker lägga sig.

Nåväl, det är väl kanske bara bra för Oskar att få några dagar till att ta det lugnt och äta upp sig i gränslandet medan resten av lag nord får utstå konsekvenserna av sina dåliga beslut.
2023-04-26, 23:11
Medlem
catos avatar
Hahaha, fiske i Gränslandet, fiskarna Camilla drog upp var ju döda, dom rörde inte en fena.
2023-04-26, 23:17
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Kärlek kan vändas till starkt hat, det är vad jag tror har hänt med Dennis. Han såg det som att de hade något speciellt och sen bytte hon ut honom mot Erik, och att det skulle betyda att hon leker runt (fast det egentligen bara är hennes trevlighet som missuppfattas). Men såklart är det inte ett okej beteende att hata på en person för att denne inte besvarar ens egna känslor. Han är ung, undrar om det är första gången han fått sitt hjärta krossat?
Jag uppfattar det inte som att Dennis hatar Amanda.
Det är inte alls samma som med Chris.
Vilket gör det hela ännu märkligare och obehagligare.
Kan det vara hans ego som är krossat mer än hans hjärta?

Jag har fortfarande inte fattat varför han tog så illa åt sig över att Amanda anpassade sig till sitt nya lag. Vad hade hon för alternativ? Att hon fann någon som hon gillade på vänskapligt plan, varför skulle det vara så farligt? Utgick han direkt ifrån att hon var intresserad av Erik?
Återigen, osäkerheten gällande männen i denna säsong...

Om Dennis varit intresserad av Amanda på riktigt så skulle han varit trygg i sig själv och inte utgå från "det värsta". Ligga lågt och vänta ut. Möjligheten fanns ju fortfarande kvar om det hade varit besvarat.
Nu har han istället kollrat bort sig helt med Chris hjälp.
Man vill ju varken ha en vän eller pojkvän som är kapabel till sådant svek.
Tycker bara det är sjukt hur snabbt han vände i och med att han, Amanda, Oskar och den andra Amanda var de som klickade från början. De som presterad och tyckte att de andra inte bidrog på samma sätt, Dennis sa att Alva och Carro var känslostyrda, dvs ej imponerad av dem + att Dennis vet att Chris ljög för honom (sa att han inte hade röstat på honom fast han gjort det).
Dennis var liksom "den snälla killen". Han ser t o m snäll och trevlig ut.
Så det är bara så bisarrt att han helt byter sida.
2023-04-26, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnacie
Detta måste vara det sämsta gäng i en dokusåpa som jag personligen sett.

Marcus är den enda som jag har någon positiv känsla för. Jag gillade ändå att han tog diskussionen om vem som ska betala på en dejt, men för spelets skull så var det osmidigt med tanke på hans enfaldiga lag som inte klarar av verkligheten. Den giftiga roten var också en tabbe, men han visade ju sin ånger.

Oscar kan sin sak klart, men hans attityd mot Marcus gjorde att han sjönk i mina ögon. Att han har grova problem att formulera en mening utan ett engelskt ord hjälper inte honom.

Tjejpakten behöver inte kommenteras.

Eriks besatthet av Amanda är sjukt pinsam.

Amanda kan inte heller prata svenska utan att strössla in engelska. Edit: Utöver det så har jag inga negativa åsikter om henne, jag tycker att de andra tävlandes hat mot henne är obefogat efter vad vi har fått se.

Skräcködlan Pernilla och den andra kärringen med fyrkantigt huvud planerar att förlora med mening, jag har svårt att se hur de ska kunna prestera sämre än vad de gjort i tidigare tävlingar.

Ormen Chris snackar om att folk pratar bakom ryggen på andra när han är ohotad etta på den fronten.

Sist men inte minst, Incel-Dennis kan inte acceptera att Amanda klarar av att gå vidare och fokusera på hennes nya lag.

Du och jag tänker precis likadant jag blir förvånad det där hade kunnat vara mina egna ord som du precis skrev.
2023-04-26, 23:23
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
Håller med! Det ska bli sjukt kul med läggmatch och reaktionerna på det och se hur de filmar så själve Neymar skulle bli avundsjuk. Tjuvspel, baktalande, rackartyg, konflikter och pakter det är Robinson och nej, det betyder inte att jag gillar svekfulla individer i verkliga livet, men detta är ju för fan och bövelen en tevelek. Somliga i tråden verkar tycka att Robinson ska bygga på att vara ärlig, kavat, en förebild för barn och duktig på att ta sig över hinder. Låter lika upphetsande som en sovjetisk skördemusikal från sent 40-tal i färg dock - i färg.

Det är klart att det kan vara intriger men att lata, svaga, skitsnackande, paktande personer ska vara de som vinner över starkare individer är inte heller roligt i längden. Då får man ändra om konceptet så det inte blir så förutsägbart. Vem vill ha en lipsill till Robinsonvinnare? Eller en ondskefull bög?

Jag håller med om att läggmatchen blir rolig underhållning men det är äckligt och för jävligt och jag hade hellre sluppit den underhållningen.
2023-04-26, 23:36
Medlem
catos avatar
Hahaha, fiske i Gränslandet, fiskarna Camilla drog upp var ju döda, dom rörde inte en fena.
2023-04-26, 23:46
Medlem
Att säga att det som gör pakter är smarta är ungefär som att berömma glassförsäljaren att han säljer glass. Det är ju hela Robinsonkonceptet. Det är goddag yxskaft. Men kul är det fan inte. Det var gammalt redan för 15 år sedan och det är inte roligare nu.

Sedan att vara så patetisk att man faktiskt förlorar tävlingar man är med i är otroligt märkligt. Dennis till exempel fattar ju inte att han själv blir spelad som bara den. Han är ju sist in i en jättepakt. Chris kommer ju inte tveka att slänga ut honom vid första tillfälle. Sist in först ut var det ju han sa. Att ha en sådan här stor pakt gör vinningarna ganska små för många i själva pakten.

Ledarna för de kvinnliga pakten Caroline är ju troligtvis kär i Alva och hade då synnerligen personliga motiv att rädda henne istället för Oskar (som är väldigt duktig om än tråkig). De blir ju tillsammans sedan eller utforskar som de säger.

Några mer tråkiga deltagare än Caroline, Alva och Chris får ju man leta efter. De kan ju i praktiken ingenting annat än att konspirera och pakta runt. Sedan att motivera att en tjej skall vinna eller att de är dags för de snälla att vinna (det är nog det mest skenheliga jag har hört).

Tur att det finns andra program där skicklighet faktiskt premieras.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in