2023-04-26, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Hm! Varför stängde hon av den? Visste hon att de skulle "på vift" när J kom tillbaka? Annars hade hon inte behövt stänga av den, väl?

Det är jag ganska säker på att hon visste. Dom pratade säkert ihop sig om att T s cykel måste flyttas på innan dom skulle dumpa kroppen. Varför M inte flyttade cykeln när J var på McD tror jag beror på M behövde vakta T och ev förklara för fler nyfikna grannar att dunsen kom från deras fulla kompis.
Citera
2023-04-26, 23:16
Medlem
boqpods avatar
M ->
Vaknar man upp och finner en död kropp i lägenheten så lägger man benen på ryggen och ringer 112.
Om man nu är så jävla livrädd så man inte vågar göra detta utan istället tvingas hjälpa till att forsla bort kroppen, ja då ringer man 112 så fort man är hemma i säkerhet igen.
I värsta, värsta fall åker man dit på gravfridsbrott (heter det väl nuförtiden?).

Man sitter inte i förhör efter förhör och drar dåliga historier om att man somnat, vaknat, somnat, vaknat, somnat och vaknat IGEN!
Om man inte varit delaktig i mordet så är det långt mycket bättre att stå för bortforslingsdelen i vart fall. Men sanningen är att M var delaktig, annars hade hennes försvar sett helt annorlunda ut.

Nej du majblomman, (pun intended) ditt försvar håller inte.
Faktum är att ingen av dessa två nollor har uttryckt några sympatier för Ts familj eller att de är ångerfulla på något sätt.
Båda var fullt medvetna om vad du gjorde den där kvällen.

Och det här tramset med att ”kremera” - J kan väl på allvar inte tro att det blir kol av kroppen om man fjuttar på ett par deciliter kemisk bensin? Nejdå det handlar snarare om att försöka elda upp bevis och spår av strypningen eftersom elden är fokuserad kring hals och huvudparti.
Citera
2023-04-26, 23:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Ja det låter verkligen koko allting . Har oxå svårt att se mej dessa partybrudar slå upp ett tält för att campa i skogen Ok om de hade slagit upp ett tält vid en sjö eller på en festival . Och där satt Maja alltså själv i ett tält ute i skogen ..
Och inte varnade hon eller larmade . Tänk om H hade somnat och brunnit inne !
Exakt, de är inga naturmänniskor. Varför skulle de tälta i skogen? Dessutom var det i april som de skulle ha tältat. Vilka friskusar, tälta i skogen i april. De slår mig verkligen som den hurtiga typen!

Lögner, lögner, lögner.
Citera
2023-04-26, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Ja precis och hittades det annat blod i badrummet kan knappast J ha desinfekterat hela rummet. Jag menar eftersom det hittades borde blod från även T ha hittats.
Det kan ha missats nån liten fläck
Hon hade bara tur helt enkelt med städningen

Nu vet inte jag vart i badrummet de hittade den blodfläcken
Men har för mig att det var extremt liten fläck
Kanske fanns den i ett annat hörn där T inte legat?
Citera
2023-04-26, 23:24
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ja precis och hittades det annat blod i badrummet kan knappast J ha desinfekterat hela rummet. Jag menar eftersom det hittades borde blod från även T ha hittats.
Ifrån FUP:
Vid undersökningen konstateras att badrummets ytskikt var rena. Golvet var tydligt
renare, mindre mängd smuts och damm, än på golvet i den intilliggande hallen.

Det fanns en liten blodliknande besudling4 lågt belägen på väggen bakom vatten och avlopp
på väggen mot trapphuset.

Vid undersökning med forensisk ljuskälla har fluorescerande besudlingar iakttagits på
golvbrunnsilen5, på golvet6 intill golvbrunnsilen samt på ett rör/hållare till
duschdraperi7. Besudlingen på röret var delvis synlig som en fetaktig hinna.

Badrummet har även undersökts för att söka spår från att eventuellt blod har tvättats
bort från golv och väggytor.
Bild 8. Badrum
3 S053
4 S010 (DNA från hantverkare, se utlåtande från NFC)
5 G013, BG120235-1
6 S012 (DNA från Tove Tönnies, se utlåtande NFC) samt S013, S016
7 S011 (DNA från Tove Tönnies, se utlåtande NFC)

Tillsammans med kriminaltekniker utfördes brottsplatsundersökning i en av de misstänktas
lägenhet på Storgatan 71. Hunden visade ett förhöjt intresse vid golvbrunnen i badrummet,
förövrigt inget intresse (se kriminaltekniskt protokoll). Källaren i fastigheten genomsöktes
okulärt och med hund. Ett flertal källarförråd var låsta med hänglås.
Citera
2023-04-26, 23:25
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
M var troligtvis inte dummare än att hon kunde räkna ut att A skulle gått till polisen om hon berättat. Och DET ville hon inte.

