2023-04-26, 20:37
  #1117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Om jag nu påstår att detta innebär att pojken och familjen nu får indraget bistånd
från myndigheter/migrationsverket och ev. andra bidrag inklusive bostadshyra etc. Ända tills grabbens vinst/inkomst är uttömd. Kan någon argumentera emot och ge belägg för att detta inte skulle vara fallet?

Alltså att från och med nu får familjen betala allt för sin egen räkning tills dessa nya tillgångar är slut.

Det måste vara förutsättningen! Får man försörjningsstöd eller dagersättning, bostadsersättning och andra särskilda bidrag från migrationsverket så ska dessa tas bort iom att man inte får ha nga andra tillgångar, inte heller barnen i familjen, alla tillgängliga medel måste vara uttömda.

Verklig solskenshistoria, när pojken ordnar familjens totala försörjningsbördor under ett par år!
Du vet väl inte ens om de uppbär bistånd, de kan ju faktiskt bo hos nån släkting som har försörjningsansvar, släktingar som har etablerat sig i landet långt tidigare, med egna jobb o bostad..
Citera
2023-04-26, 20:39
  #1118
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Var på sidan hittar du den informationen!? En riktigt dålig gjord sida. Finns ingen länk som kopplar ihop majblomman med denna sida!

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fmajblomman.shop%2Fmurhaf -1

Majblomman kommer självklart att betala arbetsgivaravgifter för de barn som berörs. Ca 150 barn kommer att beröras och det är Majblomman som betalar arbetsgivaravgift för dessa. Vad gäller ”storsäljare” som de fall som uppmärksammas i media, så kommer svensk skattelagstiftning att följas. Skatt kommer alltså att betalas i vederbörlig ordning.

https://via.tt.se/pressmeddelande/valborg-slutspurt-och-skattefragor-for-majblomman?publisherId=2159100&releaseId=3346087
Citera
2023-04-26, 20:43
  #1119
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Du vet väl inte ens om de uppbär bistånd, de kan ju faktiskt bo hos nån släkting som har försörjningsansvar, släktingar som har etablerat sig i landet långt tidigare, med egna jobb o bostad..

Nej just det, jag påstår att dom uppbär fullt försörjningsstöd inkl för bostad. Jag vet inte det. Jag efterlyser belägg för att det inte skulle vara så, har du information runt det som gör att du kan visa på motsatsen? Annars påstår jag fortsatt att dom är 100% bidragsberoende… vilket inte alls är ovanligt när det gäller asylsökande från MENA länder
__________________
Senast redigerad av CHALLETVAERVIGG 2023-04-26 kl. 20:46.
Citera
2023-04-26, 20:44
  #1120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Majblomman kommer självklart att betala arbetsgivaravgifter för de barn som berörs. Ca 150 barn kommer att beröras och det är Majblomman som betalar arbetsgivaravgift för dessa. Vad gäller ”storsäljare” som de fall som uppmärksammas i media, så kommer svensk skattelagstiftning att följas. Skatt kommer alltså att betalas i vederbörlig ordning.

https://via.tt.se/pressmeddelande/valborg-slutspurt-och-skattefragor-for-majblomman?publisherId=2159100&releaseId=3346087

Om du är representant för majblomman så borde du kunna visa oss dessa uppgifter svart på vitt. Vi vill se från majblomman att detta stämmer. En länk, en källa på att de hör ihop med denna storsäljare! Finns inget på deras hemsida om detta. De borde ju jubla! Jag saknar fortfarande en länk från barnets sida som kopplar ihop honom med majblomman. En uselt dålig gjord tiggarsida

https://majblomman.shop/murhaf-1
__________________
Senast redigerad av Ajabaja555 2023-04-26 kl. 20:51.
Citera
2023-04-26, 20:50
  #1121
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Om du är representant för majblomman så borde du kunna visa oss dessa uppgifter svart på vitt. Vi vill se från majblomman att detta stämmer. En länk, en källa!

