Citat:
Ursprungligen postat av
Seth.Rogen
Jaja, vi förstår. Du är en råbarkad hoarder/prepper som bor i en husvagn från 1993. Du äger konservburkar och en husvagn till ett värde av ca 12.500 kronor. Fränt.
Men nu ser inte livet ut så för alla andra människor. Vissa människor vill köpa hus, skaffa barn och familj och så vidare (jag är inte en av dom) men bara för det, sitter jag inte som en liten kisskommunist, och önskar att allt ska falla samman för det.
"Vissa människor vill..." Jo, folk vill en helvetes massa saker. Det innebär inte att man kan få precis allt man eventuellt vill, för lånade pengar i en nollränte-ekonomi, och sedan också få behålla allt man egentligen inte hade råd med när det vankas hårdare tider.
Detta handlar inte om att tvingas bo i en gammal husvagn och rota i sopkontainrar. De flesta med någorlunda normal inkomst har råd att äga en bostad, uppfostra barn och till och med unna sig något lite utöver det vanliga ibland, även om vi skulle ha över 10% ränta.
Däremot kan inte alla käka lunch på restaurant varje dag, åka skytteltrafik till Långtbortistan på semester och byta till den senaste premiumbilen varje år.
Handen på hjärtat, hur många år sedan var det du kollade vad det stod på prislapparna i matbutiken? Jag är tillräckligt gammal för att minnas att det var normalt att göra det förr i tiden.