Att M säger till A att T gått hem kanske var det som avgjorde att A ringer polisen? A förstår att M ljuger för T kom aldrig hem?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det kan ha missats nån liten fläck
Hon hade bara tur helt enkelt med städningen

Nu vet inte jag vart i badrummet de hittade den blodfläcken
Men har för mig att det var extremt liten fläck
Kanske fanns den i ett annat hörn där T inte legat?

Jo men Ts blod hittades ingenstans alls men någon Annans väldigt gamla blod hittades. Det visar ju att inget blod från T borde ha funnits därinne från start för det hade också upptäckts isåfall hur starka rengöringsmedel man än använder är det nästan omöjligt att tvätta bort blod. Det innebär isåfall att likhunden inte markerade blod utan avliden människa, vilket i sin tur innebär att kroppen inte släpats ut ur badrummet direkt för då hade inte hunden reagerat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det är jag ganska säker på att hon visste. Dom pratade säkert ihop sig om att T s cykel måste flyttas på innan dom skulle dumpa kroppen. Varför M inte flyttade cykeln när J var på McD tror jag beror på M behövde vakta T och ev förklara för fler nyfikna grannar att dunsen kom från deras fulla kompis.

Kan inte du länka uppgiften där det framgår att telefonen stängts av?
Citera
2023-04-26, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
M stänger av sin mobil kl. 03:00:14.

Citat:
Ursprungligen postat av Pippilotte
Kan inte du länka uppgiften där det framgår att telefonen stängts av?

Sitter inte med FUP nu. Det var Pythia som skrev det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Precis! Om man kan framlägga bevis för att J kan ha utfört detta med sina egna händer, utan hjälp av någon annans.

Utifrån J:s beskrivning av hur det gick till i badrummet så rådde kaos till en början; T faller rakt ner på golvet med fötterna i luften, faller mot trubbigt föremål, tappar andan (förutsätter det), börjar sparka mot J, åla och vrida på sig under tiden J försöker sätta sig grensle på henne, först eventuellt med sina egna ben på T:s ben; se underhudsblödning på smalbenen för att till sist komma upp på T som då börjar sparka i väggen i stället; se grannens vittnesmål. T skjuter ifrån och hamnar på långsidan. I den här positionen ska J ha tryckt till hårt och djupt.

Jag tycker att det finns ganska goda belägg för att hon kan ha gjort det ensam. För det första är det ingen naturlag att någon som stryper en annan själv får skador. Varje fall är unikt och ingen vet exakt hur detta mord har gått till.

Mycket talar för att T slog i huvudet i golvet när hon fälldes vilket bör ha lett till åtminstone sänkt medvetenhetsgrad och sämre förmåga att försvara sig. Rättsläkaren uteslöt inte att den konstaterade skadan i bakhuvudet på T kan ha orsakat hjärnskakning. J berättar själv att T slog i huvudet i förhöret där hon första gången erkänner gärningen.

"...då blev jag arg och fäller Tove så att hon trillar liksom pladask ner i
backen, eh, ja på rygg då och hon jag vet att jag blir förvånad för hon hinner liksom inte ta
emot sig utan hon bara åker ner i backen och slår i huvudet rejält..."

J hade vidare långärmat plagg på sig vilket skyddar mot åtminstone rivmärken. Ett av många exempel på TR:s cherrypickande i motiveringen till domen är att man fäster avseende vid att J haft en kort kjol på sig och menar att det skulle innebära att borde fått någon form av skador på benen under kampen med T men man nämner inte att hon hade långärmat på överkroppen där skador är mest troliga.
Citera
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Oj! Hur kan jag ha missat detta. Alltså 10 sekunder efter hon skickade tummen upp till J precis som du skrev.

Jag tror att M satt i lägenheten med mobilen i handen och var toknervös över att grannen hört för mycket av mordet. Så fort hon fick klartecken av J att dom är i driven, kände hon sig lugn och stängde av telefonen.
23 sekunder senare svarar hon med tummen. - Automatiskt skärmlås efter 10 sekunder?
Citera
2023-04-26, 23:29
Medlem
Rompers avatar
Citat:
J har påstått att det varit hantverkare i badrummet under Söndagen.
Det är inte något som jag har sett att det verifierats i något förhör med hantverkare.
Det kan finnas i slasken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in