2023-04-26, 22:07
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrra1988
Om man vill slippa spoilers är det nog bäst att man inte läser i den här tråden.
Spoilers om vad som händer i avsnitten ingår givetvis i vad som diskuteras i tråden. Jag pratar om spoilers som att någon VET om ett par valde varann sen tex. Det vill de flesta som följer en serie inte veta före sista avsnittet.
Citera
2023-04-26, 22:36
Medlem
Jag har skrivit tidigare att jag inte tror på Arvid och Ida. Det som möjligen talar för att de väljer att fortsätta efter fem veckor är att Ida lever drömmen, om hon är mest kär i Arvid eller i uniformen vet jag inte….. Hur Arvid känner är det svårare att säga, risken är att attraktionen försvinner eftersom han inte behövt kämpa för Idas kärlek, i samma stund han steg av hästen tog han henne utan kompromiss eller förhandling. Kan vara så att han tröttnar, han har redan fått smaka på allt flera gånger, spänningen försvinner, vardagen tränger sig på och det känns inte lika roligt längre.
En larmklocka som ringde var när Arvid sa att han föredrog kvalitet före kvantitet, detta låter farligt, meningen med äktenskapet är att man lovar att älska varandra i nöd och lust men Arvid hintar här om att han endast vill åt lusten och så här långt ifrågasätts han inte utan tvärtom, Ida är först och ivrigast att teckna hans idolporträtt och på något konstigt och omedvetet sätt acceptera rollen som dekoration. En viktig sak i sammanhanget om man vill förstå Arvid är att han är skilsmässobarn sen sexårsålder, detta kan påverka hans uppfattning om vad ett äktenskap är, i det exempel han känner till kastar man in handduken när det blir lite jobbigt. Vi som känner par som varit tillsammans i femtio eller till och med sextio år vet att de gjort en lång resa med både höga berg och djupa dalar och det är ju precis det här äktenskapslöftet handlar om, att vi alltid oavsett ska finnas där för varandra. Men, men sista ordet är säkert inte sagt, det vi sett hittills kanske bara skrapat på ytan på personligheterna och produktionen har säkert förberett överraskningar längre fram i serien som kanske får oss att se paret på ett helt nytt sätt.
Citera
2023-04-26, 23:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Jag har skrivit tidigare att jag inte tror på Arvid och Ida. Det som möjligen talar för att de väljer att fortsätta efter fem veckor är att Ida lever drömmen, om hon är mest kär i Arvid eller i uniformen vet jag inte….. Hur Arvid känner är det svårare att säga, risken är att attraktionen försvinner eftersom han inte behövt kämpa för Idas kärlek, i samma stund han steg av hästen tog han henne utan kompromiss eller förhandling. Kan vara så att han tröttnar, han har redan fått smaka på allt flera gånger, spänningen försvinner, vardagen tränger sig på och det känns inte lika roligt längre.
En larmklocka som ringde var när Arvid sa att han föredrog kvalitet före kvantitet, detta låter farligt, meningen med äktenskapet är att man lovar att älska varandra i nöd och lust men Arvid hintar här om att han endast vill åt lusten och så här långt ifrågasätts han inte utan tvärtom, Ida är först och ivrigast att teckna hans idolporträtt och på något konstigt och omedvetet sätt acceptera rollen som dekoration. En viktig sak i sammanhanget om man vill förstå Arvid är att han är skilsmässobarn sen sexårsålder, detta kan påverka hans uppfattning om vad ett äktenskap är, i det exempel han känner till kastar man in handduken när det blir lite jobbigt. Vi som känner par som varit tillsammans i femtio eller till och med sextio år vet att de gjort en lång resa med både höga berg och djupa dalar och det är ju precis det här äktenskapslöftet handlar om, att vi alltid oavsett ska finnas där för varandra. Men, men sista ordet är säkert inte sagt, det vi sett hittills kanske bara skrapat på ytan på personligheterna och produktionen har säkert förberett överraskningar längre fram i serien som kanske får oss att se paret på ett helt nytt sätt.