Ingen representant men intresserad av att verkligen se att rätt skatt dras från denna provision och att noga kontroll på pojkens familjs tillgångar görs innan bidrag betalas ut igen, dom har ju en bra hacka nu att göra rätt för sig med…
Citera
2023-04-26, 20:52
  #1122
Medlem
MisterCluelesss avatar
En gång i tiden, på stenåldern då jag är född, när man köpte majblommor fick man en pin att sätta fast på kavajslaget, tröjan, väskan etc. Nu, 2023, får man tydligen en digital majblomma och det är väl förmodligen därför grabben kan sälja för sådana hisnande belopp. Jag tycker nog att majblommeförsäljningen har tappat sin mening i och med detta. Beda Hallberg skulle förmodligen vända sej i sin grav om hon visste hur dagens försäljning ser ut.
Citera
2023-04-26, 20:53
  #1123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taxidriver66
Gissar på att negerpojken sålt 10-20 majblommor.
Resten har sålts av media och kändiseliten i Sverige som alla länkar negerpojken.

SD-Eva borde ju ha en eloge också för sitt bidrag. Utan henne ingen business. Nog borde hon väl kunna få en slant av Murfad Hamid ändå, eller kanske en Majblomma med autograf. Annars får väl hon trösta sig med att ha blivit kändis åtminstone för en kort tid. I SD-kretsar lite längre...
Citera
2023-04-26, 20:57
  #1124
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterClueless
En gång i tiden, på stenåldern då jag är född, när man köpte majblommor fick man en pin att sätta fast på kavajslaget, tröjan, väskan etc. Nu, 2023, får man tydligen en digital majblomma och det är väl förmodligen därför grabben kan sälja för sådana hisnande belopp. Jag tycker nog att majblommeförsäljningen har tappat sin mening i och med detta. Beda Hallberg skulle förmodligen vända sej i sin grav om hon visste hur dagens försäljning ser ut.

Man kan tänka sig att folk nu plockar upp sina mobiler på ex tunnelbanan eller bussen och stolta flashar Majblomman till varandra på sina skärmar i ett PK-inkluderande och härligt godhetsrus…
Citera
2023-04-26, 21:07
  #1125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterClueless
En gång i tiden, på stenåldern då jag är född, när man köpte majblommor fick man en pin att sätta fast på kavajslaget, tröjan, väskan etc. Nu, 2023, får man tydligen en digital majblomma och det är väl förmodligen därför grabben kan sälja för sådana hisnande belopp. Jag tycker nog att majblommeförsäljningen har tappat sin mening i och med detta. Beda Hallberg skulle förmodligen vända sej i sin grav om hon visste hur dagens försäljning ser ut.
Ja målet från början var väl att få många skolbarn att tänka på de barn som var fattiga barn i Sverige och få dem att offra tid och energi på detta utan egen ekonomisk ersättning (ersättningen gick väl till klassen om jag inte minns fel). Vad hände med denna gamla idé?
Citera
2023-04-26, 21:09
  #1126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Man kan tänka sig att folk nu plockar upp sina mobiler på ex tunnelbanan eller bussen och stolta flashar Majblomman till varandra på sina skärmar i ett PK-inkluderande och härligt godhetsrus…

Jag hörde på nyheterna i morse att efter år 1975 har svenskarna bara blivit dummare och dummare. Många har mindre förståndshandikappad och olika diagnoser!
Citera
2023-04-26, 21:09
  #1127
Medlem
MisterCluelesss avatar
Man ska inte underskatta betydelsen av sina 15 minuter i rampljuset tamejfan...😂
Citera
2023-04-26, 21:24
  #1128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Och han och familjen borde även bli av med alla bidrag tills hans provision är uttömd

Killen har varit duktig. Ge en eloge istället för att vara så förbannat avundsjuk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in