2023-04-26, 19:51
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VenturaCustom
Den här Murhaf-gossen har som 12-åring dragit hundratusentals kronor i och det tycker jag är spännande med tanke på hans situation. Det har säkert avhandlats i tråden men ni som har koll kan ni svara på följande av mina spontana frågor?

1. Har en familj, och då menar jag främst dom två vuxna, som väntar på permanent uppehållstillstånd ens rätt till förvärvsarbete dvs möjlighet till arbetstillstånd under tiden dom väntar?

2. Om dom lever på någon variant av ekonomiskt bistånd och dom ni drar en vinstlott av den här typen hur mycket kommer då familjen att leva upp av beloppet sannolikt? Pengarna tillhör rent formellt gossen men kommer att trilla in på föräldrarnas konto. Ekonomiskt bistånd kommer rimligen nekas under flertalet års tid?

3. Murhar skriver att han önskar unna sig en mobiltelefon och ett par nya skor för den (kanske?) kvarts miljon han ser ut att dra in men sådant beviljas rimligen redan av ekonomiskt bistånd, inom rimlig gräns för kostnad?

4. Till vilken grad beskattas detta beloppet och i vilka skeden?

5. Hur ser möjligheten ut att kräva tillbaka eventuell restskatt långt efter att man utvisat familjen till tjotahejti?

Elegant, intressanta frågeställningar, rent regelmässigt borde ju denna extrainkomst kvittas mot erhållna ekonomiska bistånd familjen erhåller… oavsett om det är barnets tillgångar, det kan inte vara skyddat på något sätt, alla familjens tillgångar måste som exempelvis stöd från Socialen vara helt uttömda för att få försörjningsstöd… detta måste bevakas och kontrolleras så det blir rättvist. Familjen har ju redan fått miljontals kronor i bidrag under sina +12 år som asylsökande….
Citera
2023-04-26, 19:52
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Jag måste tydligen vara lite korkad som inte förstår hur man kan sälja majblommor på nätet! Hur sker leveransen?

Med Postnord - Leveranstid på upp till 14 arbetsdagar
Citera
2023-04-26, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Jag gillar inte vad Eva skrev, om hon skrev det. Men jag är för yttrandefrihet vilket hela den här kampanjen verkar vara emot.
Ja men det ska väl respekteras även om missnöjet kommer från motsatt håll..
det är det som är unket med folk-yttrandefriheten ska vara enkelriktad, hur tänker folk,
.. missnöjet från en sida ska vara ok
men om motsatt uppfattning råder är det inte accepterat,
så småaktigt och obegåvat.
Hennes - Evasinlägg var illa- du medger detta, vilket hedrar dig.

Hon verkar missat att Melvin i Göteborg innehade rekordet i flera år, han tjänade bra han med.
Så varför SD Eva sade som hon gjorde är bara ynkligt. Det är nåt märkligt med folk i detta landet,
plötsligt ska ALLA ha samma uppfattning, vi har demokrati och därtill möjlighet att tänka fritt.
Det är viktigt att hålla någorlunda god moral och inte lära yngre generationen att kränka och bli hatiska.
Hoppas att Murhaf når upp till fem miljoner.
Vill man köpa majblommor via nätet
så är adressen
majblomman blomshop o barnets namn.
Namnet väljs o skrivs på det barn man vill köpa blomman av..
Citera
2023-04-26, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG

Helt omöjligt! Det ska packas! Skrivas adresser och skickas! Det måste vara hundratusentals majblommor!
Citera
2023-04-26, 20:00
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Helt omöjligt! Det ska packas! Skrivas adresser och skickas! Det måste vara hundratusentals majblommor!

Här:
https://majblomman.shop/info/villkor
Citera
2023-04-26, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verethragna
Den "reflektionen" har nog journalisten själv lagt till. Vi pratar om en individ här som kommer från ett land där genomsnittlig iq är typ 80.
nä det var han själv som sa- att det inte går köpa uppehållstillstånd.

Jag har träffat på många bra o begåvade mänskor som har annan bakgrund, och du behöver också vidga din bekantskapskrets, och dina vyer, det är en mognadsprocess att ompröva vad andra tutat i dig
det gäller att vara kritisk till vad folk säger.. ialla lägen
tro inte på allt som du hör..
har du möjlighet så sök ett jobb i ett annat land, och lär känna olika sorts folk.
Vi lever för att lära och inte bara stampa kring på samma plats..
Citera
2023-04-26, 20:05
Bannlyst
Citat:
Tror majoriteten skiter i majblommor och köper majblommor digitalt, kostar 50kr styck.
Citera
2023-04-26, 20:09
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Om jag nu påstår att detta innebär att pojken och familjen nu får indraget bistånd
från myndigheter/migrationsverket och ev. andra bidrag inklusive bostadshyra etc. Ända tills grabbens vinst/inkomst är uttömd. Kan någon argumentera emot och ge belägg för att detta inte skulle vara fallet?

Alltså att från och med nu får familjen betala allt för sin egen räkning tills dessa nya tillgångar är slut.

Det måste vara förutsättningen! Får man försörjningsstöd eller dagersättning, bostadsersättning och andra särskilda bidrag från migrationsverket så ska dessa tas bort iom att man inte får ha nga andra tillgångar, inte heller barnen i familjen, alla tillgängliga medel måste vara uttömda.

Verklig solskenshistoria, när pojken ordnar familjens totala försörjningsbördor under ett par år!
Senast redigerad av CHALLETVAERVIGG 2023-04-26 kl. 20:12.
Citera
2023-04-26, 20:14
Medlem
Citat:
Här:
https://majblomman.shop/info/villkor

Det spelar ingen roll! Sunda förnuftet och logiken säger att det inte går att genomföra! Det är en bluff! Jag skulle inte köpa en enda pryl på den sidan. Förhoppningsvis är de anslutna till Klarna så folk får produkten innan de betalar!
Citera
2023-04-26, 20:15
Medlem
Vanstertrollets avatar
Svensson förnekar sig inte. När grannskapets lille Kalle knackar på snäser man av ”ungjäveln”, men när det kommer en negerunge så ska man naturligtvis köpa för det ger ju lite godhetspoäng och utrymme i media.
Citera
2023-04-26, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taxidriver66
Tror majoriteten skiter i majblommor och köper majblommor digitalt, kostar 50kr styck.
Vad menar du med att köpa majblommor digitalt? Menar du att folk betalar för något de inte får!?
Citera
2023-04-26, 20:19
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Svensson förnekar sig inte. När grannskapets lille Kalle knackar på snäser man av ”ungjäveln”, men när det kommer en negerunge så ska man naturligtvis köpa för det ger ju lite godhetspoäng och utrymme i media.

Förstår inte varför alla ska köpa av denna unge. Köp av någon annan istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in