Citat:
Ursprungligen postat av
kulturstrateg
Fast det handlar inte om att hon känner sig underlägsen karriärmässigt. Det handlar om att Alex visat sig vara en mes som längtar efter barn - vilket fått Lina att förakta honom.
Du är själv kvinna. Tycker du det är ett attraktivt när en man längtar efter barn lika mycket som en kvinna? Var ärlig nu. Han inbillar sig t.om att han har en biologisk klocka
Retorisk fråga, men tråden behöver ett kvinnligt erkännande av sanningen i frågan.
Jag har inte uttalat att hon känner sig underlägsen, det var andra som resonerade om det. Jag spann bara vidare på skribentens erfarenhet av att se folk trycka ner sin partner.
Om man själv längtar efter barn vill man att ens partner också ska längta efter det. Om man inte gör det vill man inte att de ska göra det.
Jag tex som redan har fyra barn vill inte träffa någon som längtar efter att skaffa barn men det är ju inte pga manligt/kvinnligt.
Kan hända att hon omedvetet försöker sabotera förhållandet, genom att leta fel/håna, nu när hon förstår att han längtar efter barn samtidigt som hon kanske inte kan få några?
Dock var det som sagts tidigare inte schysst av experterna att matcha ett par som har en sån dealbreaker mellan sig.