Det stämmer. Hur genuin kan hennes kärlek och löften vara när hon nyss träffat honom? Det syns på honom att han blir förvånad av hennes självklarhet. Han har som du säger inte behövt kämpa alls. Ja varför vill han gifta sig egentligen? Eller vill han bara utmana sig själv? Träffa någon? Ser ut som att vissa som söker till programmet är superseriösa med att dom vill gifta sig och tänker att det ska vara för resten av livet, medans andra vill vara med i tv och se vilken kul person dom kan bli matchade med.
Citera
2023-04-26, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Fast det handlar inte om att hon känner sig underlägsen karriärmässigt. Det handlar om att Alex visat sig vara en mes som längtar efter barn - vilket fått Lina att förakta honom.

Du är själv kvinna. Tycker du det är ett attraktivt när en man längtar efter barn lika mycket som en kvinna? Var ärlig nu. Han inbillar sig t.om att han har en biologisk klocka

Retorisk fråga, men tråden behöver ett kvinnligt erkännande av sanningen i frågan.

Jag tycker det är svinsexigt när en man vill göra en på smällen.
Tur inte jag är med i programmet för jag hade nog blivit på smällen första natten eller nåt.

(Nu är jag 40+ med barn i övre tonåren, men hade jag varit yngre och galnare så…)
Citera
2023-04-26, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Tycker också det var liksom massa onödiga kommentarer från henne. Håller med att det ser väl lite bonnigt ut att sitta och äta så där ur boxen och frågan är varför, men att kommentar negativt varför? Man får ju acceptera att andra är inte som vi och småsaker finns ju liksom inget att bli sur över.
Att han åt ur boxen ser jag själv ev. två anledningar, den ena att han inte kände sig tillräckligt välkommen i hemmet och vile vara till så lite besvär som möjligt pga den tidigare negativa kommentaren om rapsfältet. Den andra kan vara att han jobbar mycket och är van att äta just på så sätt och gör det av ren gammal vana.
De har både en bakgrund från vården, men den stora skillnaden är att han jobbar fortfarande, på tämligen hög nivå, och säkert jättemycket. Hon har jobbat inom vården, men har varit och är allvarligt sjuk som säkert gjort att hon ser på livet på helt annat sätt än vad han gör och därmed tycker att rapsfältet odyl är fantastiskt, medan han säkert mer värderar liv och relationer högre än estestiska detaljer.
Kan lika väl vara en fråga om vem man är från början, och intr gällande hennes sjukdom. Varför skulle man inte kunna värdera bägge högt? Är väl ganska naturligt för många att när man ser ett storslaget landsskap (hav, alptoppar, nyutsprungna vitsippor, vidsträckta fält eller vad det än må vara) att man tar in det och kommenterar? Ser skönheten i sin närhet. Visst, man kanske blir blasé om man bor i Malmö och ex. pendlar dagligen till Lund eller liknande, men han verkar inte vara en frilufts/naturmänniska direkt, förstår kanske inte grejen med att folk åker skockvis till nationalparker osv heller.. men med tallrikar osv. är det väl en ganska typisk skillnad mellan män och kvinnor generellt, en hel del män kan nog gå årsvis tills de skulle märka om gardiner bytts exempelvis, sådant kanske man får hugga i sig helt enkelt eller kommunicera om.. Sedan gör nog programmet vissa saker nästan värre, varje olikhet ska lyftas fram och dissekeras, hade kanske varit en mindre grej i en "vanlig" relation för henne. Men ja, han gjorde det säkert för att inte vara till besvär.. hade kunnat göra samma sak själv. Men vissa gillar att göra sig lustiga över sådana saker, kan gälla även gentemot kollegor och andra bekanta..
Citera
2023-04-26, 23:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Tur inte jag är med i programmet för jag hade nog blivit på smällen första natten eller nåt.

(Nu är jag 40+ med barn i övre tonåren, men hade jag varit yngre och galnare så…)

Tycker också det är svinsexigt med bra pappor och män som längtar efter barn. Tvärtom oattraktivt med män som inte vill ha barn. Så det var ingen nackdel för Alex. Kulturstrateg och Herr Bökberg skriver så mycket tokigt. Det som kan bli ett problem för Alex, och det gäller oss alla oavsett kön, är dålig självkänsla. Han har ingenting att skämmas eller be om ursäkt för och han är inte okänslig och helt blind bara för att han inte började beundra hennes rapsfält mitt i deras djupa samtal i bilen. Osv. Han verkar ju ha kollegor som tycker han är guld värd och kan peppa honom iaf.
Senast redigerad av Undringar 2023-04-26 kl. 23:34.
Citera
2023-04-26, 23:28
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:

Hopplöst att få ärliga svar från kvinnor eller ens svar på frågan man ställer. Frågan handlade självklart inte om huruvida du tycker det är hett att bli påsatt. Utan om det är hett med en man som uttrycker desperat barnlängtan. Löjligt att medvetet misstolka en fråga för att kunna dygdsignalera men väldigt typiskt kvinnor.

