2023-04-26, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dagensdatum
Han är född i Sverige och hans föräldrar kommer från Etiopien.
Under alla de år Socialdemokraterna styrt Sverige har de nekat Murhaf och hans familj uppehållstillstånd.
Samtidigt har de utvisat andra familjer som etablerat sig med både bostad och jobb.
Men kriminella invandrare har fått glida på räkmacka....

Nu är det tydligen den nya regeringens migrationspolitik som är anledningen till att de inte får uppehållstillstånd.

Vänster fascister 🤮🤮🤮🤮
Ja och är det inte nya regeringen så är allt SDs fel fast de aldrig suttit i en svensk regering.

Jag börjar mer och mer förstå Denzel Washingtons uttalande "if you don't listen to the media you are uninformed, if you do listen to the media you are misinformed". Är snart redo att bara ge upp på att läsa tidningar och sätta mig in i den politiska diskussionen. Vad fan får man ut av det ändå?
Citera
2023-04-26, 18:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Menar du att de samarbetat med SD-eva
eller allt föll på plats utan att Eva samarbetade med dessa två..
det var ju Evas uttalanden som startade karusellen
Det är ännu inte fastlagt om Evas konto var kapat eller ej, oavsett har tweeten utnyttjats av någon som är kunnig inom PR och marknadsföring, vilket Märtha lämpligt nog är. Det här har inte växt fram ur intet eller av Murhaf själv, det förstår nog alla.
Citera
2023-04-26, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det är ännu inte fastlagt om Evas konto var kapat eller ej, oavsett har tweeten utnyttjats av någon som är kunnig inom PR och marknadsföring, vilket Märtha lämpligt nog är. Det här har inte växt fram ur intet eller av Murhaf själv, det förstår nog alla.
Men du borde nog lyssna till Lamottesn intervju med SD-Eva..
du har liksom inte accepterat det där som Eva skrev..
Citera
2023-04-26, 19:02
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Är det fint väder i helgen kommer hela södermalm likna en enda stor maskerad.
Folk som ekiperat sig med majblommor
från topp till tå..
Likadant på TV4 och aftonbladet..

Leveranstiden av majblommorna kommer bli jävligt lång om det ens kommer finnas tillräckligt?! Leveranstiden är normalt upp till 14 arbetsdagar.
Citera
2023-04-26, 19:02
Avslutad
Citat:
Men du borde nog lyssna till Lamottesn intervju med SD-Eva..
du har liksom inte accepterat det där som Eva skrev..
Jag gillar inte vad Eva skrev, om hon skrev det. Men jag är för yttrandefrihet vilket hela den här kampanjen verkar vara emot.
Citera
2023-04-26, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Kom ihåg - "hårt arbete" lönar sig...

"Våren 2023 tjänar 12-årige Murhaf extrapengar på hårt arbete."

https://www.expressen.se/gt/kronikorer/christer-el-mochantaf/murhafs-ode-paminner-mig-om-utanforskapet/
Precis. Härligt att kreativitet, smarthet och ett stort personligt entreprenörskap och hårt eget arbete äntligen lönar sig!
Citera
2023-04-26, 19:08
Medlem
Citat:
Ett barn på tolv år ..
han sa- jag vill köpa uppehållstillsstånd men det går ju inte..

så han markerade att han visste att det INTE fungerar med betalning för ett uppehållstillstånd här..
Han är ett barn
resonerar som barn
men visar samtidigt att han reflekterar när han tllägger...men det går ju inte att..köpa

så han kanske vet att det går att köpa sig fram i korrumperade länder
en rätt skarp kille för sin ålder faktiskt, inte alla barn skulle ha vetat detta.

Den "reflektionen" har nog journalisten själv lagt till. Vi pratar om en individ här som kommer från ett land där genomsnittlig iq är typ 80.
Citera
2023-04-26, 19:11
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Precis. Härligt att kreativitet, smarthet och ett stort personligt entreprenörskap och hårt eget arbete äntligen lönar sig!

Fatta att grabben INTE har varit smart utan endast utnyttjats och frontats i en politisk crusade planerad av en pr/media batikhäxa och islamisten som startade Hijabupproret.. killen är varken driftig, smart eller annat än en vanlig 12-åring men med draghjälp av strateger
Citera
2023-04-26, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Fatta att grabben INTE har varit smart utan endast utnyttjats och frontats i en politisk crusade planerad av en pr/media batikhäxa och islamisten som startade Hijabupproret.. killen är varken driftig, smart eller annat än en vanlig 12-åring men med draghjälp av strateger
i R o N i
Citera
2023-04-26, 19:17
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
i R o N i

oh okay … I fell hard, sorry
Citera
2023-04-26, 19:34
Medlem
VenturaCustoms avatar
Den här Murhaf-gossen har som 12-åring dragit hundratusentals kronor i och det tycker jag är spännande med tanke på hans situation. Det har säkert avhandlats i tråden men ni som har koll kan ni svara på följande av mina spontana frågor?

1. Har en familj, och då menar jag främst dom två vuxna, som väntar på permanent uppehållstillstånd ens rätt till förvärvsarbete dvs möjlighet till arbetstillstånd under tiden dom väntar?

2. Om dom lever på någon variant av ekonomiskt bistånd och dom ni drar en vinstlott av den här typen hur mycket kommer då familjen att leva upp av beloppet sannolikt? Pengarna tillhör rent formellt gossen men kommer att trilla in på föräldrarnas konto. Ekonomiskt bistånd kommer rimligen nekas under flertalet års tid?

3. Murhar skriver att han önskar unna sig en mobiltelefon och ett par nya skor för den (kanske?) kvarts miljon han ser ut att dra in men sådant beviljas rimligen redan av ekonomiskt bistånd, inom rimlig gräns för kostnad?

4. Till vilken grad beskattas detta beloppet och i vilka skeden?

5. Hur ser möjligheten ut att kräva tillbaka eventuell restskatt långt efter att man utvisat familjen till tjotahejti?
Citera
2023-04-26, 19:50
Medlem
Jag måste tydligen vara lite korkad som inte förstår hur man kan sälja majblommor på nätet! Hur sker leveransen av denna enorma mängd majblommor!? Logiskt och praktiskt helt omöjligt!

Personligen tror jag inte på det här. Rena lögnerna..
Senast redigerad av Ajabaja555 2023-04-26 kl. 19:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in