Låt oss diskutera nåt annat. Hur tror ni deltagarna är sexuellt? Jag kan börja.

Ida: tänder på mannens njutning.

Stina: tänder på mannens njutning.

Lina: tänder på mannens njutning.

Caroline: tänder på mannens njutning - och sin egen smärta...

Återkommer med männen
Citera
2023-04-26, 23:31
Medlem
Citat:

Fast i det fallet tror jag (rent evolutionärt) att kvinnan (du kanske tillhör undantagen) snarare finner det sexigt pga att mannen "betäcker" kvinnan/"du är min" och dominansen i det. Samt att om det är pga mer än bara tillfälligt sex att man faktiskt hittat någon som vill investera så mycket i relationen som ett barn ändå är, den maximala på sätt och vis.
Inte som här för att han mest för egen del verkar vilja ha ett barn och känns närmast desperat, och i princip skulle kunna ta vilken babymama som helst. Desperation är sällan sexigt.. varken hos män eller kvinnor, men kvinnors desperation är kanske mer förståelig då tidsspannet för när det är möjligt är begränsat på ett annat sätt.
Senast redigerad av Villekulla90 2023-04-26 kl. 23:37.
Citera
2023-04-26, 23:34
Medlem
Citat:
Hopplöst att få ärliga svar från kvinnor eller ens svar på frågan man ställer. Frågan handlade självklart inte om huruvida du tycker det är hett att bli påsatt. Utan om det är hett med en man som uttrycker desperat barnlängtan. Löjligt att medvetet misstolka en fråga för att kunna dygdsignalera men väldigt typiskt kvinnor.

Återkommer med männen
Varför skulle inte männen tända på kvinnornas njutning? Som man känner sig själv känner man andra?
Citera
2023-04-26, 23:36
Avslutad
Citat:

Återkommer med männen

Har gift mig med en man som längtade efter barn mer än vad jag gjorde. När vi väl fick dom älskar jag dom mer än allt annat på jorden men det var mest självklart för honom att vilja ha barn innan. Och det var ett stort plus. Vet inte var du får alla löjliga teorier ifrån men inte är det från livserfarenhet eller egna relationer iaf.
Citera
2023-04-26, 23:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Fast i det fallet tror jag (rent evolutionärt) att kvinnan (du kanske tillhör undantagen) snarare finner det sexigt pga att mannen "betäcker" kvinnan/"du är min" och dominansen i det. Samt att om det är pga mer än bara tillfälligt sex att man faktiskt hittat någon som vill investera så mycket i relationen som ett barn ändå är, den maximala på sätt och vis.
Inte som här för att han mest för egen del verkar vilja ha ett barn och känns närmast desperat, och i princip skulle kunna ta vilken babymama som helst. Desperation är sällan sexigt..

I helvete heller. Vad får ni allt ifrån? Jag har blivit extra kär och attraherad förr när killar sagt att dom längtar efter att skaffa barn eller att jag sett dom vara bra med barn. Vad är det för konstiga förebilder ni hittar på TikTok?
Citera
2023-04-27, 00:27
Medlem
Citat:

Du är själv kvinna. Tycker du det är ett attraktivt när en man längtar efter barn lika mycket som en kvinna? Var ärlig nu. Han inbillar sig t.om att han har en biologisk klocka

Retorisk fråga, men tråden behöver ett kvinnligt erkännande av sanningen i frågan.

Eftersom jag själv alltid velat ha barn (och har fått det) ser jag det som ett stort plus om en manlig partner också vill det. Ser inget avtändande eller svaghet i det. Däremot var det lite fånigt sagt att han har en biologisk klocka, det tycker jag att det är kvinnor som har eftersom män kan få barn betydligt högre upp i ålder. Sen kanske han menade att hsn känner sig mentalt redo, men biologiskt är nåt annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in